Co Wam dali rodzice/co WY chcecie dac dzieciom?

21. Data: 2007-10-13 19:27:47

Temat: Re: Co Wam dali rodzice/co WY chcecie dac dzieciom?
Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tapta" <j...@o...pl> napisał w wiadomości
news:7541.000000a4.471110b3@newsgate.onet.pl...

> Zakompleksiona matka?

Może i brak poczucia własnej wartości tworzy kompleksy, ale brak
przebojowości wcale nie musi. Jeśli ktoś nie lubi błyszczeć w towarzystwie,
nie idzie przebojem przez życie, nie znaczy że ma kompleksy.

> Akurat przebojowości i poczucia własnej wartości? Uważam,
> że nie.

A ja uważam, że może.
Może dziecku przekazywać wartości, pokazywać odpowiednie wyjścia z sytuacji,
tak pokierować dzieckim by to nie powielało jej 'niedoskonałości'
Coś na zasadzie - wychowam inaczej moje dziecko niż mnie wychowano, pokażę
mu inne wzorce (lepsze) niż mnie pokazano (gorsze)

Sylwia

22. Data: 2007-10-13 19:28:22

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najlepiej rozpychają się łokciami ci z kompleksami - vide Wielcy Bracia
> Kaczy ;-).

Eeeeeeeee tam. Oni to mi się wydają akurat bez kompleksów. Samozachwyt totalny.

Tapta

23. Data: 2007-10-13 19:30:24

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Coś na zasadzie - wychowam inaczej moje dziecko niż mnie wychowano, pokażę
> mu inne wzorce (lepsze) niż mnie pokazano (gorsze)

Tworzysz....

Tapta

24. Data: 2007-10-13 19:41:32

Od: "Szpilka" <s...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tworzysz....

Rozwiń......

Sylwia

25. Data: 2007-10-13 19:42:34

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tapta pisze:

> Tworzysz....

Jakby Ci to powiedzieć, Tapta - wychowanie to tworzenie.

Ewa

26. Data: 2007-10-13 20:09:23

Od: "Qrczak" <q...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakby Ci to powiedzieć, Tapta - wychowanie to tworzenie.

:-D

Qra, tfurca

27. Data: 2007-10-14 19:22:31

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Tapta" <j...@o...pl> napisał w wiadomości

> Rozwiń......

W taki sposób, na przykładzie, to ona może pokazac dziecku, żeby nie brało
chłopa pijaka, albo sadysty.
Przebojowośc jest raczej cechą wrodzoną danemu człowiekowi, a nie nabytą, nie
sądzisz? Gdyby tak nie było, to już by się sama jej dawno nauczyła.

Tapta

28. Data: 2007-10-14 19:27:46

Od: "Tapta" <j...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jakby Ci to powiedzieć, Tapta - wychowanie to tworzenie.

Czasem tylko dzieło przerasta umiejętności mistrza....

Tapta

29. Data: 2007-10-14 20:17:06

Od: Paulinka <paulinka503@precz_ze_spamem.wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tapta pisze:

> Przebojowośc jest raczej cechą wrodzoną danemu człowiekowi, a nie nabytą, nie
> sądzisz? Gdyby tak nie było, to już by się sama jej dawno nauczyła.

Przebojowość wynika z wysokiej samooceny, a tą kreują rodzice.

--

Paulinka

Najlepiej podstawiają nogi karły, to ich strefa.

S.J.Lec

30. Data: 2007-10-14 20:26:56

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Tapta pisze:

> Czasem tylko dzieło przerasta umiejętności mistrza....

Super! Wreszcie się zrozumiałyśmy. O to właśnie chodzi, żeby przerosło! :-P

Pozdrawiam
Ewa

Re: Rodzina
Re: Rodzina