Co mozna upiec w ognisku?

1. Data: 2000-10-12 08:12:12

Temat: Re: Co mozna upiec w ognisku?
Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Na pewno można piec jabłka... Są pyszne...
A jak? Nawet tak jak kiełbaskę - na patyku...
Pozdruffka
Joanna
hmm...
Zawsze też można obok rozpalić małego grilla i upiec banany... mniam...
I co tam kto jeszcze chce...
Tylko mi jakoś tak dzisiaj owocowo... :))))

Użytkownik "Aleksandra Jelowicka" <a...@s...psych.uw.edu.pl> napisał w
wiadomości news:39E5EE60.61B@sci.psych.uw.edu.pl...

1. Data: 2000-10-12 08:40:45

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...CUTITOUTMAN.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Jelowicka <a...@s...psych.uw.edu.pl> w wiadomości
news:39E5EE60.61B@sci.psych.uw.edu.pl napisał(a):
> [...]
> uzyciu ogniska mozna upiec cos poza niesmiertelnymi kielbaskami,
> chlebem, ziemniakami itp. I jak to zrobic, zeby podbic serca pozostalych

ziemniaki ale in different way ;-)

tniemy ziemniaczki w poprzek żeby się nie rozpadły (nie do końca), wkładamy
w te przerwy plasterki cebuli, papryki, młodej cukinii i innych nie
puszczających bardzo sok warzyw, posypujemy wszystko obficie mieszanką
mielonego kminku, gorczycy, bieprzu białego i soli (może być czosnkowa) i
lekko kropimy olejem. takie zestawiki zawijamy w folię alu i już. pieczemy w
popiele oczywiście albo w cieple obok ognia odwracając co jakiś czas.

smacznego!

wojmat

1. Data: 2000-10-12 08:45:02

Od: ":::wojmat:::" <w...@g...CUTITOUTMAN.pl> szukaj wiadomości tego autora

:::wojmat::: <w...@g...CUTITOUTMAN.pl> w wiadomości
news:39e578aa$1@news.vogel.pl napisał(a):

> Aleksandra Jelowicka <a...@s...psych.uw.edu.pl> w wiadomości
>
> ziemniaki ale in different way ;-)

paprykę w połówkach wydrążamy i w to miejsce wkładamy co chcemy - ryż
podgotowany z surowymi warzywami obficie przyprawiony na przykład. też
zawijamy i zapiekamy ale krócej niż ziemniaki

--
wojmat ------------------------------------------------
w...@g...pl weź kęsa bez mięsa ;-)

1. Data: 2000-10-12 09:00:15

Temat: Odp: Co mozna upiec w ognisku?
Od: "Agnes" <a...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ja uwielbiam ostatnio cieniutkie plasterki boczku - jak sie obsmazy i wytopi
jest wspanialy... W ubiegly weekend smazylam tez pieczarki - super tylko ze
niestety lubia spadac.
Zawsze mi sie przypomina przy okazji ogniska jak kiedys w Stanach bardzo sie
cieszylam na ognisko z okazji chyba 4 lipca, a tu okazalo sie, ze tubylcy
nie pieka mieska tylko... marshmallow... Dobre to bylo, owszem, ale w
minimalnych ilosciach...

--
Agnes
http://www.koneser.pl

1. Data: 2000-10-12 10:12:52

Od: j...@m...com.pl (justy) szukaj wiadomości tego autora

Niezwykle upierdliwego szefa.

Justy

--
Archiwum listy dyskusyjnej pl-rec-kuchnia
http://www.newsgate.pl/archiwum/pl-rec-kuchnia/

1. Data: 2000-10-12 10:29:47

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aleksandra Jelowicka napisał(a) w wiadomości:
<3...@s...psych.uw.edu.pl>...
> [...]
>uzyciu ogniska mozna upiec cos poza niesmiertelnymi kielbaskami,
>chlebem, ziemniakami itp. I jak to zrobic, zeby podbic serca pozostalych

Bierze sie prosiaczka - tak do 10 kg
nadziewa na rozen i piecze az skorka bedzie rumiana i miesko miekkie....
dobrze w trakcie pieczenia polewac go tym co sie z niego wytopi tudziez
mozna go smarowac roznymi wynalazkami zapodawanymi przy okazji przepisow na
grilla a komponowanymi na bazie oleju i ziol...

Podobne efekty mozna uzyskac piekac wolu tyle ze trwa to dluzej i drewna
wiecej idzie....

Marek

1. Data: 2000-10-12 10:39:01

Od: "M.W." <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

justy napisał(a) w wiadomości: <001701c03434$fd7ac880$8b8d808b@zakupy>...
>Niezwykle upierdliwego szefa.
>
>Justy

Szefa sie nie piecze tylko nadziewa na pal...
a potem sie go nacina w dowolnym miejscu wsadza sie knot zapala ..... i
swietnie bawi przy blasku kaganka :-))))))))

Uwaga - szef musi byc duzy i tlusty to sie bedzie dluzej palil///

Marek

1. Data: 2000-10-12 12:21:32

Temat: Re: Odp: Co mozna upiec w ognisku?
Od: Mdana <m...@n...chrobot.krakow.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mozna zrobic tzw. pieczonki/pieczonke ale potrzebny jest do tego
garnek/kociolek o grubym dnie i scianach oraz cos aby go powiesic nad
ogniskiem. (Moze byc wersja taka: wbity na pal szef bedzie trzymal we
wlasnych raczkach).
Skladniki:
obrane ze skorek/oskrobane itd. i pokrojone w plastry: ziemniaki,
marchewka, buraczki, cebula, moze byc wloska kapusta i dla miesozernych
troche boczku/szynki.
To wszystko dobrze wymieszane i doparwione sola, pieprzem, zielem
angielskim i lisciem laurowym.
Powinno sie slicznie udusic i podpiec we "wlasnym sosie" - soku ktory
wycieknie z warzywek.

To samo mozna zrobic w domu, w solidnym garnku lub piekarniku - na
pokrojone warzywka trzeba polozyc 2-3 warstwy lisci kapusty wloskiej, aby
zbytnio nie uciekala para (oczywiscie pokrywka tez konieczna).

Mdana

1. Data: 2000-10-12 13:21:35

Od: KYLEK <k...@p...man.lublin.pl> szukaj wiadomości tego autora

Kurczaka w glinie
-dawniej to robili tak ze calego kurczaka wraz z pierzem
oklejano glina i pieczono, po rozbiciu gliny pierze
odchodzilo i pozostawalo wysmienite miesko - znam to tylko z
z opowiadan dziadka
- ja bym natarl kurcze przyprawami, nadzial cebulka i
czosnkiem, owinal w folie alu, obkleil glina i piekl w zaze
z drewna przez min 1,3 godziny a moze nadew 2 .

1. Data: 2000-10-12 17:01:20

Temat: Co mozna upiec w ognisku?
Od: Aleksandra Jelowicka <a...@s...psych.uw.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

[...]

Nori i inne dla Doroty