Re: Cicha bohaterka ogrodu

Data: 2019-06-02 18:20:06
Temat: Re: Cicha bohaterka ogrodu
Od: collie <c...@v...pl>

W dniu 17.04.2019 00:30, collie pisze:

> [...]

A dzisiaj moja ulubienica wygląda tak :)
https://zapodaj.net/20a864f16f62d.jpg.html

Jak widać, radzi sobie wśród otoczaków doskonale, ale chodzę
teraz do niej od czasu do czasu z konewką. Bo to w sumie
pożyteczne i zdrowe ziele, o czym jest mnóstwo w internetach.
Oto wynalezione tam cztery dania Agaty Kornackiej:

Herbata z pokrzywy (napar z pokrzywy):
- ok. 7 liści świeżej pokrzywy zalej wrzątkiem, zaparzaj pod
przykryciem 5-10 minut, lub
- łyżeczkę suszonej pokrzywy zalej wrzątkiem , zaparzaj pod
przykryciem 5-10 minut

Koktajl ze świeżej pokrzywy:
- duża garść liści pokrzywy
- 1 jabłko
- pół cytryny
Pokrzywę przepłucz, z jabłka wykrój gniazdo nasienne i pokrój
na mniejsze kawałki, cytrynę obierz ze skórki. Wszystkie produkty
przełóż do blendera i blenduj do uzyskania gładkiego koktajlu.

Jajecznica/tofucznica:
- pół kostki tofu naturalnego
- łyżeczka płatków drożdżowych nieaktywnych
- szczypta czarnej soli
- garść liści młodej pokrzywy
- łyżka oliwy z oliwek
Oliwę rozgrzej na patelni. Dodaj wypłukane liście pokrzywy, duś na
oliwie przez 3 min.
Dodaj rozgniecione widelcem tofu, dolej łyżeczkę wody, dodaj płatki
drożdżowe i czarną sól. Smaż przez kolejne 3 min.

Sok z pokrzywy:
- ok. 10 garści liści pokrzywy
Liście pokrzywy opłucz, wrzuć do wyciskarki wolnoobrotowej.
Do otrzymanego soku dodaj pół szklanki wody.
Otrzymany sok możesz wypić, można nim również płukać gardło
lub przemywać skórę (sok pomaga przy skórze trądzikowej).