Co to jest?

11. Data: 2004-07-03 21:50:49

Temat: Re: Co to jest?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

Marta Góra <m...@m...pl> writes:

> Do momentu jak nie sadziłam w półcieniu tez nie wiedziałam;-)

Przyznam szczerze, że w tym roku widziałem raz, na jakiejś
miodunce... Ale albo jej przeszło, albo już jej nie ma, bo jakoś
ostatnio w oczy się nie rzuca :-).

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Pewna panienka w Opocznie,
Rok spółkuje nim chwilę odpocznie.

12. Data: 2004-07-03 21:53:44

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> No i bądź tu człowieku mądry - u mnie w słońcu na ciężkiej glinie rośnie
> i kwitnie, liściory takie że aż miło popatrzeć.
> Natomiast w półcieniu to ona ma conajwyżej maczniaka:-(
>
> Pozdrawiam
> Marta

U mnie dąbrówka rośnie bardzo mocno i w słońcu i cieniu, z tym że w
słońcu w południe mdleje ale jest "fest" wybarwiona natomiast w cieniu mocna
i duża ale bardziej zielona. W miejscu cienistym robi za korę pod funkiami
;-)
Mączniak ... nie występuje ...

Serdecznie Miłka

PS.: Wydaje mi się że to nie jest jakaś tam 'Multicolor' tylko trochę
popalona przez słońce zmarniała istotka ...

13. Data: 2004-07-04 08:40:49

Temat: Re: Co to jest? - Dzieki
Od: "Maciej Donotek" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziekuje za pomoc. Zalatwiacie to w takim tempie ze ambitne grzebanie po
Internecie staje sie zajeciem kompletnie nieefektywnym..
Czy rozlogom Ajuga reptans mam pomagac przysypujac je ziemia czy ukorzenia
sie same?

Znalazlem w internecie co najmniej kilka odmian znacznie rozniacych sie
kolorem i nieco ksztaltem lisci. Czy moge posadzic je obok siebie?

--
Pozdrowienia
Maciej Donotek

14. Data: 2004-07-04 08:48:43

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości

> PS.: Wydaje mi się że to nie jest jakaś tam 'Multicolor' tylko trochę
> popalona przez słońce zmarniała istotka ...

A widziałaś 'Multicolora'? Wiesz jak powinna ta odmiana wyglądać? :)

Pozdrawiam
Kaśka

15. Data: 2004-07-04 08:53:40

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Donotek" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
> Dziekuje za pomoc. Zalatwiacie to w takim tempie ze ambitne grzebanie po
> Internecie staje sie zajeciem kompletnie nieefektywnym..

No tak, jak ma sie zdjęcia i możliwość powieszenia ich w necie, nie ma sensu
grzebać i szukać samemu:))

> Czy rozlogom Ajuga reptans mam pomagac przysypujac je ziemia czy ukorzenia
> sie same?

Same sie ukorzeniają, to praktycznie bezobsługowa roślinka :)

> Znalazlem w internecie co najmniej kilka odmian znacznie rozniacych sie
> kolorem i nieco ksztaltem lisci. Czy moge posadzic je obok siebie?

Morzesz, z tym, że niektóre rosną słabiej, np taka 'Variegata' u mnie ledwo
zipie, skarlona jakaś. Jeśli dostaniesz i bedziesz chciał je posadzić, to
niezbyt blisko siebie, rosną szybko, i sie nawzajem poprzerastają.

Pozdrawiam
Kaśka

16. Data: 2004-07-04 09:03:47

Od: "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Katarzyna Tkaczyk" <k...@e...com.pl> napisał w wiadomości

> [...]
> zipie, skarlona jakaś. Jeśli dostaniesz i bedziesz chciał je posadzić, to
> niezbyt blisko siebie, rosną szybko, i sie nawzajem poprzerastają.

Już sie poprawiam : możesz, możesz, możesz x 100 :))

Pozdrawiam poprawnie
Kaśka

17. Data: 2004-07-04 09:20:57

Od: "Maciej Donotek" <m...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Miłka" <m...@t...pl> wrote in message
> [...]
[...]
> PS.: Wydaje mi się że to nie jest jakaś tam 'Multicolor' tylko trochę
> popalona przez słońce zmarniała istotka ...

Raczej wykluczone - chodzi mi o "spalenie". Stanowisko jest od polnocnej
strony domu i do tego pod jalowcem. Poza tym w tym roku przypalenie
czerwcowym sloncem jest znacznie mniej prawdopodne niz np letnie
odmrozenia.

--
Pozdrowienia
Maciej

18. Data: 2004-07-04 09:28:33

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Użytkownik "Miłka" <m...@t...pl> napisał w wiadomości
>
> A widziałaś 'Multicolora'? Wiesz jak powinna ta odmiana wyglądać? :)
>
> Pozdrawiam
> Kaśka

Nie widziałam, przyznaję się bez bicia, ale na moich dąbrówkach też są
takie "plamy" i powygryziane dziurki a jest to tradycyjna odmiana.

Serdecznie Miłka

19. Data: 2004-07-04 09:32:13

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
wiadomości
> Morzesz, z tym, że niektóre rosną słabiej, np taka 'Variegata' u mnie

Oj, Katarzyno, to już wiem na co się wymienię z Tobą za pojedynczą
piwonię :-)
O ile się oczywiście zgodzisz ...

Serdecznie Miłka

20. Data: 2004-07-04 09:35:16

Od: "Miłka" <m...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Maciej Donotek" <m...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości

> Znalazlem w internecie co najmniej kilka odmian znacznie rozniacych sie
> [...]

To ja bardzo proszę o te linki ... też jestem leniwa tyle że baba ;-)

Serdecznie Miłka

cytryna
Kwiaty mego ogrodu
Cerinthe major