Cipropol

1. Data: 2001-12-16 18:20:33

Temat: Cipropol
Od: "mt" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

zapisal mi lekarz, 250 mg tabl.(kaszel,stan zapal. g.drog)

500 mg co 12 godz.
Goraczka utrzymuje sie nadal(jakby nie dzialał lek)

na 75 kg wagi-może zbyt mała dawka???
Prosze o fachowa porade

maty

2. Data: 2001-12-16 21:06:36

Temat: Re: Cipropol
Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> 500 mg co 12 godz.
> Goraczka utrzymuje sie nadal(jakby nie dzialał lek)
>
> na 75 kg wagi-może zbyt mała dawka???
> Prosze o fachowa porade

Po pierwsze ciprofloxacyna dziala glownie na bakterie G-ujemne,
a zapalenie gornych drog oddechowych wywoluja wirusy (najczesciej)
lub bakterie gram-dodatnie.
Dlatego na "zwykle" zapalenie gardla ten lek srednio sie nadaje.
(w przewleklych zap. oskrzeli i pluc najczesciej wystepuje G-ujemna
Haemophilus influenzae, na ktory ten antybiotyk bardzo dobrze dziala)

Po drugie - cipropol to lek odtworczy, bez licencji, nie wiadomo
co tam producent "namieszal" - a od substancji pomocniczych
tez zalezy dzialanie leku. Zawsze lepiej stosowac leki oryginalne.

zycze zdrowia

pz

3. Data: 2001-12-17 10:16:45

Od: "Dorota Sierakowska" <d...@p...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co do 1 nie dyskutuję, zapewne masz rację. Ale ad 2 to szlag mnie trafia gdy
czytam takie brednie. Słyszałeś coś o biorównoważności?

Dorota

4. Data: 2001-12-19 22:12:12

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co do 1 nie dyskutuję, zapewne masz rację. Ale ad 2 to szlag mnie trafia
gdy
> czytam takie brednie. Słyszałeś coś o biorównoważności?

Brzmi rzeczywiscie pieknie...

Moze dam przyklad:
Ty i ja, wezmiemy make, jajka, wode, cukier, proszek do pieczenia itd.
Zmieszamy dokladnie TE SAME SKLADNIKI,
w identycznych proporcjach i upieczemy ciasto.
Ty wyjmiesz z pieca pyszny placek, a ja niezjadliwy zakalec..

Ale sklad przeciez jest identyczny!

A calkiem powaznie, wielokrotnie sie przekonalem
ze leki generyczne (z roznych grup, nie tylko antybiotyki)
daja gorszy efekt, a czesto sa gorzej tolerowane.
Dlatego jesli kieszen pacjenta pozwoli, proponuje
leki "przwdziwe".

A jak masz grype, to co kupujesz w aptece -
polopiryne, czy Aspiryne?...

pozdrawiam

pz

5. Data: 2001-12-20 04:59:07

Od: Artur Drzewiecki <d...@p...bez.onet.spamu.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>daja gorszy efekt, a czesto sa gorzej tolerowane.
>Dlatego jesli kieszen pacjenta pozwoli, proponuje
Klasyczny efekt placebo - działa nie lek, ale wiara w "prawdziwy" lek.
--
Politycznie niepoprawny Artur Drzewiecki

Jeśli chcesz wysłać mi list, usuń słowa "bez." i "spamu." z mego adresu w nagłówku.

6. Data: 2001-12-20 07:35:19

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Artur Drzewiecki" <d...@p...bez.onet.spamu.pl>
napisał w wiadomości
> Klasyczny efekt placebo - działa nie lek, ale wiara w "prawdziwy"
lek.

teoretycznie tak.
Z jednej strony: mówi się że oryginały są robione przez zachodnie
koncerny z lepszych materiałów i w lepszych warunkach, mają niby być
czystsze

Z drugiej: Aspiryna akurat i i kwas acetylosalicylowy szczecińskiej
polfy jest robiony w_tej_samej_fabryce! Na tej samej linii
produkcyjnej - część jest pakowana jako Aspirin a częśc jako lek
generyczny... Różnica w cenie trzykrotna.
A tak naprawdę większość substratów do leków pochodzi z Indii. Z tych
samych fabryk kupują wszystkie koncerny. Wiem co mówię, w czasie
studiów pracowałem w polskiej filii dużego koncernu amerykańskiego.
paczka leku który w pełnej odpłatności kosztuje prawie 300 zł, w
produkcji wychodzi około 8 dolarów. Niezla przebitka ;-)
Pozdro
Massai

7. Data: 2001-12-20 11:29:27

Od: Lech Trzeciak <l...@i...gov.pl> szukaj wiadomości tego autora

pezet wrote:

> [...]
> w identycznych proporcjach i upieczemy ciasto.
> Ty wyjmiesz z pieca pyszny placek, a ja niezjadliwy zakalec..

