Co daje Magister?

1. Data: 2007-10-11 08:50:11

Temat: Co daje Magister?
Od: "Pawel" <s...@t...debile> szukaj wiadomości tego autora

Witam, chcialem sie zapytać bo wlasnie koncze studia inzynierskie 3,5
letnie.
Zastanawiam sie czy warto pozniej jeszcze sie meczyc 2 lata na studiach
magisterskich?
Pomojam juz to ze uczelnia strasznie ciagnie kase.
Co daje mi wiecej tutul magistra w porownaniu do inzyniera?
Przeciez oba tytuly sa tytulami zawodowymi.
A inzynier to juz jest wyzsze.

2. Data: 2007-10-11 09:22:57

Temat: Re: Co daje Magister?
Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Pawel" <s...@t...debile> napisał w wiadomości
> [...]
> Co daje mi wiecej tutul magistra w porownaniu do inzyniera?
> Przeciez oba tytuly sa tytulami zawodowymi.

Trudne pytanie, jeszcze trudniejsza rzetelna odpowiedź.
W niektórych środowiskach tytuł magistra, to po prostu
niezbędne minimum świadczące o jakich takich
umiejętnościach intelektualnych człowieka. Taki dyplom
inteligenta. Separujący człowieka od stereotypu
inżyniera Mamonia z Rejsu czy Karwowskiego
z Czterdziestolatka.
W płaszczyźnie zawodowej to szersze horyzonty,
wiesz, co powinieneś zrobić, ale i wiesz dlaczego to
powinieneś zrobić. Masz podstawy teoretyczne,
które pomagają Ci podjąć decyzję w sytuacjach
nietypowych.
To oczywiście reguły od których istnieje cała rzesza wyjątków
i to w obie strony ale generalnie to się sprawdza.
Pozdrawiam
SZ

3. Data: 2007-10-11 10:16:48

Od: "Pawel" <s...@t...debile> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> umiejętnościach intelektualnych człowieka. Taki dyplom
> inteligenta. Separujący człowieka od stereotypu

Dzięki ale mi chodziło jeśli chodzi o formalną stronę czy coś mi to daje
więcej.
A ze stereotypami nie mam zamaru walczyć, chodzi mi o formalną stronę czy
mi to coś więcej daje i z czym tutuł magistra jest lepszy od tytułu
inżyniera poza
tym że mogę się później doktoryzować (raczej nie mam takich ambicji).

4. Data: 2007-10-11 10:48:05

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał/wrote dnia/on 2007-10-11 12:16:

> Dzięki ale mi chodziło jeśli chodzi o formalną stronę czy
> coś mi to daje więcej.

Sprecyzuj co rozumiesz przez stronę formalną.

Z mojego doświadczenia - wielu inżynierów budowlanych "starej
daty" do doskonali fachowcy. Jednak z młodszymi miewałem problemy
z dogadaniem się. Gdybym mógł wybrać na współpracownika albo inż.
albo mgr inż. - wybrałbym magistra nawet gdyby inż. był nieco
bardziej doswiadczony.

Pozdr,
--
ŁK

5. Data: 2007-10-11 21:22:14

Od: "Pawel" <s...@t...debile> szukaj wiadomości tego autora

> Sprecyzuj co rozumiesz przez stronę formalną.

Strona formalna, czyli jakieś ograniczenia wynikające z tego że ktoś ma
tylko tytuł inż a nie magistra, ograniczenia typu zamknięcie jakiejś ścieżki
kariery, awansu, możliwości zajmowania jakichś stanowisk (szkoły itd.)

6. Data: 2007-10-12 14:36:29

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> napisał w
wiadomości news:fekq34$1am$1@atlantis.news.tpi.pl...

> [...]
> To oczywiście reguły od których istnieje cała rzesza wyjątków
> i to w obie strony ale generalnie to się sprawdza.

Nie do końca się z Tobą zgodzę. Inżynier to po prostu tytuł zawodowy,
stwierdzający, że jego posiadacz ma wyższe wykształcenie techniczne. Magister
natomiast to stopień naukowy, którego posiadanie jest wymagane, jeśli chce się
zajmować pracą naukową i zdobywać kolejne stopnie. I tyle - to cała różnica.
Biorąc pod uwagę obecne stopnie wykształcenia, inżynier odpowiada licencjatowi.

7. Data: 2007-10-12 14:39:12

Od: "locke" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Dzięki ale mi chodziło jeśli chodzi o formalną stronę czy coś mi to daje
> więcej.

Mając tylko stopień inżyniera możesz podawać, że masz wyższe wykształcenie i
ubiegać się o zatrudnienie wszędzie tam, gdzie wymagane jest właśnie wyższe
wykształcenie i do tego w kierunku technicznym, który ukończyłeś. Ale będąc
tylko inżynierem nie możesz zostać na uczelni i zajmować się pracą naukową,
zrobić doktoratu itp. Więc jeśli potrzebne jest Ci tylko wyższe wykształcenie -
to możesz poprzestać na inżynierze. Ale jeśli chcesz kiedyś bawić się w szeroko
rozumianą naukę - musisz dorobić sobie magistra.

8. Data: 2007-10-12 21:09:22

Od: "Sławomir Żaboklicki" <Z...@k...chip.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> się
> zajmować pracą naukową i zdobywać kolejne stopnie. I tyle - to cała

Wielu tak myśli. A zwłaszcza ci, którzy wierzą w moc zadrukowanego
papieru. Pamiętaj jednak, że potencjalny pracodawca nie bardzo
wierzy w techniczne umiejętności absolwenta inżyniera a bardziej
go interesują jego umiejętności szybkiego dokształcania i adaptacji
do otoczenia. Że o kreatywności nie wspomnę. I to dlatego sporo
ludzi robi magisterkę a tylko bardzo niewielu z nich zostaje na
uczelni.
Pozdrawiam
SZ

9. Data: 2007-10-13 09:41:17

Od: "Pawel" <s...@t...debile> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> różnica.
> Biorąc pod uwagę obecne stopnie wykształcenia, inżynier odpowiada

Według wikipedii - magister to też tytuł zawodowy a tytułem naukowym jest
dopiero Doktor.
http://pl.wikipedia.org/wiki/Magister

10. Data: 2007-10-15 13:10:43

Od: Lukasz Kozicki <R...@v...cy.invalid> szukaj wiadomości tego autora

Pawel napisał/wrote dnia/on 2007-10-13 11:41:

> Według wikipedii - magister to też tytuł zawodowy a tytułem
> naukowym jest dopiero Doktor.
> http://pl.wikipedia.org/wiki/Magister

Myślę, że wiarygodność Wikipedii jako pierwszego źródła definicji
jest jednak dyskusyjna. Tradycyjne uważało się, że inżynier to
tytuł zawodowy, magister - już naukowy. Nie sadzę, żeby coś się
w tej dziedzinie zmieniło, a na pewno ewentualny pracodawca nie
będzie się oglądał co na ten temat pisze Wikipedia. Niewątplwie
też inżynier może robić doktorat (i to niekoniecznie w dziedzinie
w której ma magisterkę) a inżynier - nie może.

Pozdr,
--
ŁK

świadectwa szkół amerykańskich w Polsce