Co to może byc?

1. Data: 2003-02-01 11:38:33

Temat: Co to może byc?
Od: "Luser" <l...@s...pl> szukaj wiadomości tego autora

Co to może być: lekki ból kłujący, pojawiający się co kilkadziesiąt sekund w
prawej lub środkowej części klatki piersiowej, raczej wyżej niż serce. Coś
jakby ucisk, zwlaszcza przy glebokim wdechu. Pojawił się po kilku dniach
przeziębienia.

Wiecie co to może byc?

luser

2. Data: 2003-02-01 12:16:32

Temat: Re: Co to może byc?
Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> jakby ucisk, zwlaszcza przy glebokim wdechu. Pojawił się po kilku dniach

Pewnikiem nerw międzyżebrowy... jak przyszło tak i pójdzie :-)

Juanito

3. Data: 2003-02-01 12:21:53

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <b1gdrh$sbm$1@news.onet.pl>, j...@k...onet.pl says...

> Użytkownik "Luser" <l...@s...pl> napisał w wiadomości

> Pewnikiem nerw międzyżebrowy... jak przyszło tak i pójdzie :-)

Pewnikiem? Dobry jesteś. Diagnoza bez badania pacjenta, bez wywiadu.
(wow)
A może odma samoistna? Po przeziębieniu u młodych ludzi czasami może coś
takiego się pojawić i też może boleć w klatce piersiowej i wcale nie
musi być od razu duszności.

--
Yellow Peril
Nigdy złej woli nie przypisuj tego, co znacznie łatwiej wytłumaczyć

4. Data: 2003-02-01 12:47:58

Od: "justyna" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> jakby ucisk, zwlaszcza przy glebokim wdechu. Pojawił się po kilku dniach

mialam cos takiego po domowym leczeniu gripexem i tabcinem i innymi latwo
dostepnymi srodkami w aptece, lekarka kazala odstawic i pomoglo
zdrowia zycze
justyna

5. Data: 2003-02-01 12:56:25

Od: "Juanito" <j...@k...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Yellow_Peril" <y...@o...pl> napisał w wiadomości
> [...]
> A może odma samoistna? Po przeziębieniu u młodych ludzi czasami może coś
> takiego się pojawić i też może boleć w klatce piersiowej i wcale nie

Odra samoistna ! Dobry jesteś.... taka diagnoza bez badania pacjenta, bez
wywiadu ? a może to uszkodzenie rdzenia przedłuzonego przez odtajniony wirus
odry... no nie róbmy sobie jaj. Przecież to jest grupa czysto dyskusyjna, a
nie konsylium :-) przy konającym faraonie...

Juanito

6. Data: 2003-02-01 13:11:21

Od: Yellow_Peril <y...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości <b1gg69$3it$1@news.onet.pl>, j...@k...onet.pl
napisał(a)...

> [...]
> odry... no nie róbmy sobie jaj. Przecież to jest grupa czysto dyskusyjna, a
> nie konsylium :-) przy konającym faraonie...

A widzisz, każda diagnoza jest możliwa, więc nie wyskakuj ze swoim
nerwem międzyżebrowym :-P
A odma samoistna po przeziębieniu występuje - widziałem takich
przypadków dosyć dużo więc to żadna kazuistyka (casus - nie piję do
ciebie :-) )

7. Data: 2003-02-01 13:15:09

Od: "Ivanov" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

miałem coś takiego po "nieudanym" kichnięciu. Nasilało się przy schylaniu,
ziewaniu, głębszych oddechach, kaszlu czy kichaniu. Okropność, trwało dobre
dwa miesiące <może trzy?> Ale uznałem, że może jaki nerwoból i olałem
sprawę. Jakoś przeszło....

8. Data: 2003-02-01 18:50:25

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> A może odma samoistna? Po przeziębieniu u młodych ludzi czasami może coś
> takiego się pojawić i też może boleć w klatce piersiowej i wcale nie

No to jak już bawimy się w internetowe zgadywanie diagnozy ja stawiałbym
raczej na pleritis sicca lub pleuropneumonię - to częściej bywa powikłaniem
infekcji układu oddechowego niż odma samoistna (samoistna jak sama nazwa
wskazuje nie ma uchwytnej przyczyny i jej wystąpienie wcale nie jes częstsze
w banalnych infekcjach układu oddechowego).

Dla Lusera nauczki: 1) nie pytać lekarzy przez internet o diagnozę bo na
podstawie skąpych informacji moga dać bardzo długą listę chorób, często
strasznych :-) , 2) udać się do przychodni jak za kilka dni nie przejdzie
lub dolegliwości nasilą się.
A tak na marginesie mój nos mi podpowiada (a to jest najcenniejsza obok IQ i
wiedzy część lekarza, która odróżnia go od książek medycznych i maszyn
stawiających diagnozę), że to pewnikiem nerwoból :-)

9. Data: 2003-02-01 19:02:14

Od: "km" <k...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> ciebie :-) )

No to jak już bawimy się w internetowe zgadywanie diagnozy ja stawiałbym
raczej na pleuritis sicca lub pleuropneumonię - to częściej bywa powikłaniem

10. Data: 2003-02-01 22:08:34

Od: Piotr Kasztelowicz <p...@a...torun.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Sat, 1 Feb 2003, Yellow_Peril wrote:

> A odma samoistna po przeziębieniu występuje - widziałem takich
> przypadków dosyć dużo więc to żadna kazuistyka (casus - nie piję do
> ciebie :-) )

moze byc chociaz tak bez innych czynnikow rzadko
- ciekawy i dobry artykul na tematy odmy i jej leczenia
Normativa sobre diagnóstico y tratamiento del neumotórax
- Arch Bronconeumol 2002;38(12):589-95
dostepne w Internecie:
http://db.doyma.es/cgi-bin/wdbcgi.exe/doyma/mrevista
.indice_revista?pident_revista_numero=13001925

- trzeba sobie jednak poradzic z przeczytaniem

P.
--
Piotr Kasztelowicz P...@a...torun.pl
http://www.am.torun.pl/~pekasz

autyzm - gdzie szczegolowe informacje (prosba o linki do stron www)
homoseksulalizm
Rumienice,wypieki
BIOENERGOTERAPIA
stres a ból