Ciśnienie dolne niskie, górne wysokie?

1. Data: 2007-09-13 14:25:04

Temat: Ciśnienie dolne niskie, górne wysokie?
Od: "Maniunio" <m...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam, czy wie ktoś dlaczego w organiźmie ciśnienie dolne jest za niskie, a
górne za wysokie? Przyjęło się za normę 120/80, tymczasem ja mam 140/70. Czy
w takim wypadku powinienem pić kawę na podniesienie czy raczej unikać jak
ognia? Czy to prawda, że górne wiąże się za stanem emocjonalnym (tzn. że
podwyższają je nerwy)? A skąd w takim razie bierze się niskie lub wysokie
dolne? Bardzo proszę o rozjaśnienie, bo jak do tej pory to myślałem, że ktoś
kto ma nadciśnienie to ma oba wysokie, a kto ma niedociśnienie to oba
niskie. A tutaj taka zagadka... Z góry dziękuję!

2. Data: 2007-09-13 16:41:16

Temat: Re: Ciśnienie dolne niskie, górne wysokie?
Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Thu, 13 Sep 2007 16:25:04 +0200, Maniunio wrote:

> Witam, czy wie ktoś dlaczego w organiźmie ciśnienie dolne jest za niskie, a
> górne za wysokie? Przyjęło się za normę 120/80, tymczasem ja mam 140/70.

Przyjęło się za normę skurczowe poniżej 140, a rozkurczowe poniżej 90.

Masz nadciśnienie (no dobra - graniczne ciśnienie), bo skurczowe jest za
wysokie. Rozkurczowe jest w normie - i dobrze.

m.
Marek Bieniek (mbieniek at epic pl)
Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

3. Data: 2007-09-14 08:38:57

Od: "regen" <r...@-...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Różnica między PRL-em a RP jest taka jak między zakładem karnym,
> a zakładem dla umysłowo chorych. (Marcin Wolski)

Ooo , Marek ,wróciłeś z zaświatów ;) I dobrze bo tu na neurologii mało kto
kumaty :)

Pozdrawiam
regen

4. Data: 2007-09-15 10:49:37

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Fri, 14 Sep 2007 10:38:57 +0200, regen wrote:

> Ooo , Marek ,wróciłeś z zaświatów ;) I dobrze bo tu na neurologii mało kto
> kumaty :)

Wróciłem duchem, ale pozostaję w zaświatach :)

5. Data: 2007-09-17 07:03:26

Od: "Krzysztof (Suzuki Kokushu)" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Marek Bieniek napisał(-a):
> Wróciłem duchem, ale pozostaję w zaświatach :)
Witaj ponownie Marku!

--
Krzysiek, EBP
Rzeczpospolita Polska v 0.IV.1 pre-pre-alfa

6. Data: 2007-09-17 19:23:38

Od: Marek Bieniek <a...@s...re.invalid> szukaj wiadomości tego autora

On Mon, 17 Sep 2007 09:03:26 +0200, Krzysztof (Suzuki Kokushu) wrote:

> Witaj ponownie Marku!

Ja też wita:) Miło mi:)

7. Data: 2007-09-20 21:11:05

Od: "cirkon" <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, jest to również nadciśnienie (tzw. "izolowane skurczowe"), polecam
zajrzeć np. tu: http://pl.wikipedia.org/wiki/Nadci%C5%9Bnienie_t%C4%
99tnicze
Wybierz się może do kardiologa, bo z wiekiem sytuacja się raczej nie
poprawi, więc może warto zacząć to leczyć... Kawę zdecydowanie odradzam!

pozdr., C.

koc elektryczny a niedowład
endoprotezy stawów biodorwych META
Leczenie kanalowe - zatruwanie zeba