Co to jest "ostatnia łączka"?

1. Data: 2006-08-23 09:24:09

Temat: Co to jest "ostatnia łączka"?
Od: <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

W opisie tomograficznym mózgu mam "ognisko zawałowe typu ostatniej łączki".
Spotkałem się też z pojęciem "pole ostatniej łączki". Co to jest ta ostatnia
łączka i dlaczego się tak nazywa? Gdzie tego szukać? W Internecie nic
konkretnego nie mogę znaleźć.

Cedryk

2. Data: 2006-08-23 11:55:13

Temat: Re: Co to jest "ostatnia łączka"?
Od: Piotr <e...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jest to zwyczajowe określenie części jakiegoś narządu (stosowane
najczęściej w odniesieniu do mózgu i serca), która w normalnych,
fizjologicznych warunkach jest dość słabo zaopatrywana w krew (i tlen).
Dodatkowe zmniejszenie przepływu krwi w tych rejonach (spowodowane np.
obniżeniem ciśnienia krwi) może spowodować niedokrwienie (udar
niedokrwienny/zawał).

Pozdrawiam
Piotr

3. Data: 2006-08-23 13:58:32

Od: <c...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wielkie dzięki. Tego mi właśnie było trzeba.

Cedryk

4. Data: 2006-08-23 17:54:17

Od: c...@t...pl (cxz) szukaj wiadomości tego autora

Umówić się do specjalisty i to jak najszybciej
Centrum Medycyny Komplementarnej tel. 032 3326448 lub 0602249053

--
Wyslano z serwisu -> http://www.sanatoria.org - baza osrodków sanatoryjnych

5. Data: 2006-08-23 20:59:05

Od: "tomm" <t...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

>A najlepiej do dobrego lekarza specjalisty do Centrum Medycyny
>Komplementarnej
> tel. 032 3326448 lub 0602249053

widze, ze spamujesz i na kazdy problem odsylasz do tego centrum,

PROSZE UWAZAC na tego pismaka, zobaczcie inne watki,
wszedzie reklamuje to centrum a centrum zajmuje sie ono m. in.
bioenergoterapeutia

Tomek

kiedy zrobic test.....
Ergonomiczny Fotel