Re: Cilest, a niektore antybiotyki

From: "Marek Bieniek" <mbieniek@_antispam_poczta.onet.pl_invalid>
Newsgroups: pl.sci.medycyna
Subject: Re: Cilest, a niektore antybiotyki
Date: Tue, 1 Oct 2002 17:21:46 +0200

Użytkownik "aniolek" <a...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
news:anab1v$e7s$1@news.tpi.pl
> Mam pytanie, moj ginekolog przepisał mi Cilest... z niewiadomych dla
> mnie powodow mam go zaczac brac od 5 dnia (?!?) czy to normalne ? z
> tego co wiem to powinno sie zaczynac od pierwszego dnia.

Od pierwszego dnia czego, Aniołku? Cyklu? Nieprawda.
Pierwszy dzień cylku = pierwszy dzień miesiączki. W takiej sytuacji
pigułka od 5 dnia cyklu to jak najbardziej prawidłowe zalecenie.

> Moje drugie pytanie wiaze sie z tym, ze do grudnia bede przyjmowala
> Rifamazid 300, a na ulotce od Cilest napisane jest "...Interakcje:
> zmniejszaja skutecznosc doustnych srodkow antykoncepcyjnych leki
> takie jak: rifampicyna..." Nie ukrywa ze mam pewne oboawy co do
> skutecznosci i pewnosci Cilestu. Czy moje obawy sa słuszne ?
> prosze poradzcie co mam robic...

Zapytaj lekarza, który zlecił antykoncepcję. Moim zdaniem ważniejsze jest
leczenie tego, na co stosuje sie rifampicynę z izoniazydem, niż
antykoncepcja horminalna. A odpowiedzialnych ludzi można poznać po tym, że
potrafią ocenić co ważne. Zawsze możesz dodać prezerwatywę.

m.

Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta.onet.pl)
"Mialem juz chorego przyjac na OINK, ale odpi*****il neurologicznie."
(dr S. T.)