Co podaliscie na Wigilie?

11. Data: 2005-12-26 20:28:17

Temat: Re: Co podaliscie na Wigilie?
Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "JMD" <j...@p...com> napisał w wiadomości
news:CaednfMOwqKimy3enZ2dnUVZ_t6dnZ2d@comcast.com...

> U mnie w domu sie jadalo barszcz z uszkami, rybe po grecku, karpia i
kluski
> z makiem. Karpia nie lubie wiec nie przygotowalam, a z kolei moj maz
nie
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos
innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Moja porada będzie na początku taka. Skoro nie lubisz karpia, zrób go
innym, skoro mąż nie lubi klusek z makiem, zrób je dla siebie, albo
niech on je Ci przygotuje, jeśli potrafi.. Dwie potrawy więcej. U mnie w
domu od lat tak się robiło....

W tym roku Wilija była u teściów, więc podaję, co u nich było (i tak
składkowe pół na pół z nami):

1. Barszcz czerwony z uszkami z grzybów.
2. Karp z rodzynkami w szarym sosie.
3. Karp w wersji 'po grecku'.
4. Śledź z rodzynkami.
5. Śledź w oleju z cebulką.
6. Śledź w pierzynce z buraków czerwonych, ziemniaków, cebuli, jajek
etc...
7. Kapusta postna z grzybami.
8. Karp smażony.
9. Karp w sosie piwnym.
10. Kluski z makiem.
11. Kluski ze śliwkami.
12. 'Suszony kompot' jak mówi mały moich znajomych
13. Karp w galarecie.

Jak to teściowa mówi, 'wydziwiać nie będziemy' ;o) ale że ja karpie a
żona śledzie możemy jeść w każdej ilości, toteż i tak w końcu
zabrakło....

Pzdr
Paweł

12. Data: 2005-12-26 20:33:53

Od: "bazyli4" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Skakanka" <n...@w...pl> napisał w wiadomości

> Ha, moja mama robi pierogi ze śliwkami, a do nich sosik ze śmietanki
posłodzonej
> i lekko przyprawionej cynamonem - na ciepło.
> Palce lizać (tylko pewnie ta śmietanka nie jest do końca postna)

Przy okazji postnych potraw, jak się spoglądnie do Ćwierczakiewiczowej,
to tam na Wiliją podać można do wyboru na przykład tak:

1. Sztuka mięsa z korniszonami...
2. Indyk nadziewany z kompotem z jabłek...
3. Polędwica z makaronem...
4. Zając z melonem w occie...
5. Sztufada z kapustą...
6. Sztuka mięsa z ćwikłą...
7. Kapłon z sałatą z selerów i rydzów...
8. Flaki z parmezanem...
9. Kluski krajane ze słoniną...
10. Sztufada mięsa z chrzanem...
11. Kwiczoły z sałatą z kapusty...
12. Jarząbki z kompotem mieszanym.

Niom, wyszło dwanaście.

Pzdr
Paweł

13. Data: 2005-12-26 21:09:15

Od: tapta <t...@S...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik JMD napisał:

> [...]
> lubi klusek z makiem. Wiec troche sie nam menu skurczylo. Musze cos innego
> wymyslic na przyszly rok. Prosze o porade.

Mieszanka dań wigilijnych z 2 domów:
barszcz z uszkami
pierogi z kapustą i grzybami
pierogi ruskie
śledź w śmietanie
śledź w oleju
śledź w occie
sałatka jarzynowa
sałatka owocowa
smażony karp, szczupak i pstrąg
ryba po grecku
krokiety z kapustą i grzybami
naleśniki z nadzieniem od ruskich
kutia zawsze była i nie wiem gdzie ją wcięło w tym roku

z ciast: strucla z makiem, sernik, kruche z owocami, piernik,
pierniczki, kruche ciasteczka

tapta
GG:4082847

14. Data: 2005-12-26 21:18:15

Od: "Ewa (siostra Ani) N." <n...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Le lundi 26 décembre 2005 ? 16:04:26, dans
<C...@c...com> vous écriviez :

> U mnie w domu sie jadalo...

Foie gras (watrobka) kacza + gesia, z confitura z cebuli z rozmarynem
i z colombo, posypane gruba sola

Losos wedzony na grzankach + tatar z ww lososia, mini-ziemniaczki w
mundurkach + smietana z papryka

Gambas (te najwieksze krewetki) marynowane w malych czerwonych
papryczkach i w cytrynie, zapiekane, ryz s suszem owocowym.

Ewcia

--
Niesz

15. Data: 2005-12-26 21:43:32

Od: Tatiana <yennefer12*antyspam*@go2.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dnia Mon, 26 Dec 2005 10:04:26 -0500, Waćpanna lub waćpan JMD, w wiadomości
<news:CaednfMOwqKimy3enZ2dnUVZ_t6dnZ2d@comcast.com> zawarł, co następuje:

karp
sola
ziemniaki
kompot z suszu
kompot z brzoskwiń
kapusta z grzybami

sernik, drożdżowe, pierniczki
--
Pozdrawiam, Ti`Ana
"The girl loaded gun, went outside. No one has ever seen her again..."

16. Data: 2005-12-26 22:57:29

Od: "Kamila Rudnik (JNET)" <K...@j...net> szukaj wiadomości tego autora

17. Data: 2005-12-26 23:05:47

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

JMD <j...@p...com> w wiadomości
om napisał(a):

ryba po grecku
śledzie w oleju
śledzie w śmietania
karp w galarecie (a la malaga) z owocami
jajka faszerowane
pierogi z bryndzą w sosie śmietanowym z grzybami suszonymi
zupa rybna (czysta, rosół) z pulpetami (z tołpygi, która stanowiła część
podstawy wywaru)
krokiety z kapustą i grzybami

słodkie:
piernik
keks
sernik na spodzie czekoladowo-orzechowym z czekoladową polewą
makowiec
kutia

do picia:
kompot z suszu (jabłka, gruszki, śliwki wędzone, morele, figi, daktyle)

Więcej grzechów nie pamiętam.

--
Konrad J. Brywczyński "Mijaj zdrów
k...@b...tk otwarte okna"

18. Data: 2005-12-26 23:07:03

Od: Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> szukaj wiadomości tego autora

Konrad Brywczyński <http://cerbermail.com/?EPpJiWnVOQ> w wiadomości
plwant003.jasien.net
napisał(a):

> Więcej grzechów nie pamiętam.

O kisielu żurawinowym zapomniałem...

--
Konrad J. Brywczyński GG:1528179
http://www.boeing.com/news/releases/2003/q2/nr_03051

19. Data: 2005-12-27 00:08:45

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"bazyli4" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> [...]
> 5. Sztufada z kapustą...
> 6. Sztuka mięsa z ćwikłą...
> 7. Kapłon z sałatą z selerów i rydzów...

to takie raczej nie postne, moze na dzien Bozego Narodzenia, ale w Wigilje?

Jola

20. Data: 2005-12-27 00:10:08

Od: "JMD" <j...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

"Waldemar" <w...@t...de> wrote in message

> barszcz z uszkami
> kiełbaski w sosie piernikowym
> filet wieprzowy w musztardzie
> sałatka buraczano-chrzanowa
> chleb z czosnkiem i serem zapiekany
> makówki
> pieczone jabłka z rodzynkami
>
> Waldek

makowki? a jak to sie robi?

KUCHENKA GAZOWA A BLACHA ZE SZKLANYM DNEM
CHRIST: THE ARRIVAL
CHRIST: THE ARRIVAL
[OT] Pytanie o sprzęt do kuchni
wesołych świąt