Co to jest i czemu nie kwitnie;)

1. Data: 2017-06-06 09:05:57

Temat: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

http://pics.tinypic.pl/i/00907/g47xz5rpuceg.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00907/vqxkhkekorku.jpg
http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.
Co to wg Was jest i czemu nie zakwita?

2. Data: 2017-06-06 10:13:05

Temat: Re: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kris <k...@g...com> wrote:
> [...]
> http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
> Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
> Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
laur nie zimuje w polskich warunkach. Może być jakaś odmiana magnolii -
niekwitnąca z powodu przemarzania pąków.

3. Data: 2017-06-06 10:27:01

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 10:13:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
> laur nie zimuje w polskich warunkach. Może być jakaś odmiana magnolii -
> niekwitnąca z powodu przemarzania pąków.

Nie zawiązywało to pęków anni razu

4. Data: 2017-06-06 10:55:10

Od: Kwinto <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 06.06.2017 o 09:05, Kris pisze:
> [...]
> http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
> Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
> Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

To prawdopodobnie skimia.
Powinna kwitnąć jesli ma pdpowiednie warunki.
http://rosliny.urzadzamy.pl/baza-roslin/krzewy-lisci
aste/skimia-japonska,6_850/

Pozdrawiam, Kwinto

5. Data: 2017-06-06 19:39:42

Od: Kris <k...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W dniu wtorek, 6 czerwca 2017 10:13:06 UTC+2 użytkownik Ikselka napisał:

> Czy liście mają jakiś wyraźny zapach? - bo przypomina mi to laur. Tylko że
> laur nie zimuje w polskich warunkach.

Za duże liście jak na laur chyba
Te największe mają ponad 10cm długości

6. Data: 2017-06-06 21:39:29

Temat: Odp: Co to jest i czemu nie kwitnie;)
Od: "Johnny" <j...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kris" <k...@g...com> napisał w wiadomości grup
oglegroups.com...
> [...]
> http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
> Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
> Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

Wygląda na laurowiśnię (Prunus laurocerasus)

Pozdrawiam Johnny

7. Data: 2017-06-06 22:19:09

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> http://pics.tinypic.pl/i/00907/pj1v2te0d3ll.jpg
> Rośnie to u mnie już 7 rok chyba.
> Wygląda jak jakiś rododendron ale ani razu nie zakwitł.

Wygląda i puszcza nowe liście podobnie jak gardenia. Ale gardenia to u
nas roślina doniczkowa, raczej niemożliwe, żeby przezimowała tyle lat.

BTW Mam gardenię w doniczce od kilku lat i też nie zawsze mi zakwita,
tylko jak pamiętam i ją dobrze nasłonecznię. Wtedy kwitnie pięknie i
bajecznie pachnie.

Ewa

8. Data: 2017-06-07 07:52:29

Od: Ikselka <i...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

FEniks <x...@p...fm> wrote:

> Wygląda i puszcza nowe liście podobnie jak gardenia.

Podobnie? Chyba dlatego, że w ogóle liście ma ?
Gardenia ma liście ułożone naprzeciwlegle, a roślina na zdjęciach
naprzemianlegle. Absolutnie inny gatunek.

Nasiona marchwi i pietruszki na taśmie.
siarkol - co w zamian
mlode drzewka
Winorośl cięcie młodych odrostów wiosennych
Słoneczniki