Re: Cipomóżdże.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cipomóżdże.
From: Ikselka <i...@g...pl>
<4...@g...com>
<5938f5e9$0$660$65785112@news.neostrada.pl>
<e...@g...com>
Date: 11 Jun 2017 17:38:49 GMT

<j...@o...pl> wrote:

> NIE , IKSEKUS. fakt, ze jestem, byc moze wiecznym
> dzieckiem, nie upowaznia do stwierdzenia,
> ktore uzylas.

Nie chodzi mi o to, że jesteś dzieckiem, lecz że myślisz tylko i wyłącznie
życzeniowo - jak dziecko. Tymczasem groźba rozpadu sojuszu z Polską to dla
USA tragedia rzędu opadnięcia liścia z drzewa w środku lata.
Liści mają dostatek.

> [...]
> po prostu mioze pomysl globalnie - to dosc proste.

> zadne ojtam, ojtam, iksekus.
> to jest oczywiste, ze nie moga pozwolic.
> za bardzo bedzie im to zagrazalo.
>
> zreszta niewazne; ludzie i tak wreszcie sie kapna,
> dlaczego ich zmusza sie do splacania kredytow za mieszkania
> przez cale zycie.
>
> ludzie, mimo wszystko, to dosc rozumne istoty:)

> mylisz sie ikselkus - przede wszystkim Polska.
> Stany, co by o nich nie mowic,
> bo przyznac trzeba, ze czesto po swinsku postepuja,
> jednak mimo wszystko sa lepsze, niz rosjanie czy chinczycy.

Tak samo "dobre". Dbają tylko o własny interes.
Gospodarczy.

> byc moze teraz to trudno zauwazyc,
> ale gdyby ktorykolwiek z tych rzadow przejal sterowanie,
> zobaczylabys to naocznie.

Sterowanie gdzie?

> ludzie z pewnych sfer, to po prostu na wojne mu nie pozwola.

Gdyby _te_ sfery miały taką moc, wojen by wcale nie było, Jacku :-(

> jakie niby, ikselkus?
> czy te, termobaryczne?
> pewnie, sa rozne.

I te, których MY jeszcze nie znamy.
A na pewno są.

> nic tu nie ma no wez..
> tak byloby po prostu.
> zaden narod slowianski by tego rosji nigdy nie darowal.

A Rosja na to "niemożliwe" :-|
Co darowaliśmy ZSRR, to i Rosji musimy. W razie czego.

> mi tylko to przypomina, ze za moich czasow wojny,
> o ktorej tak wszem i wobec gadacie nie bedzie.
> bo po prostu jej nie chce.

A ja chcę???
Akurat niechcenie jej i niegadanie o niej niczego nie sprawi.

> jestem tylko malym czlowiekiem.
> nie ja wymieniam na pierwszym miejscu prezydentow czy patriarchow.
> dla mnie na pierwszym miejscu jest lud bozy.
> i naprawde pieprze to, czy ktos chodzi do koscila, czy nie chodzi.
> a nawet to, czy ktos w Boga wierzy, czy nie wierzy.
>
> wazne, aby byl Dobry, w miare swej dobroci.

> naciagasz. bylismy w strefie wplywow rosyjskiej, ci co byli w amerykanskiej
> to wlasnie tak z tego wyniklo.

:-O
WynikłO???
Czemu tak bezosobowo? Samo się?
Nigdy Cię nie zastanowiło, dlaczego to właśnie MY zostaliśmy w rosyjskiej?
I kto to sprawił? I dlaczego Amerykanie przystali na ten podział? Ba, sami
o nim tez decydowali?
Uważasz, że to czysty przypadek? Może w Jałcie i Poczdamie komuś ołówek tak
ciagle upadał na mapę, że w końcu głęboką krechę zrobił i już nie wypadało
kreślić, więc z bólem serca zostawili?
Jacku???

> zarzucasz ameryakanom to, ze nadzorowane przez nich pannstwa
> popadly w dobrobyT?

Tak. Zwłaszcza że w ten dobrobyt popadł najeźdźca Polski i Europy, który
miał być ukarany, a nie nagradzany!

> a juz rosji nic nie zarzucasz?

Rosji? W sumie to nawet mniej, niż Europie, która jej nas bardzo tanio
sprzedała.
Ktoś tanio sprzedaje, to żal nie kupić.

> miej po prostu miare rowna rzeczywistej lub boskiej, jakkolwiek to rozumiesz.

Ja mam maj właściwszą - dobro mojej Ojczyzny.

> to jest tylko Twoja interpretacja historii.

No nie :-)))

> zreszta w obecnych, komunikacyjnych czasach,
> dogadac sie moga zwykli ludzie
> ponad
> wszelkimi panstw ukladami.

Aha. Pewnie przez internet.
To wytłumacz to może np. Izraelowi i Palestynie.

> przeciez wystarczy mnie zabic. choc watpliwe bardzo.
> aby wasze krakanie nawet wowczas sie spelnilo.
>
> iksekus, nie gniewaj sie, ale wojny u nas nie bedzie.

Niestety, jeśli będzie, to właśnie u nas.
I nie gniewam się. Nie wiem, dlaczego myślisz, że świadomość nieuchronności
nieszczęść wynika z pragnienia ich.
Uważasz, że brak tej świadomości jest lepszy?

> jestem tylko czlowiekiem, i nawet nie wiadomo dlaczego wiem,
> co mowie.

Niestety, Jacku, historia mówi coś innego. Nie bez powodu uczą się jej
myślący ludzie.