Co psycholg sądzi o glosolalii i charyzmatykach?

1. Data: 2003-05-14 09:24:09

Temat: Co psycholg sądzi o glosolalii i charyzmatykach?
Od: "Irkanis" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie

Irena

1. Data: 2003-05-14 10:04:05

Od: Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irkanis wrote:

> Jak w temacie
Czesc Ireno!

Zastanowilbym sie nad sensownoscia tak postawionego pytania.
Odpowiedz jaka w tym temacie da psychologia w najlepszym razie nie
bedzie pelna, w najgorszym moze byc falszywa.
To tak jak postawilabys na przeciwko siebie boksera i szachiste - dwie
rozne rzeczywistosci.

W tym temacie psycholog moze sie wypowiedziec na temat np. zaburzen
ktore prowadza do pseudoglosolalii itd. Ale sama glosolalia, czy
charyzmaty (pomijajac, ze nie sa rozpracowane przez nauke) naleza do
dziedziny wiary, a wiec to inna plaszczyzna (nie lepsza, nie gorsza -
poprostu inna).
Uwazam, ze mozna i nalezy probowac rozwiazywac takie "zagadki", ale to
bladzenie po omacku i najczesciej skazane na niepowodzenie.
To tak jak kazalabys sie wypowiadac teologowi na temat budowy
wszechswiata. Z historii wiemy do czego to prowadzilo ;-)))
pozdrawiam Cie serdecznie

--
Dariusz
pager 0642299084

1. Data: 2003-05-14 14:36:44

Od: "Irkanis" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kuroi Bonza" <bonza@[nospam]wp.pl> napisał w wiadomości
"To tak jak postawilabys na przeciwko siebie boksera i szachiste - dwie
rozne rzeczywistosci."
Być może. Ja jednak chcę wiedzieć, co sądzi.
Pozdrawiam
Irena

1. Data: 2003-05-14 19:58:11

Od: Kuroi Bonza <bonza@[nospam]wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

Irkanis wrote:

> Być może. Ja jednak chcę wiedzieć, co sądzi.
Dociekliwosc godna uznania :-)))
Mam wiec nadzieje, ze uzyskasz odpowiedz :-))
Pozdrawiam!

--
Dariusz
pager 0642299084