"Cipronex" - czy to silny antybiotyk ? (Oraz pyt. o zapalenie pecherza)

1. Data: 2003-07-03 18:25:26

Temat: "Cipronex" - czy to silny antybiotyk ? (Oraz pyt. o zapalenie pecherza)
Od: "MP" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Przytrafiło mi się zapalenie pęcherza moczowego, lekarz przepisał
mi powyższy antybiotyk (Cipronex). Uciążliwe objawy tego
zapalenia znikły prawie od ręki. Antybiotyk ten miałem brać przez
10 dni 2 razy dziennie, potem kolejne dziesiec tylko wieczorem.
Lekarz to uzasadnil stwierdzeniem, ze wspomniane zapalenie
ma tendencje do powracania. Niestety po szesciu dniach kuracji,
dostalem "efektownej" wysypki na szyi - prawdopodobnie
efekt uboczny Cipronex-u - lista jego objawow ubocznych i
komplikacji byla bardzo dluga w dolaczonej do niego ulotce i
brzmiala bardzo groznie. Czy to rzeczywiscie jest jakis
ekstremalnie silny (i szkodliwy) antybiotyk ?
ps. Dalszy ciag historii byl taki, ze ten sam lekarz w zamian
przepisal "Folicin" lub jakas podobna nazwa, ale ten lek
w ogole nie dzialal na moje schorzenie, ktore zgodnie
z "obietnicą" lekarza powrocilo, ale w znacznie mniejszej
skali, tzn. do toalety nie co 5 minut jak poprzednio, ale
raz na te 30-40 minut musze isc bezwglednie.
Co mam dalej robic ? Wiem, ze znowu powiniennem
pojsc do lekarza, ale czy istnieje jakis sensowny
sposob leczenia jesli Cipronex nie jest tolerowany
przez moj organizm ? Moze powiniennem udac sie
od razu do urologa a nie internisty (pomijam kwestie
skierowania) ?

2. Data: 2003-07-03 19:18:35

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

dostałeś dwa najczęściej stosowane w takich sytuacjach antybiotyki: cipronex
i ,jak podejrzewam, Nolicin- oba z tej samej rodziny. Skoro objawy się
utrzymują idź do lekarza.

3. Data: 2003-07-03 19:34:28

Od: "MP" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> dostałeś dwa najczęściej stosowane w takich sytuacjach antybiotyki:
cipronex
> i ,jak podejrzewam, Nolicin- oba z tej samej rodziny. Skoro objawy się
> utrzymują idź do lekarza.

Tak, ale skoro na Cipronex jestem uczulony a Nolicin jest za slaby,
to co mi jeszcze moze zaproponowac lekarz ?
Czy sa jeszcze jakies inne sposoby leczenia (inne antybiotyki, itp...) ?

4. Data: 2003-07-03 19:47:27

Od: "justyp" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tak, ale skoro na Cipronex jestem uczulony a Nolicin jest za slaby,
> to co mi jeszcze moze zaproponowac lekarz ?
> Czy sa jeszcze jakies inne sposoby leczenia (inne antybiotyki, itp...) ?

Jest jeszcze całe mnóstwo leków, zarówno antybiotyków, jak i
chemioterapeutyków (furagin, nifuratio ret.) oraz np. ziół (urosept...)- na
pewnio uda się dobrać skuteczny i bezpieczny dla ciebie preparat.

5. Data: 2003-07-03 20:44:27

Od: "Marcin" <e...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Idź do lekarza, ja zapalenie stercza leczyłem cipronexem przez prawie dwa
miesiące i prawie bez skótku, dopiero jak znalazłem dobrego urologa który
nie spoczoł tylko na wywiadzie to sprawa minęła jak od ręki. Grunt to dobry
lekarz, a skótki uboczne cipronexu są różne, mnie np szkodziło słońce 0
kręciło mi sie w głowie.

