Co im dolega ? Poradźćie.....

1. Data: 2005-10-09 16:16:47

Temat: Co im dolega ? Poradźćie.....
Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,
Podczas ostatnich ogledzin moich 3 jodeł koreańskich (3-4 lata) zaniepokoiło
mnie lekkie żółknięcie igieł na gałązkach , przy czym nie dotyczy to calej
gałązki, lecz tylko przy pniu głownym. Czy to normalne na jesieni, czy tez
poczatek choroby. A jodełki są przepiękne,mają ładny żywy kolor( ostatnio
pielęgnacyjnie odciąłem dolne gałązki wchodzace na trawnik) .Drugi problem
dotyczy rododendronow. Otóż nie podoba mi sie wyglad liści, które są
matowe( a powinny mieć chyba błyszczące liście) i przy dotyku dość szorstkie
(skórzaste), niektóre listki są lekko wygiete dośrodka ,choć krzewy mają
pąki. Czy nie jest to oznaka ,ze coś im dolega (ziemia jest zakwaszona i
wykorowana).Trzecia sprawa to azalia - niektóre liście pożółkły i mają jakby
żyłki. Proszę o opinie i ewentualne rady bardziej doświadczonych. Pozdrawiam
serdecznie.Eddi.

2. Data: 2005-10-09 17:22:07

Temat: Re: Co im dolega ? Poradźćie.....
Od: "Jerzy Wierzchnicki" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "eddi" napisał:
> [...]
> gałązki, lecz tylko przy pniu głownym. Czy to normalne na jesieni, czy tez

Z bardzo wysokim prawdopodobieństwem przędziorki :-((
Natychmiast spryskać środkiem przeciw tym pajęczakom!!
Aha!
Można jeszcze przed spryskaniem sprawdzić, czy to rzeczywiście przędziorki
;-)
Weź dużą białą kartę, podłóż pod gałazki jodły i potrzep gałęzią.
Jeśli na kartce będą poruszały się maleńkie, czarne pajączki, to są
PRZĘDZIORKI!!
Pozdrowienia
--
Jerzy Wierzchnicki
http://ogrodniczek.republika.pl/

3. Data: 2005-10-09 17:58:05

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

eddi wrote:
> [...]
> (skórzaste), niektóre listki są lekko wygiete dośrodka ,choć krzewy mają
> pąki. Czy nie jest to oznaka ,ze coś im dolega (ziemia jest zakwaszona i

Takie wyginanie sie lisci rododendronow moze byc oznaka
niedostatecznej ilosci wody. Podobna jest reakcja na mroz.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

4. Data: 2005-10-09 18:00:15

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki wrote:

> [...]
> Weź dużą białą kartę, podłóż pod gałazki jodły i potrzep gałęzią.
> Jeśli na kartce będą poruszały się maleńkie, czarne pajączki, to są

Zanim zaczniesz pryskac jednak sprawdz jak wyzej.
Moze to byc na przyklad sprawa mniejszej ilosci swiatla
dochodzacego wglab jodly.

Pozdrowienia,
Michal

5. Data: 2005-10-09 19:11:24

Od: "Gleba" <p...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jęśli chodzi o różaneczniki to na99% jest to jeden z zewnętrznych objawów
żerowania opuchlaka w glebie(bardziej widoczny to wygryzienia w liściach)

6. Data: 2005-10-09 20:17:54

Od: "eddi" <e...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy Wierzchnicki,Michał Misiurewicz,Gleba wrote:

Serdeczne dzięki za szybką reakcję i rady.Jutro sprawdzę , co to faktycznie
jest. Pozdrowienia dla wszystkich. Edward

7. Data: 2005-10-09 22:16:17

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Jęśli chodzi o różaneczniki to na99% jest to jeden z zewnętrznych objawów
> żerowania opuchlaka w glebie(bardziej widoczny to wygryzienia w liściach)

No to gleba.

Pozdrawia boletus

Targi w Strzelinie-trochę fotek
robaczki!