Co to jest haft bargello?

1. Data: 2003-03-11 07:21:34

Temat: Co to jest haft bargello?
Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Witam,
w marcowym numerze Anny, są serwetki wielkanocne z wyszytymi jajkami i
zajączkami haftem bargello. Nie bardzo wiem co to jest, a ładnie wygląda. Czy
ktoś może mi powiedzieć jak to się robi, albo gdzie można znaleźć jakiś opis -
instrukcję?

Dzięki z góry
Karina (Białystok)

1. Data: 2003-03-11 07:24:35

Temat: Re: Co to jest haft bargello?
Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Czy to są te takie zygzaczki? Ja się spotkałam z nazwą haft wenecki.
a tam w annie nie ma opisu jak to zrobić?

pozdrawiam,
Zosia - Alienora

1. Data: 2003-03-11 08:01:49

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Czy to są te takie zygzaczki? Ja się spotkałam z nazwą haft wenecki.
> a tam w annie nie ma opisu jak to zrobić?

Z rysunku wygląda jakby to było coś w stylu haftu płaskiego: nitkę wkłuwa się z
góry do dołu (bądź z dołu do góry) przez trzy kratki. Ale to raczej moja
interpretacja ze zdjęcia:)))
A jak na złość nie ma opisu - wyszyć wg wzoru i tyle. Może był w innym numerze
Anny?

Karina (Białystok)

1. Data: 2003-03-11 11:03:58

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

Karina, sprawdzę w domu czy mam opis tego weneckiego haftu, bo wydaje mi
się ,ze to to samo. To jakby co, to zeskanuję jutro w pracy i podeslę.

Pozdrawiam,
Zosia-Alienora

1. Data: 2003-03-11 11:16:44

Od: k...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Karina, sprawdzę w domu czy mam opis tego weneckiego haftu, bo wydaje mi
> się ,ze to to samo. To jakby co, to zeskanuję jutro w pracy i podeslę.

Oj, to byłoby bardzo super.
Dzięki z góry

Karina

1. Data: 2003-03-11 17:27:08

Od: Julka <y...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

k...@p...onet.pl wrote:
> [...]
> ktoś może mi powiedzieć jak to się robi, albo gdzie można znaleźć jakiś opis -

Bargello= haft florencki.
Ściegi jak w płaskim, tyle że liczone (tzn. nie wkłuwasz igły dowolnie,
a w dziurę między tymi samymi nićmi osnowy)
Ścieg ( i parę innych) można zobaczyć np. tu:
http://homepage.mac.com/cfitzgerald/Needle/embroid.h
tml

Poszukaj też w archiwum- jakiś miesiąc temu wrzucałam parę linków :)
W tej chwili ich nie mam- komputer zjadł mi cały plik z bookmarkami :((

Możesz też wrzucić w googla hasło bargello needlepoint, florentine
stitch- na pewno coś będzie.
Pozdrawiam
Julita

1. Data: 2003-03-11 21:04:11

Od: a...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

> Bargello= haft florencki.
O, dokładnie, florencki:)
Mam właśne przed sobą to cuś z opisem tego rodzaju haftu. Jutro w pracy
zeskanuję i poślę Ci Karina:)

Zosia-Alienora

1. Data: 2003-03-11 22:53:07

Od: J...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

Czy mogłabyś przesłać także mnie? Znalazłam sporo stron z wzorami, ale brak
podstawowego opisu haftu.
Z góry dziękuję
Jandulka

1. Data: 2003-03-12 06:14:31

Od: "madziula" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Dziewczyny a ja poproszę i opis i wzorki jeśli można bo od jakiegoś czasu
jestem na etapie szukanie czegoś fajnego (ja wiem że wszystko jest fajne) z
haftu florenckiego.
Z góry dziękuję

Magda

1. Data: 2003-03-12 07:03:49

Od: "Justycja" <j...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

> O, dokładnie, florencki:)
> Mam właśne przed sobą to cuś z opisem tego rodzaju haftu. Jutro w pracy
> zeskanuję i poślę Ci Karina:)
>
> Zosia-Alienora

Jeśli możesz to podeślij również do mnie, bo ostatnio bardzo mi się ten haft
spodobał :-)

Pozdrawiam Justyna K. (Białystok)

pilnie poszukuję
Ściągacz po angielsku