Co pod orzech wloski ?

1. Data: 2005-04-03 21:06:32

Temat: Co pod orzech wloski ?
Od: "Tomek" <d...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Podzielcie sie doswiadczeniami, co moznaby posadzic/zasiac pod orzechem.
Orzech piekny, stary, ogromny, ale pod nim - okrag czarnej ziemi, 7 m
srednicy.

Wiem, ze nie lubi nic pod orzechem rosnac, ale moze jednak sa jakies wyjatki
?

Bede wdzieczny za pomoc

Tomek

2. Data: 2005-04-04 05:59:25

Temat: Re: Co pod orzech wloski ?
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Tomek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> srednicy.
>
> Wiem, ze nie lubi nic pod orzechem rosnac, ale moze jednak sa jakies

podlewać, bo pod orzechami jest b.sucho. Ja mam cały ogród orzechowy, ok. 30
orzechów na trawniku. Jeżeli pod orzech dochodzi słońce możesz posadzić
irysy albo taką biało-zieloną trawę, ktora rośnie w półcieniu /patrz tutaj
http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_leda16;jsessio
nid=6DB162934DBC8B35F0C1
28E649711B56
> ?
> Możesz jeszcze posadzić oman wspaniały - rosną pod moimi orzechami i
często podlewać.
Anka

3. Data: 2005-04-04 08:57:19

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> podlewać, bo pod orzechami jest b.sucho.

http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_leda16;jsessio
nid=6DB162934DBC8B35F0C1
> 28E649711B56
>
> Anka

To wszystko zależy od rodzaju gleby jaką masz. Ponoć miejsca pod
orzechem są najtrudniej obsadzane, ale w moim wilgotnych ogrodzie pod
orzechem, w cieniu sadzę funkie i inne cieniolubne i jak na razie całość
nawzajem się toleruję.
Dbam jedynie aby po zimie usunąć większość orzechowych liści.

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721110910865891

http://fotogalerie.pl/fotka/2533721110911183305

Serdecznie Miłka

PS.: A do Ani : Co rośnie pstrego (krzaczek) na zdjęciu Pict0022.jpg ?

4. Data: 2005-04-04 09:52:40

Od: Krystyna Chiger <k...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomek wrote:

(...)
> Wiem, ze nie lubi nic pod orzechem rosnac, ale moze jednak sa jakies wyjatki

Pióropusznik mi rośnie.

Najpiękniejszą muzyką przed snem

5. Data: 2005-04-04 10:02:01

Od: Antoni Konitz <a...@a...chem.pg.gda.pl> szukaj wiadomości tego autora

POd orzechem wloskim (wysoko podcietym) wspaniale rosnie Cardiocrinum

6. Data: 2005-04-04 20:23:01

Od: "Tytus" <S...@...com> szukaj wiadomości tego autora

> Podzielcie sie doswiadczeniami, co moznaby posadzic/zasiac pod orzechem.
> Orzech piekny, stary, ogromny, ale pod nim - okrag czarnej ziemi, 7 m
> srednicy.

Wokol pnia - powiedzmy na 2-3 metry - polecam pole barwinkow. Sprawdzone.

7. Data: 2005-04-04 21:03:06

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> [...] w moim wilgotnych ogrodzie pod
> orzechem, w cieniu sadzę funkie i inne cieniolubne i jak na razie całość
> nawzajem się toleruję.
> Dbam jedynie aby po zimie usunąć większość orzechowych liści.

Nie ma tych lisci duzo, bo Twoj orzech jeszcze mlody jest :)
Nawiasem mowiac na tych zdjeciach wszystko wyglada, jakby bylo dopiero co
posadzone ;)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2005-04-04 21:16:03

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Tomek" <d...@o...pl> wrote in message

> Wiem, ze nie lubi nic pod orzechem rosnac, ale moze jednak sa jakies
wyjatki
> ?

Sa rosliny, ktore toleruja sasiedztwo orzecha (mowa o jego chemicznym
wplywie; jednak w dalszej czesci skupie sie na innych czynnikach). Jak
zauwazylem, waznymi czynnikami ograniczajacymi mozliwosc uprawy
czegokolwiek pod orzechem jest duzy cien i susza latem (Anka Kwiecinska
juz o tym wspominala).
U mnie pod orzechem dobrze rosna pnacza (jak widac toleruja nie tylko cien
i susze ale i substancje wydzielane przez orzech wloski): dlawisz
okraglolistny i akebia pieciolistkowa, nieco gorzej cytryniec (niedobor
swiatla i sucho); w cieniu orzecha rozrasta sie ladnie jaskier ziarnoplon,
a bluszcz pospolity tez calkiem dobrze sobie radzi. Leszczyny duzo by daly
za troche wiecej swiatla ale tez jakos rosna.
Mysle, ze warto przetestowac cieniolubne turzyce pod orzechem ale trzeba
by zapewnic im niezbedne minimum wody.

Pozdrawiam,
Bpjea

9. Data: 2005-04-05 04:35:53

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> PS.: A do Ani : Co rośnie pstrego (krzaczek) na zdjęciu Pict0022.jpg ?
>

> Och, hebe variegatam - po zimie w szpitalnej szklarni juz tylko kikuty
:((, irysy variegata i nasturci variegata.
Anka

10. Data: 2005-04-05 04:38:32

Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d2sb0g$fnk$1@nemesis.news.tpi.pl...
> "Tomek" <d...@o...pl> wrote in message
>

> Sa rosliny, ktore toleruja sasiedztwo orzecha (mowa o jego chemicznym
> wplywie;

Ach, jeszcze jedno - bez czarny!
Ana

> Pozdrawiam,