Co to za roślina?

1. Data: 2017-07-12 21:47:17

Temat: Co to za roślina?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Jest to z pewnością jakaś roślina zielno-przyprawowa, bo wydziela tak
intensywny zapach, że kiedy się obok niej przechodzi, to tak jakby obok
wiadra maggi. Kwiaty ma trochę podobne do koszyczków rumianku. Ktoś
rozpoznaje?

https://images84.fotosik.pl/691/19e2093158cb206amed.
jpg
https://images83.fotosik.pl/691/dae14e1baaf7f10dmed.
jpg

Ewa

2. Data: 2017-07-12 22:56:17

Temat: Re: Co to za roślina?
Od: "Fazi" <F...@m...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> intensywny zapach, że kiedy się obok niej przechodzi, to tak jakby obok
> wiadra maggi. Kwiaty ma trochę podobne do koszyczków rumianku. Ktoś

Helichrysum italicum - Kocanka włoska.
Albo inna kocanka.

3. Data: 2017-07-12 23:13:23

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Fazi pisze:

jpg
jpg

> Helichrysum italicum - Kocanka włoska.
> Albo inna kocanka.

Obstawiam włoską, jak w pysk strzelił, tak z twarzy wygląda.
Tyle że ja bym jej zapachu do maggi nie porównał, to coś innego.

Jarek

--
siedzimy wieczorami
oglądamy malarstwo włoskie,

4. Data: 2017-07-13 10:10:08

Temat: Re: Co to za ro?lina?
Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

W dniu 12.07.2017 o 22:56, Fazi pisze:
jpg
jpg
> Helichrysum italicum - Kocanka włoska.

O to to! Dzięki.

Ewa

5. Data: 2017-07-13 10:17:44

Od: FEniks <x...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Obstawiam włoską, jak w pysk strzelił, tak z twarzy wygląda.
> Tyle że ja bym jej zapachu do maggi nie porównał, to coś innego.

W googlach widać, że nie tylko mnie tak ten zapach się skojarzył.
I dodatkowo jakaś nuta curry też tam jest wyczuwalna.
Tak czy inaczej, przechodząc obok tej roślinki, człowiek od razu nabiera
ochoty na obiad.
Ciekawe, czy rzeczywiście tak wzbogaca smak potraw, czy ten zapach taki
mylący. Gdzieniegdzie piszą, że smak ma raczej gorzkawy.
Może sobie taką kocankę posadzę, bo podobno u nas też ma szanse przetrwać.

Ewa

6. Data: 2017-07-13 12:26:31

Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

Pani Ewa napisała:

> [...]
> mylący. Gdzieniegdzie piszą, że smak ma raczej gorzkawy.
> Może sobie taką kocankę posadzę, bo podobno u nas też ma szanse przetrwać.

Ale wtedy wszyscy w domu cały czas będą mieli ochotę na obiad...

--
Jarek

Ratunku, chcą mnie zrandapować
kaczkobator