Cieknaca pralka ;-((

1. Data: 2001-10-30 10:29:27

Temat: Cieknaca pralka ;-((
Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Hej,

mam pralke Whirlpoola (model ladowany od gory - oznaczenia dokladnego nie
pamietam) - no i od czasu do czasu pojawia sie problem wyciekow wody

jak byla jeszcze na gwarancji - wezwalismy serwis - gosc dumal, dumal - i
oczywiscie nic nie znalazl (jak na zlosc nic rzeczywiscie nie przeciekalo)

probowalem dojsc skad to cieknie - raczej nie z pompy/wezy doprowadzajacych
wode (to co wycieknie jest takie "mydlane" - czyli raczej z woda z
proszkiem)
wycieki sa raczej z przedniej czesci pralki (chociaz tu moge sie mylic - bo
scieka po ramie

zeby bylo smiesznie - zdarza sie, ze w ciagu dnia ida 2-3 prania (czasem
nawet 4) pod rzad - i nic - a np. wczoraj - jedno pranie - i spory wyciek
(normalnie to jest wilgotno tak na ok. 30 cm dookola przodu pralki) -
wyglada to tak, jakby komus z umywalki sie troche wody ulalo ;-))

ktos podpowiedzial nam, ze to moze za duzo proszku - i kwestia pienienia
sie - ale to chyba nie to (ograniczylismy proszki/plyny) - szczegolnie, ze
raczej nie wycieka to gora pralki - tak na oko - jest sucho

pomoooocy - bo mnie to dobija ;-(

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-10-30 11:37:20

Temat: Re: Cieknaca pralka ;-((
Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "_Taunus_" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

> pomoooocy - bo mnie to dobija ;-(

Wyglada to na wyciek z weza laczacego pojemnik proszku ze zbiornikiem.
Przewod osadzic na klej/butapren,sylikon/
Wyciek jest zauwazalny dopiero przy odwirowywaniu.
Aby dokladnie sprawdzic miejsce wycieku trzeba posadzke pod pralka wytrzec
do sucha.
Podlozyc gazete lub inny papier.
Nawet drobne wycieki beda zauwazone i bedzie mozna latwiej zlokalizowac
miejsce wycieku
Zacznij od tego
Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-10-30 12:07:05

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "waldek" <v...@p...pl> napisał w wiadomości
> Wyglada to na wyciek z weza laczacego pojemnik proszku ze zbiornikiem.
> Przewod osadzic na klej/butapren,sylikon/

oblookalem prale - proszek sypie sie w klape ktora zamyka sie beben (pralka
tak jak pisalem - ladowana od gory) - nie za bardzo widze tam takowy wezyk -
jedyne co wystaje z czesci nieruchomej (tej nad bebnem) to taka krotka rurka
(mozna nia obracac) - i _chyba_ z niej leci woda do zbiornika proszku -
ale tu nie ma co uszczelniac (bo z zasady jest odstep) - zreszta i tak to co
by z niej wylecialo wpadlo by do bebna

> Wyciek jest zauwazalny dopiero przy odwirowywaniu.

mozna zauwazyc taka prawidlowosc

> Aby dokladnie sprawdzic miejsce wycieku trzeba posadzke pod pralka wytrzec
> do sucha.
> Podlozyc gazete lub inny papier.

z gazeta juz przerabialismy - problem w tym, ze woda wycieka z przodu
pralki - ale po podniesieniu widac, ze leci po dolnym katowniku od stelaza
(??) pralki

> Nawet drobne wycieki beda zauwazone i bedzie mozna latwiej zlokalizowac
> miejsce wycieku
> Zacznij od tego

ehhhh - niestety to nie takie proste ;-))

> Pozdrawiam
> Waldek

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-10-30 12:49:13

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

> ehhhh - niestety to nie takie proste ;-))
No nie, ale trzeba probowac
Trzeba wobec tego rozebrac obudowe,aby miec dostep do zbiornika pralki.
Sprawdzic po kolei
- szczelnosc zbiornika
- polaczenia zasilania woda
- polczenia pompka, filtr zbiornik
- niedokrecony lub zle uszczelniony filtr pompy
Cudow nie ma .
Usterka jest trzeba ja tylko zlokalizowac.
Powodzenia
Waldek

