Co roku to samo ...

21. Data: 2005-04-11 05:06:14

Temat: Re: Co roku to samo ...
Od: "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

wiadomości news:cK_5e.3783$qS4.2118@fe2.columbus.rr.com...
> ... ale jak tu nie robic zdjec? A wiec dzisiejsze zdjecia sa tu:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien05/

W jakim to regionie Polski rośliny JUŻ są takie duże?

> Na uwage zasluguje szczegolnie nowy gatunek narcyza,
> Narcissus grandifolius, o wyjatkowo duzych lisciach:
> http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiecien05/photo
s/photo_19.html

Piękny, tylko dlaczego wokół niego nie wysprzątane? Pełno uschłych lisci i
badyli.
Anka

22. Data: 2005-04-11 07:24:48

Od: "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> "Basia Kulesz" <b...@p...onet.pl> wrote in message

> Dziekuje za info :)
> Mam niezbyt duzo tulipanow. Moge je zaliczyc do trzech grup, jednak na
> tulipanach sie nie znam i z glowy nie powiem jak sie te grupy nazywaja.

Powiedzmy, że ostatnio czytałam trochę na ten temat ;)

Nawet na Śląsku kwitną już różne odmiany greigii, Kaufmanna, turkiestańskie.

Pozdrawiam, Basia.

23. Data: 2005-04-11 07:54:52

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d3chs5$go9$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Nie musi byc duzy, zeby byl ladny. Dobrze by bylo, zeby tez byl
> bezobslugowy i sam sie dobrze mnozyl :)

Nie wszytskie botaniczne sa jednak bezobsługowe. Podobny to tego
http://www.softel.com.pl/~kattka/gal2/photos/photo_3
6.html tulipan,
wcześniejeszy, chyba własnie T. pulchella, padł mi, załatwiła go szara pleśń
niestety. Turkiestańskie tez nie wyszły tam gdzie rosły. Za to np. T. tarada
są żywotne, wysiały mi się w tym roku i szybko przyrastają.

Pozdrawiam
Kaśka

24. Data: 2005-04-11 10:16:41

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> napisał w
> wiadomości news:cK_5e.3783$qS4.2118@fe2.columbus.rr.com...
>

> W jakim to regionie Polski rośliny JUŻ są takie duże?
> Anka

To nie tylko nie Polska ale inny kontynent, wg mojej wiedzy Ameryka Północna
!!
pozdrawiam, Bogda

25. Data: 2005-04-11 12:40:47

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Anna Kwiecińska wrote:

> W jakim to regionie Polski rośliny JUŻ są takie duże?

Carmel, Indiana, USA. Na razie nie region Polski :-)

> Piękny, tylko dlaczego wokół niego nie wysprzątane? Pełno uschłych lisci i
> badyli.

Liscie to naturalna sciolka, ktorej sprzatanie mija sie z celem.
Badyle to zywy, rosnacy Hypericum frondosum.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2005-04-11 14:36:14

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Liscie to naturalna sciolka, ktorej sprzatanie mija sie z celem.

Ja też przestałam sprzątać liście z drzew. Może teraz powiecie że
choroby będą się mnożyć na potęgę ale trudno. Jakiś czas temu schyliłam się
aby je uprzątnąć ale jedna taka dżdżownica się na mnie spojrzała zdziwiona
więc darowałam jej domek ;-) A i sądzę że tawułkom i innym będzie lepiej z
nimi, zmięłam je tylko w dłoniach i wymieszałam z wierzchnią warstwą gleby
;-)

Serdecznie Miłka

27. Data: 2005-04-11 22:33:26

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Nawet na Śląsku kwitną już różne odmiany greigii, Kaufmanna,
turkiestańskie.

Mam taki najwczesniejszy, ktory przywiozlem kiedys z Holandii (ale jak
widze, jest on teraz i u nas w sprzedazy; wtedy nie byl).

Pozdrawiam,
Bpjea

28. Data: 2005-04-11 22:36:45

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Anna Kwiecińska" <l...@w...pl> wrote in message

> Piękny, tylko dlaczego wokół niego nie wysprzątane? Pełno uschłych lisci
> badyli.

Tak tez moze wygladac ogrod - nie bedzie wcale brzydszy :)

Pozdrawiam,
Bpjea

29. Data: 2005-04-11 22:39:56

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Michal Misiurewicz" <m...@i...rr.com> wrote in message

> Carmel, Indiana, USA. Na razie nie region Polski :-)

Pozyjemy zobaczymy ;)

> Badyle to zywy, rosnacy Hypericum frondosum.

Akurat nie tak dawno przegladalem w sieci dane o tym gatunku. To rodzimy
dziurawiec dla USA. Niezle rosnie jak widzialem na innych fotografiach.
Czy mialbys moze cos jego nasion?

Pozdrawiam,
Bpjea

30. Data: 2005-04-11 22:42:30

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message

> Ja też przestałam sprzątać liście z drzew. Może teraz powiecie że
> choroby będą się mnożyć na potęgę ale trudno.

Ja tego nie powiem :)
Pewnym pozytywem bedzie lepsze zimowanie niektorych roslin pod liscmi a
oprocz tego jest to naturalny proces wzbogacania gleby w prochnice.

Pozdrawiam,
Bpjea

Kiedy w tunel ...
wymiary budki na szpaki
Róża bezkolcowa
Likwidacja trawnika...przygotowanie pod grządki .. :PILNE
Physalis alkekengii -franchetti