Co roku to samo ...

41. Data: 2005-04-12 15:54:52

Temat: Re: Co roku to samo ...
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Po przejrzeniu ksiazki z 47 gatunkami i odmianami klonow, dochodze
> do wniosku, ze to Acer saccharinum, czyli klon srebrzysty.

Saccharinum ma bardzo charakterystyczne liście. No, ale to dopiero za
jakiś czas, teraz kwitnie. No i u nas liście srebrzystego nie
wybarwiają się tak bogato jak u Ciebie.. BTW, wczoraj zrobiłem zdjęcia
(są w bazie) kwiatów (a w zasadzie już zalążków) naszym, możesz
porównać..

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewnego Julka, co mieszka w Łodzi,
Przeciwna płeć niewiele obchodzi.

42. Data: 2005-04-12 15:59:19

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

> ??? http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/klon.jpg

Kilka nosków z tego chętnie przygarnąłbym kiedyś, przy jakiejś okazji
:)

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Raz żył pewien pan w Oblęgorku,
Co dzień cały spał z głową w worku

43. Data: 2005-04-13 01:12:20

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@N...pl> wrote in message

> Jesteś nim zainteresowany? To ten?
> http://www.ciekawe-rosliny.pl/index.php?dz=strony&op
=pisz&id=206

Na najwiekszym i pierwszym zdjeciu to nie ten, to H. x 'Hidcote' (tego mam
juz).
H. frondosum jest m.in. na http://www.ciekawe-rosliny.pl/fotki/206_2_d.jpg

> Jeśli tak, to podeślij adres. [...]

Jesli masz autentycznie H. frondosum a nie np. H. kalmianum (ten ma
mniejsze liscie), to chetnie ale wpierw odpisz, czy masz pewnosc, ze to
ten :)

Pozdrawiam,
Bpjea

44. Data: 2005-04-13 01:56:32

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko wrote:

> Saccharinum ma bardzo charakterystyczne liście.

Liscie na zdjeciach porownywalem z tym, co pamietam
i zgadza sie.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

45. Data: 2005-04-13 04:53:20

Od: "Maria Maciąg" <m...@N...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> napisał w
wiadomości news:d3hrro$ir7$1@nemesis.news.tpi.pl...

> Na najwiekszym i pierwszym zdjeciu to nie ten, to H. x 'Hidcote' (tego mam
> juz).

No wiem przecież :)

> Jesli masz autentycznie H. frondosum a nie np. H. kalmianum (ten ma
> mniejsze liscie), to chetnie ale wpierw odpisz, czy masz pewnosc, ze to
> ten :)

Moim zdaniem kwiat H. kalmianum ma dłuższe i rzadsze pręciki, ale żadnej
gwarancji oczywiście ode mnie nie dostaniesz :). Gdybym miała obydwa, to
mogłabym porównywać :).

Z pozdrowieniami, Maria

46. Data: 2005-04-13 18:16:29

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> wrote:

> Liscie na zdjeciach porownywalem z tym, co pamietam
> i zgadza sie.

Aha :).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
ten starszy taki z zawału z sali z Konstancina
znam on mi się nie Kua jak mija

47. Data: 2005-04-13 20:04:51

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

> Moim zdaniem kwiat H. kalmianum ma dłuższe i rzadsze pręciki, ale żadnej
> gwarancji oczywiście ode mnie nie dostaniesz :). Gdybym miała obydwa, to
> mogłabym porównywać :).

Nie mam poki co H. frondosum ale na podstawie zdjec i opisow widze roznice
w stosunku do H. kalmianum. Ten drugi ma nie tylko mniejsze i wezsze
liscie ale tez mniejsze torebki nasienne.
Co do dlugosci precikow nie wypowiem sie - odnosze wrazenie, ze maja
wzglednie podobnej dlugosci preciki (wzgledem wielkosci kwiatu danego
gatunku).

Pozdrawiam,
Bpjea

48. Data: 2005-04-15 02:39:19

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@N...pl> wrote in message

> No wiem przecież :)

Wlasnie sie zorientowalem, ze to z Twojej strony bylo zdjecie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

49. Data: 2005-04-15 03:21:34

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

"Maria Maciąg" <m...@N...pl> wrote in message

> Moim zdaniem kwiat H. kalmianum ma dłuższe i rzadsze pręciki, ale żadnej
> gwarancji oczywiście ode mnie nie dostaniesz :).

Obejrzalem jeszcze raz zdjecia i troche ten Twoj dziurawiec odbiega pod
pewnymi wzgledami od H. frondosum. Ma zaostrzone dzialki kielicha,
wydluzone poczki kwiatowe (bardziej jajowate, w gornej czesci stozkowate).
Nie jest to jednoczesnie H. kalmianum. Mam ten ostatni gatunek i roznice
pewne widze. Czy Ty przycinasz go?
Twoj ma dosc waskie liscie, jednak szersze niz moj H. kalmianum.
Im dluzej sie przygladam temu dziurawcowi z Twojej strony, tym wieksze mam
watpliwosci, czy to H. frondosum (o ile moge polegac na innych zdjeciach
tego gatunku w internecie).
Widzialem juz rozne zdjecia kwiatow tego dziurawca i na niektorych wyglada
niemal jak Twoj, a na innych ma zaokraglone wyraznie dzialki kielicha i
paczek kwiatowy kulisty; liscie zas wyraznie owalne.
(moze to jakis mieszaniec? ;) moze z niewielkim udzialem innego gatunku?)

Pozdrawiam,
Bpjea

50. Data: 2005-04-15 04:01:02

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bpjea wrote:

> [...]
> paczek kwiatowy kulisty; liscie zas wyraznie owalne.
> (moze to jakis mieszaniec? ;) moze z niewielkim udzialem innego gatunku?)

A jak moj?
http://www.math.iupui.edu/~mmisiure/kwiaty/dziurawie
c.jpg

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

Kiedy w tunel ...
wymiary budki na szpaki
Róża bezkolcowa
Likwidacja trawnika...przygotowanie pod grządki .. :PILNE
Physalis alkekengii -franchetti