Po pierwsze, sytuacja leku jest znacznie prostsza: trzeba uzyskać konkretną
substancję chemiczną w określonym stopniu czystości - i ona jest lekiem. Z
różnych badań wiadomo, że to jej stężenie we krwi (lub innym docelowym
miejscu, np. płynie m-r) decyduje o jej skuteczności, niezależnie czy podawana
jest dożylnie, domięśniowo, doustnie jako tabletka, roztwór, doodbytniczo jako
czopek, wziewnie, dootrzewnowo, czy co tam jeszcze wymyślisz. Ponieważ te tzw.
farmakologiczne postaci leku się różnią zawartością dodatkowych substancji,
"wspomaganie" działania leku przez te substancje jest na ogół mitem. Jeżeli
dodatkowa substancja jest substancją czynną, to to musi być w informacji o
składzie leku , który jest wtedy lekiem złożonym (np. aspiryna z kodeiną).

Można sobie co prawda wyobrazić nieprawidłową indentyfikację substancji
czynnej - czyli że substancja posądzana o aktywność jest jedynie prekursorem,
a rzeczywistą aktywność wykazuje jej pochodna albo (jeszcze gorzej) uboczny
produkt syntezy, uzyskiwany w małych ilościach, ale mający bardzo silne
właściwości. Na obecnym etapie wiedzy o mechanizmach działania leków jest to
jednak coraz mniej prawdopodobna sytuacja (znany jest punkt uchwytu i testuje
się cały szereg pochodnych chemicznych).

Po drugie, wróćmy do ciasta - kto upiecze lepiej? Rozumiem, że zakładasz, że
producent "oryginalny" robi lek lepiej niż "podrabiacz". Cała reszta nie ma
zatem żadnego znaczenia - to założenie ci wystarczy i nie musisz nic
uzasadniać. Zwróć jedynie uwagę, że jest to założenie, a nie udowodniona teza.
Co stoi na przeszkodzie, aby producent "nieoryginalny" opracował lepszą
technologię produkcji niż "oryginalny"? Zwłaszcza w odniesieniu do leków,
które na rynku są od dziesiątków lat???

Inna sprawa, że mogą być na rynku leki produkowane źle. Od tego jednak są
certyfikaty, np. serii 9000.

> A calkiem powaznie, wielokrotnie sie przekonalem
> ze leki generyczne (z roznych grup, nie tylko antybiotyki)
> daja gorszy efekt, a czesto sa gorzej tolerowane.

SKOŃCZYŁEŚ MEDYCYNĘ I NIE SŁYSZAŁEŚ O EFEKCIE PLACEBO ?????????????
????????????? ????????????? ????????????? ????????????? ?????????????
????????????? ????????????? ????????????? ????????????? ?????????????
????????????? ????????????? ????????????? ????????????? ?????????????
????????????? ????????????? ?????????????
brak mi słów

> A jak masz grype, to co kupujesz w aptece -
> polopiryne, czy Aspiryne?...

Ja w życiu nie kupiłem Aspiryny. Objawowe leczenie kataru to dla mnie
paracetamol - jakikolwiek "generyczny".

Leszek

8. Data: 2001-12-20 12:38:56

Od: "pezet" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Co stoi na przeszkodzie, aby producent "nieoryginalny" opracował lepszą
> technologię produkcji niż "oryginalny"? Zwłaszcza w odniesieniu do leków,

To nie jest załozenie, ale fakty, poparte wlasna praktyka.
Jezeli producent leku bada go kilka(nascie) lat przed wprowadzeniem
do sprzedazy, przeprowadza lek przez wszystkie (3 lub 4) fazy badan,
to na pewno jego wiedza jest wieksza, niz tego, ktory lek probuje kopiowac.
Zreszta, badania kliniczne, dowodzace skutecznosci i bezpieczenstwa leku
prowadzi sie na lekach oryginalnych i smiech mnie ogarnia, kiedy firma X
w swoich publikacjach dot. leku generycznego, powoluje sie na badania
z lekiem firmy Y (oryginalnym). To tak jakby w prospekcie Wartburga, podawac
dane
techniczne Volkswagena..

> Inna sprawa, że mogą być na rynku leki produkowane źle. Od tego jednak są
> certyfikaty, np. serii 9000.
>
>No i wlasnie dlatego Unia Europejska nie chce widziec na swoim rynku
polskich lekow, ktore w 90% sa produkowane bez licencji i zezwolen
(z raportu Polityki)
Poza tym, jestem zwolennikiem wolnego rynku. Polskie firmy sa dotowane
przez panstwo, czyli i moich i z Twoich podatkow, a ja swoje pieniadze
wolalbym przeznaczyc na cos innego.