1. Data: 2001-10-30 13:53:25

Od: "_Taunus_" <t...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

waldek napisał(a) w wiadomości: <9rm7fa$ath$1@news.tpi.pl>...
>Usterka jest trzeba ja tylko zlokalizowac.

a moze znasz dobrego fachowca w W-wie (najlepiej okolice Tarchomina) ktory
zna takie pralki (albo przynajmniej wie co i jak) - no i cenowo jest w miare
niedrogi ?? ;-)))

>Powodzenia
>Waldek

nooo - przy poszukiwaniu na pewno sie przyda

pozdrawiam,
_Taunus_

1. Data: 2001-10-30 14:03:09

Od: "Karol" <a...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik _Taunus_ <t...@p...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
napisał:3...@n...vogel.pl...
> [...]
>

> a moze znasz dobrego fachowca w W-wie (najlepiej okolice Tarchomina) ktory
> zna takie pralki (albo przynajmniej wie co i jak) - no i cenowo jest w

Na Tarchominie jest gosc, ktory sie "oglaszal" kiedys po blokach.
Mnie pralke zrobil b.dobrze.
Nie wiem tylko czy on specjalizuje sie we wszystkich typach.
Jak bardzo Ci zalezy to znajde jego namiary.

Karol

1. Data: 2001-10-30 14:06:07

Od: kw <k...@a...wbc.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

sprawdz filtr - u mojego ojca tak sie robilo jak sie zatkal filtr od wody

1. Data: 2001-10-30 14:10:09

Od: "Grzegorz" <g...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ładowaną od góry "Rossę" (polska pralka). I podobny problem:
Serwis wymienił elektrozawór podający wodę do zasobnika z proszkiem (zawór
ten łączy całą pralkę z instalacja zasilającą w wodę) Zawór był mechanicznie
(termicznie) uszkodzony-cewka elektrozaworu się przegrzała rozszczelniając
urządzenie. W efekcie ciekło ale przed ostatecznym płukaniem (kiedy woda
jest kierowana przez specjalny pojemnik w którym może być np płyn
zmiękczający, krochmal (?)....).
Serwis wymienił- i przestało.
Obecnie okazjonalnie walczymy z podobnymi wyciekami jak u ciebie. Jest to
związane z za dużą ilością piany w pralce. W mojej pralce z tyłu jest
specjalny otwór którym uchodzi nadmiar piany. A ten może się pojawić jeżeli
używasz jakiegoś fikuśnego proszku (może jeszcze w połączeniu ze
zmiękczaczem) lub jeżeli pierzesz coś z dużą ilością małych dziurek (jak np.
firanki!!!!!!, lub ulubione skarpety :o( ).
Rada- w tym przypadku mniej sypać proszku. Sprawdziłbym jeszcze filtr, czy
nie jest zabrudzony (Przytkany) i jak szczelność w okolicy.
Pozdrawiam
Grzesiek

1. Data: 2001-10-30 14:13:19

Od: "waldek" <v...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

adres z pewnoscia poda Ci Karol
Jak zrobisz daj znac na grupie jakaz to byla usterka
Pozdrawiam
Waldek

1. Data: 2001-10-30 17:43:39

Od: "Adam Palka" <a...@w...de> szukaj wiadomości tego autora

Z doswiadczenia przypuszczam ze to tylko uszczelka gumowa na
bebnie.Najczesciej tak sie dzieje kiedy sie cos dostanie ostrego do
pralki.Dziurka moze byc mala i przy samej szybie ( jak pralka zamknieta )
dlatego woda wydostaje sie tylko przy wirowaniu.Otworz pralke i sprawdz reka
naciagajac dosyc mocno te uszczelke czy nie jest gdzies lekko przecieta.
Wymiana nie jest zbyt skomplikowana.
Gruss Adam
"_Taunus_" <t...@p...pl> schrieb im Newsbeitrag
> [...]
> sie - ale to chyba nie to (ograniczylismy proszki/plyny) - szczegolnie, ze
> raczej nie wycieka to gora pralki - tak na oko - jest sucho

problem z wentylacją
Panele podlogowe
Ile moge dac za uloznie paneli podlogowych ????
POSZUKUJE INSTRUKCJI SKLADANIA LUB PRODUKCJI SZAFKI POD RTV
Panele - konserwacja