Ciśnienie

1. Data: 2004-12-05 13:32:15

Temat: Ciśnienie
Od: "Pawel Polak" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź. Co może być przyczyną że moja
mama na siedząco ma maciśnienie 180/90 a gdy się położy 120/50. Za odpowiedź
z góry dziękuje. (ciśnieniomierz elektroniczny był testowany.)

2. Data: 2004-12-05 22:00:07

Temat: Odp: Ciśnienie
Od: "Looca" <l...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
odpowiedź
> z góry dziękuje. (ciśnieniomierz elektroniczny był testowany.)

Może spróbuj zwykłego cisnieniomierza takiego z kołnierzem na reke, tylko ze
rtęciowego lub ze wskaznikiem na wzór zegara i wysłuchuj stetoskopem napływ
krwi na zgieciu w łokciu(ja taki posiadam)wtedy cisnienie pokaze takie jakie
jest w rzeczywistosci,bo nie raz cisnieniomierze elektron. i ich pomiary
pozostawiaja wiele do zyczenia.Taki cisnieniomierz zegarowy wraz ze
stetoskopem kosztuje ok 30 zł, tylko wez moze lekcje od jakiejs pielegniarki
zanim zaczniesz mierzyc cisnienie, a wyniki bede pewne.

--
Pozdrawiam i życze zdrowia:)
Looca

3. Data: 2004-12-07 12:20:55

Temat: Re: Ciśnienie
Od: "mirek" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel Polak" <p...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
odpowiedź
> z góry dziękuje. (ciśnieniomierz elektroniczny był testowany.)

jedna z wielu zasad prawidlowego pomiaru cisnienia mowi aby pacjent lezal
odprezony albo wygodnie siedzial

4. Data: 2004-12-07 12:33:32

Od: "Cathleen" <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Pewnego zimowego dnia 05.12.2004 14:32:15 na grupie pl.sci.medycyna
osoba zwana Pawel Polak umiecila tekst o tresci :

> Witam. Byłbym bardzo wdzięczny za odpowiedź. Co może być przyczyną że
> moja mama na siedząco ma maciśnienie 180/90 a gdy się położy 120/50.

Jeżeli jest to taki zakładany na nadgarstek - to mierzy się na siedząco
z reką ułożoną tak (np. opartą na stole), że nadgarstek jest na
wysokości serca - inaczej mogą wyjść błędne pomiary. No ale to wszystko
zapewne napisane jest w instrukcji.

Cathleen

Nolicin, pominięta dawka
rak płuc