Co to jest?

11. Data: 2005-05-11 14:12:45

Temat: Re: Co to jest?
Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Coś mi sie wydaje, że u Kasi jest dokładnie taka sama pomyłka.

Oczywiście mnie się coś pomyliło :-(
U Kasi jest to floks !!
przepraszam za posądzanie :-))

pozdrawiam, Bogda

12. Data: 2005-05-11 14:37:33

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

Bogda wrote:

> Właśnie też sprawdzałam, Acinos Alpinus to inna roślina !
> Coś mi sie wydaje, że u Kasi jest dokładnie taka sama pomyłka.
> W języku polskim pod kobiercami mówią tyklo o ślubnych :-))

Po polsku Acinos to czyścica.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

13. Data: 2005-05-11 19:46:08

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Michal Misiurewicz napisał(a):

> Albo nastapila pomylka, albo oszustwo. Roslina, ktora pokazujesz
> ba zdjeciach to nie jest Acinus alpinus, tylko Phlox subulata.
> Poszukaj przez Google zdjec jednej i drugiej.
>
> Pozdrowienia,
> Michal

Ewidentnie nastąpiło oszustwo, nazwa już poprawiona.
Całe szczęście, że roślinka bardzo ładna i pięknie sie u mnie rozrosła.
Teraz poszukam innych kolorów.
A swoja drogą jestem ciekawa, co wyrosnie z Antirrhium Sempervirens -
lwiej paszczy, bo zakupiony w tym samym miejscu dzwonek gargaryjski choć
troche z liści podobny do otrzymanego od Basi Miącz dzwonka
karpackiego. Ot i sensacyjnie sie robi.

Pozdrawiam
michalina

14. Data: 2005-05-12 06:47:19

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Całe szczęście, że roślinka bardzo ładna i pięknie sie u mnie rozrosła.
> Teraz poszukam innych kolorów.

Jeśli nie uda Ci się znaleźć bliżej to poszukaj u mnie :-))
Z sadzonkami nie ma kłopotu tylko pakowanie i wysyłanie troszkę męczy :-(
Jakby co pisz na priv.
pozdrawiam, Bogda

15. Data: 2005-05-12 08:12:49

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "michalina27" napisała:
> Całe szczęście, że roślinka bardzo ładna i pięknie sie u mnie rozrosła.
> Teraz poszukam innych kolorów.

To moze sie wymienimy? Moge Ci wyslac P. subulata Moerheimii i Mikado w
zamian za kawalek tego niebieskiego :)

Ja mam do plomykow pecha - koniecznie chce niebieski, a kolejne kupowane
jako takowe uparcie kwitna na rozowo :D Nie mowie o tych dwoch w/w, bo te
wiedzialam jaki maja kolor, ale mam jeszcze inne, ktore bynajmniej nie sa
tymi za ktore sie podaja :)

Pozdrawiam
Agnieszka Biernacka

16. Data: 2005-05-12 08:23:59

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Biernacka napisał(a):

> [...]
> wiedzialam jaki maja kolor, ale mam jeszcze inne, ktore bynajmniej nie sa

Bardzo chętnie jak przekwitną, tylko to nie jest niebieski sensu stricto.
Z tego co zobaczyłam w googlach to to jest Mikado.
Moje zdjecie w galerii dość wiernie oddaje kolor.
Jeśli to ten masz go.
michalina

17. Data: 2005-05-12 09:13:50

Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Agnieszka Biernacka napisał(a):

> Twoje wydaja mi sie jednolite. A takich zupelnie niebieskich to chyba nie
> ma, one zawsze troche wpadaja w fiolet?
>
> Pozdrawiam
> Agnieszka Biernacka

Moje są jak najbardziej jednolite. Rzeczywiście z lekka poświatą
fioletu. No to się cieszę, że mam kwiatucha, który się Tobie podoba.
Ponieważ ogrodnik ze mnie mizerny daj sygnał kiedy mam wykopywać.
Sadziłam chyba jesienią, ale dokładnie to nie pamiętam.

Pozdrawiam
michalina

18. Data: 2005-05-12 09:26:53

Od: "Agnieszka Biernacka" <a...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Z tego co zobaczyłam w googlach to to jest Mikado.
> Moje zdjecie w galerii dość wiernie oddaje kolor.

Chyba nie :) Moje Mikado jest z ewidentnym paskiem, takie jak tutaj:
http://www.mytho-fleurs.com/images/jardins_botanique
s/bochum-2/phlox_subulata_mikado.JPG

19. Data: 2005-05-12 11:13:37

Od: "Alicja" <s...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> pierwiosnkach.
> Sprawdziłam nawet czy aby Acinos (Acinus?) to napewno nie floks ale chyba
> nie - wynika, że to może właśnie kobierzec.
> Tak więc albo te rośliny są bardzo podobne albo ?? sama nie wiem.
> Dla mnie wygląda jak floks, zwany też płomykiem, ale ta roślina jest większa
> niż inne floksy szydlaste, spotkałam się też z nazwą floks kanadyjski ( na
> ryneczku).
> Może ktoś bardziej zorientowany się wypowie?
> pozdrawiam, Bogda
>

> Floks Kanadyjski ma błękitne kwiaty ma około 30 cm i właśnie kwitnie.
Najpiekniejszy jest w nim zapach i dułgo stoi w wazonie.

pozdrawiam Alicja

20. Data: 2005-05-12 17:41:47

Od: "Bogda" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Najpiekniejszy jest w nim zapach i dułgo stoi w wazonie.
>
> pozdrawiam Alicja

To jednak na ryneczku dobrze mówili :-)))
pozdrawiam, Bogda

Coś o migdałku -raczej dla piskląt
Czerwony kwiatek
Guru - sprzedaj kosiarke!