Ciemne kluski slaskie :(

1. Data: 2002-05-06 13:38:02

Temat: Ciemne kluski slaskie :(
Od: Serial <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Probowalem robic, scisce wedlug przepisu z wyborczej. Zdziwilo mnie ze
nie trzeba dodawac jajka, ale co tam - jak tak jest napisane, to
pewnie tak musi byc. Efekt? Kluski mi sie w garnku qrwa rozplynely :(
To jak z tym jajkiem? Przeoczyli go czy ja cos spieprzylem??

1. Data: 2002-05-06 13:42:19

Temat: Re: Ciemne kluski slaskie :(
Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Serial <m...@i...pl> napisał(a):

> pewnie tak musi byc. Efekt? Kluski mi sie w garnku qrwa rozplynely :(
> To jak z tym jajkiem? Przeoczyli go czy ja cos spieprzylem??
> Pozdrawiam,

a monki qrwa dales?
:>)

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-06 13:43:33

Od: Serial <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 6 May 2002 13:42:19 +0000 (UTC), "Grzesio Ostrowski"
<e...@N...poczta.gazeta.pl> wrote:

>a monki qrwa dales?

No przeciez, nawet ziemniaczanej......

1. Data: 2002-05-06 13:49:49

Od: "Grzesio Ostrowski" <e...@N...poczta.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> No przeciez, nawet ziemniaczanej......

A po co ziemniaczanej?
Ziemniaczna do gruli poco - jak ona jusz w grulach....
A masz ten przepis pod renkom? Jak masz, to daj, coś on taki dziwny i kurna,
niewyględny...

pozdr,
nudny grzesio

1. Data: 2002-05-06 13:51:56

Od: Serial <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A proszem ciem bardzo: Ugotować kilogram ziemniaków. Pozostałe pół
kilograma zetrzeć na tarce. Starte, surowe ziemniaki wlać do lnianego
woreczka i bardzo mocno odcisnąć. Odciśniętą wodę pozostawić na
chwilę, w celu osadzenia się na dnie naczynia krochmalu, po czym wodę
wylać, a krochmal dodać do odciśniętych ziemniaków. Ugotowane
ziemniaki odcedzić i przecisnąć przez praskę. Gorące jeszcze połączyć
z surowymi i krochmalem, dobrze wyrobić na jednolitą masę i uformować
kluski. Gotować, aż zmiękną.

Uwaga: gdyby ciasto było za rzadkie i kluski nie chciały się kleić,
można wsypać około jednej łyżki mąki ziemniaczanej.

Zrodlo: wyborcza.

1. Data: 2002-05-06 13:55:10

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>kilograma zetrze? na tarce. Starte, surowe ziemniaki wla? do lnianego
>woreczka i bardzo mocno odcisn??. Odci?ni?t? wod? pozostawi? na
>chwil?, w celu osadzenia si? na dnie naczynia krochmalu, po czym wod?
>wyla?, a krochmal doda? do odci?ni?tych ziemniaków. Ugotowane
>ziemniaki odcedzi? i przecisn?? przez prask?. Gor?ce jeszcze po??czy?
>z surowymi i krochmalem, dobrze wyrobi? na jednolit? mas? i uformowa?
>kluski. Gotowa?, a? zmi?kn?.
>
>Uwaga: gdyby ciasto by?o za rzadkie i kluski nie chcia?y si? klei?,
>mo?na wsypa? oko?o jednej ?y?ki m?ki ziemniaczanej.

matko moja, ile mozna?????????
Krysia
K.T. - starannie opakowana

http://www.newsfeeds.com The #1 Newsgroup Service in the World!
-----= Over 100,000 Newsgroups - Ulimited Fast Downloads - 19 Servers =-----

1. Data: 2002-05-06 13:55:46

Od: n...@y...com (Ewa, siostra Ani) szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 06 May 2002 15:38:02 +0200, Serial <m...@i...pl> wrote:

> [...]
>pewnie tak musi byc. Efekt? Kluski mi sie w garnku qrwa rozplynely :(
>To jak z tym jajkiem? Przeoczyli go czy ja cos spieprzylem??

Nieszczesny !

O jajko w kluskach slaskich jest byly tu juz homeryckie boje !! Nie
wiesz, ze Polska jest podzielona, od czasu rozbicia dzelnicowego, na
Slask i reszte Polski ?

Ewcia

---

Niesz !

~ ~ ~
~ ~
~
~ ~

1. Data: 2002-05-06 13:55:51

Od: Serial <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

A proszem ciem bardzo: Ugotowac kilogram ziemniakow. Pozostale pol
kilograma zetrzec na tarce. Starte, surowe ziemniaki wlac do lnianego
woreczka i bardzo mocno odcisnac. Odcianieta wode pozostawic na
chwile, w celu osadzenia sie na dnie naczynia krochmalu, po czym wode
wylac, a krochmal dodac do odcisnietych ziemniakow. Ugotowane
ziemniaki odcedzic i przecisnac przez praske. Gorace jeszcze polaczyc
z surowymi i krochmalem, dobrze wyrobic na jednolita masa i uformowac
kluski. Gotowac, aż zmiekna.

Uwaga: gdyby ciasto bylo za rzadkie i kluski nie chcialy się kleic,
mozna wsypac okolo jednej lyzki maki ziemniaczanej.

Zrodlo: wyborcza.

1. Data: 2002-05-06 13:58:24

Od: Serial <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Kurczak z rożna