Co robić po odwinięciu roślin?

1. Data: 2008-02-24 13:23:13

Temat: Co robić po odwinięciu roślin?
Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Co robić z suchymi zeszłorocznymi pędami po odwinięciu roślin? Moja
hortensja pod przykryciem wypuściła już młode pędy. Odwinęłam ją. Co
zrobić ze starymi suchymi kikutami? Pamiętam, że hortensji nie należy za
bardzo przycinać, jeśli się chce mieć obfite kwitnienie. Zostawić te
kikuty, czy jak?

A pnącą różę już byście radzili odkopcować i przyciąć, czy jeszcze
zaczekać? We Wrocławiu już dzisiaj mieliśmy 18st.C :-)

Pozdrawiam
Ewa

2. Data: 2008-02-24 14:45:54

Temat: Re: Co robić po odwinięciu roślin?
Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

medea wrote:
> [...]
> zrobić ze starymi suchymi kikutami? Pamiętam, że hortensji nie należy za
> bardzo przycinać, jeśli się chce mieć obfite kwitnienie. Zostawić te

Moja hortensja krzaczasta nie to, że lepiej kwitnie, ale lepiej
rośnie (nie kładzie się tak bardzo po deszczach) jeśli jej nie
usunę starych pędów.

> A pnącą różę już byście radzili odkopcować i przyciąć, czy jeszcze
> zaczekać? We Wrocławiu już dzisiaj mieliśmy 18st.C :-)

Z cięciem pnącej róży uważaj. Zacytuję stronę
http://www.pnacza.info/pnacza/roza.htm :

Cięcie róż pnących wykonuje się ostrożnie, gdy pąki są już nabrzmiałe i
widoczne. Wycina się najpierw pędy najstarsze, potem cienkie,
uszkodzone, suche i wadliwie rozmieszczone. Skracanie pozostałych
ogranicza się do obcięcia części przemarzniętych oraz psujących pokrój
roślin. Cięcie wykonuje się lekko ukośnie, około 0,5 cm nad pąkiem.

Pozdrowienia,
Michał

--
Michał Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

3. Data: 2008-02-24 20:26:20

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz pisze:

> Moja hortensja krzaczasta nie to, że lepiej kwitnie, ale lepiej
> rośnie (nie kładzie się tak bardzo po deszczach) jeśli jej nie
> usunę starych pędów.

Aha, no to mojej też zostawię.

> Z cięciem pnącej róży uważaj. Zacytuję stronę
> http://www.pnacza.info/pnacza/roza.htm :

Dzięki, poczytam sobie.

Pozdrawiam
Ewa

4. Data: 2008-02-26 10:23:20

Od: "Marek Migurski" <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
>
> A pnącą różę już byście radzili odkopcować i przyciąć, czy jeszcze
> zaczekać? We Wrocławiu już dzisiaj mieliśmy 18st.C :-)

Z hortensją jest tak, że trzeba ją przycinać zara po przekwitnięciy. A
teraz, suche pedy obciąć jesnak całkowicie...

Marek

5. Data: 2008-02-26 22:23:44

Od: "Leszek Serdyński" <l...@o...eu> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marek Migurski" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

> Z hortensją jest tak, że trzeba ją przycinać zara po przekwitnięciy. A
> teraz, suche pedy obciąć jesnak całkowicie...

Właśnie, tak jak pisali poprzednicy, suchych pędów hortensji nie wycina się,
tylko trochę przycina. Pozostawione stare pędy stanowią podporę dla nowych
pędów.

Pozdrawiam
Leszek

Przyszła wiosna :-)