> SKOŃCZYŁEŚ MEDYCYNĘ I NIE SŁYSZAŁEŚ O EFEKCIE PLACEBO

Nie tylko slyszalem, ale nieraz usmierzalem bol zastrzykiem z soli fizjol.,
pacjentom, ktorym nie mozna bylo podac lekow p-bolowych.

Dla mnie najwazniejsze jest nie to, kto lek produkuje, ale jakie uzyskuje
efekty
i czy pacjent jest zadowolony z leczenia.
Jak wspomnialem, przykladow znam wiele - anbtybiotyki, leki hypotensyjne,
p-cukrzycowe, hypolipemiczne itd.
Jezeli ten sam pacjent, raz dostaje lek oryginalny, a raz probuje tanszego
i po tym tanszym - generycznym - zle sie czuje, a badania laboratoryjne
ewidentnie pokazuja gorsza skutecznosc, to wrecz sam prosi o powrot
do tego "lepszego".

> Ja w życiu nie kupiłem Aspiryny. Objawowe leczenie kataru to dla mnie
> paracetamol - jakikolwiek "generyczny".

Pewnie tez kupujesz pirackie plyty, na bazarze buty ABIBAS
i "generyczne" perfumy Chanell.

No, ale to Twoj wybor...

I zycze zdrowia (Twoim pacjentom..)

9. Data: 2001-12-20 13:58:09

Od: "Massai" <t...@b...ids.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Lech Trzeciak" <l...@i...gov.pl> napisał w wiadomości
> Ja w życiu nie kupiłem Aspiryny. Objawowe leczenie kataru to dla
mnie
> paracetamol - jakikolwiek "generyczny".
> Leszek
A jakie to objawy leczysz paracetamolem? bół głowyi podwyższoną
temperaturę???
Pozdro
Massai

10. Data: 2001-12-20 13:59:31

Od: "PiotrMx" <p...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Poza tym, jestem zwolennikiem wolnego rynku. Polskie firmy sa dotowane
> przez panstwo, czyli i moich i z Twoich podatkow, a ja swoje pieniadze

Oczywiście, że nie chca widzieć. Bo nagle wyszłoby na jaw jak sa oskubywani
przez rodzime firmy. Nie wiem czy wiesz ale wiele lekow jest we wschodniej
Europie sprzedawane przez ta sama fime co na zachodzie po wiele nizszej
cenie. A pod inna nazwa żeby będacy przypadkiem w Polsce np Niemcy nie
zorientowali sie jak przeplacaja.
Polskie firmy farmaceutyczne dotowane przez panstwo :-)))))))))))))). kolego
to nie kopalnie. Slyszales o cle na leki? Nie, bo go nie ma. A na sustancje
do ich produkcji jest clo. A wydawanie bezclowego kontyngentu na import
surowcow jakos dziwnie sie zawsze przeciaga do polowy roku :-). Jezeli masz
jakies dane o dotowaniu polskich firm to prosze podaj. Leża przede mna
raporty Jelfy, Polfy Kutno i jakos nie moge znalezć w nich rubryki dotacje.

> [...]
> i po tym tanszym - generycznym - zle sie czuje, a badania laboratoryjne
> ewidentnie pokazuja gorsza skutecznosc, to wrecz sam prosi o powrot

Zgadzam sie że generyki sa gorsze. Nie zawsze ale chyba kazdy spotkal sie z
sytuacja ze byl zmuszony wrocic do oryginalnego leku. Jeżeli pacjenta stac
to moze sobie fundować same top leki po 100zl za opakowanie. Jednak
wiekszosc pacjentow wydaje na leki spory procent swoich dochodów. I w tym
przypadku liczy sie iloraz cena/skuteczność ktory przemawia za generykami.

Nic nie kupuje .Z tego co mnie uczono grypa to choroba wirusowa i nawet jej
leczenie lekami p/wirusowymi jest malo skuteczne. Niestety na plecobo jestem
malo wrazliwy wiec popzostaje mi odchorować.
Zreszta od kilku lat jakos nie mialem grypy, chociaz codziennie przymuje
kilka/kilkanascie przeziebionych/zagrypionych pacjentów. to chyba dzieki
szczepionce.

> Pewnie tez kupujesz pirackie plyty, na bazarze buty ABIBAS
> i "generyczne" perfumy Chanell.

Z reguly biore pod uwage wsp jakosc /ceny. Niektore rzeczy kupuje z naklejka
firmy inne podrobki. Co do perfum to sie niewypowiadam bo te kupuje moja
zona. A ona lubi oryginalne i świecące opakowania. :-)

Pozdrawiam
PiotrMx

Akupunkter 35 % taniej - spam.
Co z ustami