Co mi żre liście winogron?

1. Data: 2010-05-28 15:28:50

Temat: Co mi żre liście winogron?
Od: "Maestro" <N...@E...PL> szukaj wiadomości tego autora

Witam.
Czy ktoś może mi odpowiedzieć, co powoduje takie zniszczenia
na winogronach i czym toto zwalczyć?
Tu linki do fotek:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/DzLLw3UXViXPAqTl
5D8qrA?feat=directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/LKOo4Mf5uZWG-XTq
o-NqQQ?feat=directlink
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/gPNwxOlPINxlZl79
mLr2Kw?feat=directlink

--
Maestro

2. Data: 2010-05-28 19:02:53

Temat: Re: Co mi żre liście winogron?
Od: tomek <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2010 17:28, Maestro pisze:
> Witam.
> Czy kto? mo?e mi odpowiedzieae, co powoduje takie zniszczenia
> [...]
U mnie podobne uszkodzenia sa spowodowane mrozem. W zimie oczywiscie.
Ale nie jest powiedziane ze u Ciebie jest to samo. Byc moze masz
jakiegos gryzonia.

3. Data: 2010-05-28 21:03:50

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maestro wrote:
> Witam.
> Czy ktoś może mi odpowiedzieć, co powoduje takie zniszczenia
> na winogronach i czym toto zwalczyć?

dziurki to nic, gorzej, że mączniak wypasiony na maksa!
w tym roku już nic z tego nie będzie.
chyba masz to "wino" w zbyt wilgotnym miejscu.

moon

4. Data: 2010-05-29 10:10:15

Od: tomekp <t...@a...ma.kota.pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 28.05.2010 23:03, moon pisze:

> dziurki to nic, gorzej, że mączniak wypasiony na maksa!
> w tym roku już nic z tego nie będzie.
> chyba masz to "wino" w zbyt wilgotnym miejscu.
>
> moon
To nie jest mączniak. Niektóre odmiany mają omszone spodnie blaszki
lisci,np.Kodrianka, Nadiezda Azos i wiele innych

5. Data: 2010-05-30 13:01:42

Od: "Maestro" <N...@E...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał:

> dziurki to nic, gorzej, że mączniak wypasiony na maksa!
> w tym roku już nic z tego nie będzie.
> chyba masz to "wino" w zbyt wilgotnym miejscu.

Dziurki to główny problem. Nie ma mączniaka i nie o tej porze roku.
Po prostu liście są białe i omszone od spodu - taka odmiana.
Tu fotka nie pogryzionych liści:
http://picasaweb.google.pl/lh/photo/FU-HViOjqJvI9Jv4
3JG57Q?feat=directlink

--
Maestro

6. Data: 2010-05-30 17:34:18

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maestro wrote:

> Dziurki to główny problem. Nie ma mączniaka i nie o tej porze roku.
> Po prostu liście są białe i omszone od spodu - taka odmiana.
> [...]

zaraz, zaraz... te liście wyglądają na inne od tych na poprzednich linkach.
to ta sama odmiana?

moon

7. Data: 2010-05-30 20:08:35

Od: "Maestro" <N...@E...PL> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "moon" <m...@y...com> napisał:

> zaraz, zaraz... te liście wyglądają na inne od tych na poprzednich
> linkach.
> to ta sama odmiana?

Fotka nr 1 z pierwszego postu - Muscat Odeskij - bez "meszku".
Fotka 2 i 3 oraz ostatnia - to jest to samo, ale nie znam nazwy,
przywiezione dawno temu z Węgier - bardzo smaczne i od spodu
liście są białe z "meszkiem". Nigdy mączniaka nie miały.
Te dziury to nie przędziorki robią?
--
Maestro

8. Data: 2010-05-30 23:01:40

Od: "moon" <m...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Maestro wrote:

> [...]
> przywiezione dawno temu z Węgier - bardzo smaczne i od spodu
> liście są białe z "meszkiem". Nigdy mączniaka nie miały.

Małe te dziurki, nie przejmuj się, byle owoce były ok. Zawsze możesz troszkę
prysnąć owadobójczym.
Co je żre - to by trzeba poczekać aż się jakiś spec wypowie - ja jestem
amator.

moon

Babesia canis
Jaka to roslina?