Re: Cipomóżdże.

Newsgroups: pl.sci.psychologia
Subject: Re: Cipomóżdże.
From: Ikselka <i...@g...pl>
Date: 11 Jun 2017 17:48:41 GMT

<j...@o...pl> wrote:
> [...]
ps.com...

> Ci juz nie zdarza sie, a u mnie zawsze tak zdarzalo sie bedzie.
> aserwatyzm, rozumiem, to jakby wyzwolenie tez, tylko ze troche takie niskie.
> nie, zebym chchial cos tu pietmowac, czy narzucac. kazdy przeciez tez
> moze zapytac o to siebie, dokladnie tak samo jak Boga.

> przepraszam za to, co napisalem wczesniej. nie jeses asertywna i niech Pan Bog
> Cie caly czas za to wynagradza.

Jestem asertywna.

> oczywiscie Iksekus, masz pelna racje.
> przepraszam, ze niekiedy bardzo czesto ludzie uczciwi
> ciezko pracowac musza.

Nie chodzi o to, że muszą pracować - praca to przywilej człowieka
uczciwego.
Chodzi o to, że aby szanować siebie, powinno się szanować swoją
pracę. Nikt Cię nie uszanuje bez tego wszystkiego łącznie.

> to wszystko oczywiste. o czym piszesz.
> iksekus, gdy jej to wytkniesz, w zadnym stopniu
> nie przyczyni sie to do jej nie zdemoralizowania,
> czy chocby zastanowienia;
> ona pomysli "o kurwa, tym razem nie udalo sie".
> ale jesli bedzie wiedziala, ze ty wiesz najczęściej zastanowi eis,
> dlaczego ta Pani pozawolila dac mi sie oszukac?

Z gruntu sobie zaprzeczasz. Żeby pomyśleć o sobie, że oszukuje, musiałaby
mieć opory i refleksje. Człowiek mający opory i refleksje nie jest zdolny
oszukiwać.
A ona - oszukuje.
I wcale nie myśli, że Ty wiesz. Myśli, że jesteś głupi, więc dlatego można
Cię oszukiwać. Żadnych innych refleksji się nie spodziewaj.

> [...]
> moge na to sobie pozwolic.
> dla spokoju wlasnego i ich sumienia, jak juz czesciowo wczesniej zauwazylas.

> to jest Twoje zdanie.
> opowiem Ci cos. taki kawal.
>
> przychodzi rusin do popa i zali sie mowiac:
> - Pan Bog obiecal mi, ze moja zona bedzie miala dziurke jak piec kopiejek,
> a ma jak piec rubli
> - a masz szwalnie w Lodzi?
> - nu mam
> - a masz fabryke w Petersburgu?
> - nu toze mam
> - to ty z Panem Bogiem wyklocal sie bedziesz o te piec kopiejek?

Polecam Ci przypowieść o talentach raczej.