Co to wlasciwie jest cappucino?

1. Data: 2003-09-16 08:10:29

Temat: Co to wlasciwie jest cappucino?
Od: Yarael Poof <m...@f...pl> szukaj wiadomości tego autora

Jak w temacie.
Mozna kupic mnostwo rodzajow kawopodobnych proszkow.
Ale w zasadzie nie wiem, co tojets cappucino, jakie wymagania musi spelniac
kawa (jak byc przygotowana), zeby mozna bylo nazwac ja capucino? No i jelsi
ktos wie - jaka jest etymologia nazwy? Kapucyni wymyslili czy co? :-)

Bede wdzeczny za odpowiedz w wolnej chwili.

Maciej

--
/ Maciej Lewandowski \
| m...@p...onet.pl |

1. Data: 2003-09-16 12:34:34

Temat: Re: Co to wlasciwie jest cappucino?
Od: "anton" <p...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

O etymologii nazwy wiem niewiele a w zasadzie nic natomiast powiem Ci jak
powinny wyglądać trzy podstawowe rodzaje przygotowania kawy, tzn: espresso,
latte, cappucino.
Podstawą jest zawsze espresso. Jeśli ktoś chce się napić tegoż serwujemy
super czarny płyn w malutkiej filiżance. Latte to wymieszane espresso z
gorącym mlekiem + odrobina piany z mleka na wierzch. Natomiast cappucino to
espresso + piana-wyłącznie + na wierz tarta czekolada. Tak powinno wyglądać
klasyczne cappucino

1. Data: 2003-09-16 13:17:14

Od: Waldemar Krzok <w...@u...fu-berlin.de> szukaj wiadomości tego autora

anton:
> O etymologii nazwy wiem niewiele a w zasadzie nic natomiast powiem Ci jak
> powinny wyglądać trzy podstawowe rodzaje przygotowania kawy, tzn: espresso,
> latte, cappucino.

coś mi się o uszy obiło (może o oczy w internecie, nie pamiętam), że
nazwa cappucino pochodzi od klasztoru Kapucynów, którzy to ten napój
wymyślili. Ale gwarancji nie daję.

Waldek

1. Data: 2003-09-16 13:23:42

Od: "makaron" <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Waldemar Krzok" <w...@u...fu-berlin.de> napisał w
wiadomości news:3F670D5A.7090200@ukbf.fu-berlin.de...
> coś mi się o uszy obiło (może o oczy w internecie, nie pamiętam), że
> nazwa cappucino pochodzi od klasztoru Kapucynów, którzy to ten napój
> wymyślili. Ale gwarancji nie daję.
Kapucyni to mi się kojarzą dość oględnie z "biciem piany za pomocą
trzepaczki". Ale, aby od tego wzięła nazwa kawy. No chyba nie.
makaron

1. Data: 2003-09-16 16:30:58

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Sep 2003 15:23:42 +0200, "makaron"
<m...@p...onet.pl> wrote:

> [...]
>Kapucyni to mi się kojarzą dość oględnie z "biciem piany za pomocą
>trzepaczki". Ale, aby od tego wzięła nazwa kawy. No chyba nie.

wiec moze jednak od malpy ;)))))))))))

Trys
K.T. - starannie opakowana

1. Data: 2003-09-16 16:57:56

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Yarael Poof <m...@f...pl> napisał/a:

Historia Capuccino jest następująca:
W pewnym klasztorze Kapucynów we Włoszech, gdzieś w Średniowieczu,
przeor zabronił braciszkom picia kawy, gdyż uznana ona została za
"szatański napar". Braciszkowie jednak bardzo lubili kawę i wymyślili
chytry sposób jak się z nią nie rozstawać: do kubków wlewali gorące
spienione mleko, a w małych czajniczkach które chowali pod ławą mieli
gorącą, baaardzo mocną kawę i gdy tylko przeor się odwracał, dolewali
po troszeczku kawy do tego gorącego mleka. Tak więc nazwa cappuccino
pochodzi od Zakonu Kapucynów.

Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-16 19:29:46

Od: "voitek" <d...@w...alpha.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Historia Capuccino jest następująca:
[...]

A ja slyszalem, ze duzo bardziej prozaicznie. Kolor kawy kojarzy się z
kolorem habitów noszonych przez Kapucynów. Ta opowiastka to rzecz wtórna,
chociaż do opowiadania się lepiej nadaje.

1. Data: 2003-09-16 20:06:13

Od: Sabinka <s...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 16 Sep 2003 08:10:29 +0000 (UTC), Yarael Poof
<m...@f...pl> wrote:

>Ale w zasadzie nie wiem, co tojets cappucino, jakie wymagania musi spelniac
>kawa (jak byc przygotowana), zeby mozna bylo nazwac ja capucino?

Gdy pierwszy raz jechalam do Wloch w "rozmowkach" przeczytalam, ze
cappuccino to kawa z mlekiem. No i to prawda, aczkolwiek chyba jednak
mleko powinno byc spienione.
Przed wyjazdem do Wloch zdawalo mi sie ze lubie cappuccino z torebki,
teraz mniej mi sie tak zdaje. Znaczy jak ktos postawi to wypije ale
sama nie poprosze.
Nie spotkalam sie z czekolada na wierzchu, to raczej jest mile
urozmaicenie niz cos co musi byc w cappuccino.

--
Pozdrawiam, Sabina

1. Data: 2003-09-17 07:31:46

Od: "Blancanieves" <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "voitek" <d...@w...alpha.pl> napisał

> A ja slyszalem, ze duzo bardziej prozaicznie. Kolor kawy kojarzy się
> kolorem habitów noszonych przez Kapucynów. Ta opowiastka to rzecz
wtórna,
> chociaż do opowiadania się lepiej nadaje.

Bardzo możliwe - usłyszałam ją w tym roku będąc we Włoszech i bardzo
mi się spodobała.
Pozdrawiam serdecznie,
Kasia

1. Data: 2003-09-17 10:59:39

Od: w...@t...com.pl (Wladyslaw Los) szukaj wiadomości tego autora

voitek <d...@w...alpha.pl> wrote:

> [...]
>
> A ja slyszalem, ze duzo bardziej prozaicznie. Kolor kawy kojarzy się z
> kolorem habitów noszonych przez Kapucynów.

Tak tez podaja slowniki, chociaz mi to sie zawsze kojarzy z "kapturkiem"
piuany na kawie.

Wladyslaw

schabowy z kurkami
niedzielny Makłowicz