6. Data: 2003-07-04 08:25:05

Od: "Jasiek" <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czy nie powinno się w takiej sytuacji wykonać antybiogramu (zanim się
zaleci leczenie chinolonami)?
Może wystarczy metenamina, furagina, może trimetoprim, albo małe dawki
Biseptolu?
Jest jeszcze fosfomycyna (Monural), aczkolwiek znam ją wyłącznie z
opisów, nie słyszałem żadnych na jej tamat opinii.
Dziwi mnie jedno: rutynowe walenie Cipro w dawce 0,5-1,0/d (i in.
fluorochinolonów) jako leku 1. rzutu przy każdej infekcji urologicznej.
Przecież to toksyczny lek, oporność rozwija się dość szybko, a często
zapomina się o innym dawkowaniu w zakażeniach urolgicznych(0,2/d).
Odkąd skończyła się moda na Biseptol, lekarze boją się go jak ognia
(takie przynajmniej sprawiają wrażenie), a przecież w dawkach
"urologicznych" nie jest lekiem tak toksycznym, jakim się go kreuje; inna
sprawa, że trimetoprim przepisują dużo chętniej. Zastanawiam się, czy
kojarzą skład Biseptolu z trimetoprimem, czy to naprawdę tylko moda...

Jasiek
a...@p...onet.pl

7. Data: 2003-07-04 09:56:41

Od: Marek Bieniek <m...@p...wytnij.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 4 Jul 2003 10:25:05 +0200, Jasiek wrote:

> Jest jeszcze fosfomycyna (Monural), aczkolwiek znam ją wyłącznie z
> opisów, nie słyszałem żadnych na jej tamat opinii.

Bywa, że ją stosujemy. Rzadko, bo nie ma jej w lekospisie szpitalnym,
ale jeśli antybiogram wykaże wrażliwość - to się zdarza. Wygodne
dawkowanie. Z reguły z naprawdę niezłym skutkiem.

> trimetoprim przepisują dużo chętniej. Zastanawiam się, czy
> kojarzą skład Biseptolu z trimetoprimem, czy to naprawdę tylko moda...

Nie byłem w ogóle świadomy (do dziś), że preparat trimetoprimu per se
jest w ogóle zarejestrowany i dostępny w Polsce:)

m.
Marek Bieniek (mbieniek (at) poczta onet pl)
/Wilder Penfield/

8. Data: 2003-07-04 17:46:34

Od: o...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Przytrafiło mi się zapalenie pęcherza moczowego, lekarz przepisał
> mi powyższy antybiotyk (Cipronex).
1. Cipronex nie jest antybiotykiem. Jest chemioterapeutykiem z grupy
fluorochinolonów. Substancją czynną jest cyprofloksacyna. Jest to dość
nowoczesny lek o udowodnionej skuteczności.
2. Zapalenia pęcherza moczowego są niezwykle trudne do wyleczenia. Terapia może
trwać do kilku miesięcy. Remisja choroby może w przypadku prawidłowego leczenia
sięgać kilku ładnych lat, ale pewne osoby mają skłonność do nawrotów choroby.
Trzeba znaleźć lekarza, do którego miałoby się pełne zaufanie i cierpliwie
stosować się do jego terapii. Bliskiej mi osobie się udało!
3. Zarówno cyprofloksacyna jak i norfloksacyna charakteryzują się jednak dość
istotnymi objawami ubocznymi. I jest to fakt. Jednak,
4. Na długość zapisów działań ubocznych w ulotce specjalnie patrzeć nie należy,
bowiem ich długość dochodzi do paradoksu, co jest związane z polskim, ale także
europejskim prawem farmaceutycznym.
5. Zapalenie pęcherza moczowego powinien leczyć urolog a nie internista.
6. Nie jestem związany z żadnym z producentów omawianych leków.
Życzę duuuuużo zdrowia.

9. Data: 2003-07-04 17:58:50

Od: "MP" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież to toksyczny lek, oporność rozwija się dość szybko, a często

Co oznacza ta "opornosc" ?

10. Data: 2003-07-04 18:29:47

Od: "Robert" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

be4f8k$5nu$...@a...news.tpi.pl,
MP <m...@i...pl>:

> Co oznacza ta "opornosc" ?

To oznacza, ze drobnoustroje chorobotworcze przestaja reagowac na ten lek -
uodparniaja sie na niego, czyli lek przestaje im szkodzic, przez co maleje
jego przydatnosc terapeutyczna.

--
Robert

Ból głowy