Co to za roślina?

1. Data: 2012-05-17 09:18:36

Temat: Co to za roślina?
Od: "Barta" <b...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1000303s.j
pg/
Jest wysoka, teraz ma już ok. 1,5m, a będzie jeszcze wyższa, ma czerwonawe
łodygi. Całe poletko jest tego w pobliżu.

2. Data: 2012-05-17 09:48:45

Temat: Re: Co to za roślina?
Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Barta napisała:

> http://imageshack.us/photo/my-images/269/p1000303s.j
pg/
> Jest wysoka, teraz ma już ok. 1,5m, a będzie jeszcze wyższa,
> ma czerwonawe łodygi. Całe poletko jest tego w pobliżu.

Reynoutria japonica czyli rdestowiec ostrokończysty. Taka przybłęda
z obcych stron. Krewniak naszych rodzimych rdestów, co niewinnie płożą
się po polach i nad potokami, ale w wydaniu XL. Bardzo inwazyjny gatunek.

Jarek

--
Otóż na planecie Małego Księcia były ziarna straszliwe. Ziarna baobabu.
Zakażony był nimi cały grunt. A kiedy baobab wyrośnie, to na wyrwanie jest

3. Data: 2012-05-17 10:06:40

Od: " " <b...@g...SKASUJ-TO.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

> [...]
> z obcych stron. Krewniak naszych rodzimych rdestów, co niewinnie płożą
> się po polach i nad potokami, ale w wydaniu XL. Bardzo inwazyjny gatunek.

Dziękuję.
Bart.

4. Data: 2012-05-18 12:30:41

Od: Aabacus <a...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

On 17 Maj, 11:48, Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> wrote:

> [...]
> ją korzeniami. A jeżeli planeta jest mała, a baobabów jest dużo, to one ją

Na terenach poprzemysłowych był kiedyś stosowany (hałdy) jako płotki ,
bo nic innego nie rosło. Nie wiem czy dalej sie to praktykuje, bo ta
roslina nie ma dobrego image jako gatunek obcy i trudny potem do
wytepienia.

5. Data: 2012-05-18 20:30:48

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Aabacus napisał:

> [...]
> bo nic innego nie rosło. Nie wiem czy dalej sie to praktykuje, bo ta
> roslina nie ma dobrego image jako gatunek obcy i trudny potem do

Ta roślina ma dobry image w tym sensie, że ładnie wygląda. Nawet mi kiedyś
kiedyś posłuzyła za kwiat cięty do przyozdobienia domu. Skoro już do nas
przyszła, i to najprawdopodobniej sama, to nie ma rady, trzeba polubić.
Nie mam nic przeciwko temu, by uprawiać ją tam, gdzie nic innego nie
daje rady. W ogrodach też uprawia się rośliny obce (choć zazwyczaj mniej
inwazyjnie).

Inaczej było z barszczem Sosnowskiego. Ten został sprowadzony celowo
i był uprawiany w PGR-ach. Dopiero później zdecydował się walczyć
z ludem na własną rękę.

Jarek

--
Roznoszący potrawy: barszcz królewskim zwany
I rosoł staropolski sztucznie gotowany,

Benzyna do kosiarki
Myjka cisnieniowa - jaka? Szukam pomocy w doborze.
Połączenie węża z baterią
stevia do kupienia...
Rodzynek Koryncki i dereń