Co to za krzew?

1. Data: 2004-02-04 16:03:30

Temat: Co to za krzew?
Od: "losiek" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam. Dostałem od znajomego nasiona, a ścieślej mówiąc, owocostan pewnego
krzewu. Samego krzewu nie wiedziałem, ale wiem, że ma on około 2 m wysokości. A
oto opis owocostanu: jest to grono na gałązce o długości około 3 cm (przypomina
z kształtu zminiaturyzowane winogronka) - na gałązce drobne włoski dł 1-2mm. Na
tej łodyżce są umieszczone nasiona w osłonce z bardzo licznymi włoskami (a
raczej "meszkiem") o kolorze czysto czerwonym - przyjemne w dotyku. Pojedyńczy
włosek ma około 3 mm. W tych osłonkach znajdują się nasiona - z wyglądu podobne
do nasion złotokapu, ale nieco mniejsze o szerokości około 3-4 mm, w kształcie
nieco zaokrąglonej fasolki, koloru jasnobrązowego.
Ten owocostan został zebrany o tej porze roku.
Jaka to roślina, która o tej porze ma tak ładne czerwono-krwiste owocostany?
Będę bardzo wdzięczny za wszelkie pomysły i domysły.
Niestety nie mam możliwości zrobić zdjęcia.

2. Data: 2004-02-04 18:30:11

Temat: Re: Co to za krzew?
Od: "Kidzio" <a...@o...info> szukaj wiadomości tego autora

chyba chodzi o Sumaka octowca (Rhus typhina)

pozdrawiam
Kidzio
a...@o...info

3. Data: 2004-02-04 18:51:30

Od: "losiek" <l...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki bardzo. Oczywiście że to sumak octowiec. Niby takie proste, a jak ktoś
przyniesie tylko "kawałek" całego dużego kwiatostanu to tak łatwo rozpoznać się
nie da. Jeszcze raz bardzo dziękuję.

wyglodzony dzbanecznik!
Makabryczne odkrcie
mapa cz3