Co na Boże Narodzenie?

1. Data: 2003-12-15 18:06:43

Temat: Co na Boże Narodzenie?
Od: "MW" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Co z mięs na Boże Narodzenie(obiadek), macie jakis pomysł na wieprzowinę?
MW

1. Data: 2003-12-15 18:14:00

Temat: Re: Co na Boże Narodzenie?
Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"MW" <m...@p...onet.pl> schrieb im Newsbeitrag
> Co z mięs na Boże Narodzenie(obiadek), macie jakis pomysł na wieprzowinę?
> MW

Ja mam: rolady z poledwicy (jesli to jest poledwica - ta najdelikatniejsza
czasc wieprzowego miesa) ze szpinakiem, serem i boczkiem w bilaym winie.
Sama tez chyba bede robic

Monika

1. Data: 2003-12-15 18:37:07

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 15 Dec 2003 19:14:00 +0100, na pl.rec.kuchnia, Monika Biermann
napisał(a):

> Ja mam: rolady z poledwicy (jesli to jest poledwica - ta najdelikatniejsza
> czasc wieprzowego miesa) ze szpinakiem, serem i boczkiem w bilaym winie.
> Sama tez chyba bede robic

To podeślij przepis, albo linka, jeśli już było, pliz ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-15 18:52:43

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Co z mięs na Boże Narodzenie(obiadek), macie jakis pomysł na wieprzowinę?
u mnie zagości schab pieczony nadziewany suszonymi sliwkami i szpikowany
czosnkiem... palce lizać... na zimno tez wspaniały! :)

1. Data: 2003-12-15 19:08:45

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Evunia" <m...@m...christmas.pl> schrieb im Newsbeitrag

> To podeślij przepis, albo linka, jeśli już było, pliz ;)

skaldniki:
filet wieprzowy ok. 350 g
150 g spinaku w lisciach (mrozony)
80 g sera zolteg (garsc)
zabek czosnku
cebula
100 g boczku wedzonego w plastrach (biore szynke wedzona)
1 (1/4 l) szklanka bialego wina
2 lyzki kwasnej smietany (creme fraiche)
olej
sol, pieprz, galka muszkatalowa

Farsz: W kostke pokrojona cebule zarumienic na oleju, dodac odmrozony
szpinak, zgnieciony szpinak (w przepisie bylo, ze czesc boczku pokroic w
kostke i tez razem z tym dusic, wtedy nie potrzeba oleju ), na koniec dodac
utarty ser, doprawic
pieprzem, galka i sola (uwaga jesli szynka, to ostroznie z sola). Filet
rozkroic, polozyc farsz, zwinac, obwinac pozostalymi plastrami boczku i
najlepiej owinac nitka. Olej rozgrzac na patelni, podsmazyc ze wszystkich
stron rolade i zalac winem. W tym miejscu przepis podaje, zeby to wlozyc do
rozgrzanego na 200 °C piekarnika i piec 15 minut - ale to jest troche za
krotko - w srodku mieso bylo jeszcze surowe, kto lubi - ok. poza tym nie mam
odpowiedniego naczynia na piec i do piekarnika, a z przekladaniem to za duzo
pomywania. Ja zostawiam to na piecu (zmniejszam temperature), przykrywam
pokrywka i dusze ok. 20 minut, co jakis czas obrocic rolade. Na koncu
dadaje smietane; jesli chce sie gestszy sos to zagescic Fixem albo maka.

1. Data: 2003-12-15 19:22:46

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 15 Dec 2003 20:08:45 +0100, na pl.rec.kuchnia, Monika Biermann
napisał(a):

> [...]

[tu był przepis]

Dziękuję ślicznie :)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-15 19:25:08

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 15 Dec 2003 19:52:43 +0100, na pl.rec.kuchnia, Ani napisał(a):

> u mnie zagości schab pieczony nadziewany suszonymi sliwkami i szpikowany
> czosnkiem... palce lizać... na zimno tez wspaniały! :)

Brzmi smakowicie, ale boję się przyrządzać schab pieczony, bo próbowałam
juz kiedyś, parę razy, i zawsze wychodził mi jakiś suchy bardzo. Nie mam
pojęcia, co robić, żeby był, jaki być powinien (bo zapewne nie ma być
suchy) ;) Może jakieś wskazówki ? A i jeszcze pytanie... Dlaczego nie
podajecie od razu przepisów ? :P ;)

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-15 21:07:09

Od: "Ani" <w...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pojęcia, co robić, żeby był, jaki być powinien (bo zapewne nie ma być
> suchy) ;) Może jakieś wskazówki ? A i jeszcze pytanie... Dlaczego nie

:)
Bo ja to robie "na oko" że az strach... :D
Strach cos na prędce wymyslać... robie co mi dusza dyktuje i wyszedł w
zeszłym roku paluszki lizać! :)
Ale mam stracha, bo w tym roku bedzie większe grono rodzinne i moje mięsiwo
ma byc jako danie główne na I dzien Świąt...
Na razie zbieram się w sobie... kupiłam śliwki suszone i je pomaleńku
wyżeram ;)
Ale obiecuje ze jak wymyslę ten dobry przepis to się pochwalę :)

Pozdrawiam smakowicie,
Ani

1. Data: 2003-12-15 21:16:42

Od: Evunia <m...@m...christmas.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mon, 15 Dec 2003 22:07:09 +0100, na pl.rec.kuchnia, Ani napisał(a):

> Ale obiecuje ze jak wymyslę ten dobry przepis to się pochwalę :)

Ale co robiłaś, że schab nie był suchy ? Choć tyle powiedz ;)
A ja kupiłam cukierki na choinke, śliwki w czekoladzie i inne różne i...
Już ich nie ma :/ Eh, a myslałam o tym, żeby dać na przechowanie do
sąsiadki, tylko, że chciałam najpierw złoty sznureczek poprzywiązywać,
którego nie kupiłam do dziś... No... I wcieło... Biedne cukierki. Biedna
choinka. Biedna Evunia !!! Chlip... :/

--
Eva Sheers

1. Data: 2003-12-15 22:24:38

Od: "Monika Biermann" <m...@g...de> szukaj wiadomości tego autora

"Monika Biermann" <m...@g...de> schrieb im Newsbeitrag

> skaldniki:
> filet wieprzowy ok. 350 g
ten filet to chyba po polsku poledwica, ale to nie na 100%, bo szczerze
mowiac nie znam sie na miesach po polsku :-(.

Monika

maszynka do chleba
Makowniczki
Szukam przepisu