Re: Co nas nie zabije...

Subject: Re: Co nas nie zabije...
Newsgroups: pl.sci.psychologia
<5e7b8ae7$0$17351$65785112@news.neostrada.pl>
<5e7c8fc8$0$559$65785112@news.neostrada.pl>
<5e7ccbc8$0$557$65785112@news.neostrada.pl>
From: Trybun <L...@j...cb>
Date: Fri, 27 Mar 2020 14:10:47 +0100

W dniu 26.03.2020 o 16:35, XL pisze:

> Widać źle wybierasz znajomych.
> Wybierz mnie :-)

Piszesz jakbym miał jakiś wybór. Jeżeli już bym miał pójść na wybory to
tylko p. Bosak wchodzi w grę. Nie sądziłem że ja zwolennik Lewicy to
powiem ale tylko on (czyli dość radykalny prawicowiec) sprawia na mnie
wrażenie człowieka honoru i patrioty.

Ciebie niestety za słabo znam.

> Rotmistrz Pilecki. Maksymilian Kolbe. Kard. Wyszyński. Rejtan.
> Kilku tu:
> http://www.paranormalne.pl/topic/39458-10-najwiekszy
ch-polskich-patriotow/
> I cała rzesza innych.

W sumie nie wiem na czym polegał ich honor. Ktoś mi zaczyna coś usilnie
wmawiać to z automatu podchodzę do tego z dużą dozą ostrożności.

Nie znam praktycznie wcale historii  rotmistrza Pileckiego, ale co mam o
tym myśleć gdy od niby poważnych ludzi słyszę o tym " przyleciał do
Polski,  aby dać się aresztować" szwabom, " aby go zamknęli do
Oświęcimia który zamierzał zinfiltrować i założyć na terenie ruch oporu"
,. Sama przyznasz że brzmi to jeszcze bardziej nieprawdopodobnie jak
pamiętne wyczyny dzielnej i bohaterskiej Jessiki  podczas amerykańskiej
inwazji na Irak?  Duży szacun dla p. rotmistrza już za że przyleciał do
okupowanej Polski  w celach walki z okupantem, ale robienie _takich_
legend nikomu nic pozytywnego nie przynosi.

Myślę że dla wielu ludzi/bohaterów byłoby znacznie lepiej gdyby
rozpowszechnieniem ich historii przestali zajmować się propagandziści.

Chwila namysłu i przyznaję rację - byli jednak w Polsce ludzie honoru.
Np wojskowi - Gen, Kleeberg,  Mjr Dobrzański czy cywile, np Prezydent
Warszawy - S. Starzyński,.

> Państwo to instytucja. Personifikacja instytucji świadczy o infantylizmie.

A o czym świadczy okradanie emerytów? Jedna persona może się wykazywać
czymś negatywnym, ale inne instytucje państwa powinny to
skorygować/unieważnić, tymczasem nic takiego nie nastąpiło.  Tak więc -
TO "państwo" na pewno nie jest tym na co należy się powoływać że jest
czymś co scala Polaków.

> Ja też. Braku Ojczyzny.
> Pozostałym Chwała.

> Są tacy, co w najcięzszych czasach potrafili ją poznawać, chronić i
> przekazywać, to i dalej tacy będą. Nie mam co do tego obaw. A reszta niech
> pada na twarz podczas byle zaćmienia.

Widząc to co się dzieje mam duże obawy że historia nadal służy temu aby
ludzie czerpali z niej wiedzę opartą na prawdzie i faktach.

> Ja wiedzieć czemu. Kto nie wiedzieć, temu i tak wszystko jedno, bo jej nie
> zna.

Problem w tym że coraz więcej Polaków zna tylko tą zmanipulowaną.

> Niektorych na pewno przestanie. Tym gorzej dla nich. Zawsze i wszędzie będą
> znikąd.

Z moich obserwacji wynika że najwięcej zadeklarowanych patriotów jest
poza granicami Polski.

> Już o tym pisałeś, nie będę się powtarzać. Dać Ci dostęp do prywatnej
> posesji, to za chwilę zażądasz łodzi właściciela tej posesji, bo lepsza.

A więc i "terytorium" odpada.

> Nie jestem upoważniona.

> Wpuszczał BARDZO gościnnie. Jak i jego rodzinę. Wraz z otrzymywaną od nich
> ochłapową władzą.

Znasz jakieś szczegóły tych "zaprosin"?

> Tak samo, jak właściciel nadbrzeżnej posesji bez Ciebie?

Nie bardzo wiem o co Ci chodzi.

> Przestań, skoro tak to wszystko traktujesz.

Gadanie o jakimś "strategicznym położeniu Polski mija się z prawdą.  To
że od sąsiadów od zawsze dostawialiśmy kopniaki nie wynikało z tego
położenia tylko z naszej postawy wobec nich. Hodowaliśmy wtedy jak i
dzisiaj próbujemy kreować z nich swoich wrogów.

> A czemu nie? Lepiej z Putinem? Z Merkel?

Od USA nie wytargujesz złamanego centa.

-ludzi-wolnych-w-europie-sa-polacy

> Chyba coś z czymś pofistaszkowałeś.
> I dobrze wiesz, co z czym - skoro stosujesz cudzysłów.

Nie wiem, ja nie postrzegam ludzi jako różnokrwistych.

> Znaczy Tobie?
> Uhmmmm. ,,Na kilka tygodni". Czemu nie na stałe więc? No bo, jak rozumiem,
> każdy tam Cię wpuszcza na stały pobyt na swoim podwórku?

Wszystkim.  Praca, obowiązki itd nie pozwoliły mi tam pozostać na
dłużej.  Tam nie ma żadnych płotów aby ktoś miał "wpuszczać". Styl życia
trochę podobny do Amiszów, ale bez ścisłego podziału jak u nich na
moje-twoje.