Re: Co może robić takie dziury?

Newsgroups: pl.rec.ogrody
From: Krzysztof Gajdemski <s...@d...org.pl>
Subject: Re: Co może robić takie dziury?
Date: 18 Sep 2020 22:32:33 GMT

Jest Fri, 18 Sep 2020 20:54:50 +0200, Mateusz Viste pisze:
> A z ostatnich obserwacji to jakoś dwa tygodnie temu zupełnie zbiło mnie
> z tropu coś, co uznałem w pierwszej chwili za jakiegoś zagubionego
> kolibra - bo przecież w tym rejonie świata ich zupełnie nie ma. Dopiero
> głębsze poszukiwania wykazały, że to co widziałem to durny (ale jakże
> uroczy!) motyl:
> https://streamable.com/w1wgoi

Interesujące okazy fauny pozują do zdjęć w kraju Balzaca, muszę
przyznać.

> Wracając do tematu nor i wykopalisk wszelakich, to od zeszłego tygodnia,
> każdego wieczoru nawiedza nas ten jegomość:
> https://streamable.com/y3kxmt
> Nie wiem co mu się tam tak spodobało, ale wraca każdego dnia w to samo
> miejsce i czegoś szuka... Być może kretów. Po zostawionych dołeczkach
> ciężko jednak wywnioskować o co mu chodzi.

Wg mojej ograniczonej wiedzy Vulpes vulpes jak najbardziej może być
wykonawcą wzmiankowanych kraterów. Jednak u siebie ze względu na
ogrodzenie oraz obecność lokalnych drapieżników tę hipotezę uznaję za
najmniej prawdopodobną. Na tej podstawie wykluczam też Procyon lotor,
gatunek - podług opisów uczonych - uznawany zresztą za inwazyjny.

k.