Co na chrzest

1. Data: 2003-04-13 08:47:51

Temat: Co na chrzest
Od: "Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Mamy z TŻ problem.
Otóż TŻ został wybrany przez naszych przyjaciół na chrzestnego ich synka.
Nie mamy zielonego pojęcia co w takich okazjach się prezentuje. Jaki
powinien być szacunkowy koszt - tzn. jak zwykle to wygląda???
Będę bardzo wdzięczna za wskazówki

--
Pozdrawiam serdeczniasto
Ania >:-)<O<

2. Data: 2003-04-13 11:29:59

Temat: Re: Co na chrzest
Od: "Heaven83" <H...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ania K." <ania-kwiecien(wywalto)@o2.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> Nie mamy zielonego pojęcia co w takich okazjach się prezentuje. Jaki
> powinien być szacunkowy koszt - tzn. jak zwykle to wygląda???

To zalezy tylko od Was na jaki Was prezent stac, jak pojdziecie do slepu
typu "Smyk" - z rzeczami dla malych dzieci to na miejscu Wam pwiedza co
najlepiej maluszkowi kupic. Podjrzewam ze tam najlepiej Wam doradza.
Pozdrawiam
H...@i...pl

3. Data: 2003-04-13 12:14:58

Od: "Blanka" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mamy zielonego pojęcia co w takich okazjach się prezentuje. Jaki
> powinien być szacunkowy koszt - tzn. jak zwykle to wygląda???

Mój TŻ też właśnie został wybrany:-)
Z chrześnicą bardzo przypadli sobie do gustu:)
Kupiliśmy złoty krzyżyk z łańcuszkiem - element religijny i pluszowego
mięciutkiego kota do przytulenia. Razem około 400 zł. Uważam, że
przesadziliśmy w kosztach, ale obie rzeczy bardzo się nam podobały.
Pierwotnie zakładałam mniejszą sumę.

--

Blanka

b...@p...onet.pl

4. Data: 2003-04-13 12:44:10

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Nie mamy zielonego pojęcia co w takich okazjach się prezentuje. Jaki
> powinien być szacunkowy koszt - tzn. jak zwykle to wygląda???

Julka dostala od chrzesnego wozek a od chrzesnej fotelik samochodowy
--
Mam(q)a /g-g 365511
http://strony.wp.pl/wp/mamqa

5. Data: 2003-04-13 14:45:52

Od: "Z. Boczek" <z...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wprąciłem się, ponieważ mamqa <m...@w...pl> popełnił(a) co następuje:

| "Aby cenić i kochać to, co wielkie,
| najpierw musisz ćwiczyć się w tym, co małe" /Georg Keil

MAm wątpliwości co do mojej wykładni tego - o którą interpretację chodzi?
:)

Znaczy się - popieścisz małe i zrobi się wielkie
czy
Musisz się naćwiczyć, żeby urosło?

Pozdrawiam (przykryty kacem - nie pamiętałem nawet, że do kompa siadłem po
tentego) :)

--
Z poważaniem,
Z. Boczek.

6. Data: 2003-04-13 15:23:47

Od: "mamqa" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Z. Boczek" <z...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> :)
>
> Znaczy się - popieścisz małe i zrobi się wielkie

Jezeli chodzi o moj przypadek to obie interpretacje sa prawidlowe :-)

7. Data: 2003-04-13 20:14:46

Od: botwinka <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 2003-04-13 14:14, Użytkownik Blanka napisał:
> [...]
> mięciutkiego kota do przytulenia. Razem około 400 zł. Uważam, że
> przesadziliśmy w kosztach, ale obie rzeczy bardzo się nam podobały.

Moje dziecko od chrzestnego dostało 1.tom słownika j.polskiego Lindego
(wyd 1920).
I potem przy większych uroczystościach (np rocznice urodzin) dokończony
został zakup całości. Wiem, że teraz z tego nie skorzysta, ale traktuję
to jako inwestycję. Ja, bo dziecko to się cieszy z mechanicznego kota,
który też był dołączony.

--
Pozdrawiam Botwinka

8. Data: 2003-04-14 07:34:33

Od: "MOLNARka" <g...@h...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mamqa" <m...@w...pl> napisał

> Julka dostala od chrzesnego wozek a od chrzesnej fotelik
samochodowy

I jak rozumiem byłaś z tego bardzo zadowolona :-/
No nie dziwne ... w końcu to prezenty dla Ciebie ;-/

Wytłumaczę co mam na myśli.
Takie prezenty jak napisałaś (+ kojce, stoliczki, pieluchy
itp) to są prezenty dla rodziców a nie dla dziecka. To
rodzice w tym wypadku nie muszą wydawać kasy na produkty
niezbędne do wychowywania dziecka.
A dziecko ... nic z tego nie ma ;-(
Bo co Julkę obchodzi w jakim foteliku siedzi ? (nie w
kwestii bezpieczeństwa ale od kogo tenże jest).
Co więcej ... co ją to będzie obchodziło za 20 lat ... jak
pomyśli o swoich chrzcinach ?

Wg mnie na chrzciny powinno się dawać dziecku prezent
_pamiątkowy_ + oczywiście coś dostosowane do jego wieku w
tym momencie bo żadne dziecko nie ucieszy sie z ryngrafu w
momencie chrzcin ;-)

Przykładowe propozycje prezentów na chrzciny: krzyżyk lub
medalik z łańcuszkiem, ryngraf, biblia dla dzieci, łyżeczka
z wygrawerowaną datą, encyklopedie czy słowniki z dedykacją.

Ja swoim chrześnikom dałam kompasy (z wygrawerowaną
dedykacja i datą) + prezenty dziecięce (zabawki) + koperta.
Oprócz tego robiłam zdjęcia (ale tego nie traktuje jako
prezent bo ja je zawsze robię).

Pozdrawiam
MOLNARka

10. Data: 2003-04-14 09:18:07

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "MOLNARka" <g...@h...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "mamqa" <m...@w...pl> napisał

> samochodowy
>
> I jak rozumiem byłaś z tego bardzo zadowolona :-/
> No nie dziwne ... w końcu to prezenty dla Ciebie ;-/

Myślę, że nie ma się co czepiać. Z prezentów chrzcielnych zasadniczo dziecko
ma niewiele pożytku (łańcuszek - fajowo, zwłaszcza dla chłopca suuuper
praktyczny), srebrna łyżeczka radośnie wala sie tu i tam aż wreszcie ginie
podczas którejś przeprowadzki, itp.itd.

> Bo co Julkę obchodzi w jakim foteliku siedzi ? (nie w
> kwestii bezpieczeństwa ale od kogo tenże jest).

A co Julkę obchodzi medalik z łańcuszkiem/ryngraf/słownik (zanim dorośnie,
będzie już 10 aktualizacji), czy nawet n-ta grzechotka?

> Ja swoim chrześnikom dałam kompasy (z wygrawerowaną
> dedykacja i datą)

To fajny pomysł, ale czy takich "uroczystych" kompasów nie będzie żal
zabierać na wyprawy? (u nas zazwyczaj co sezon kupuje się nowe, bo na
wakacjach tajemniczo znikają)

>+ koperta.

I nie zadałaś sobie pytania, jaki pożytek będzie miał maluch z koperty?
ER

9. Data: 2003-04-14 09:18:07

Od: "Ewa Ressel" <r...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

wakacjach tajemniczo znikają)

>+ koperta.

I nie zadałaś sobie pytania, jaki pożytek będzie miał maluch z koperty?

zażenowanie
a ja sie wesele
tweety podobne myśli :((((
co tu robić???