Co to za roslina (bo nie wiem, jak o nia dbac)

1. Data: 2000-08-18 09:17:59

Temat: Re: Co to za roslina (bo nie wiem, jak o nia dbac)
Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Gamon' wrote:

> Czesc!
>
> Ostatnio udalo mi sie w OBI wypatrzec przepiekna rosline doniczkowa.
> Stala razem z innymi sukulentami, ale nie mam pojecia, co to. Nie bylo
> zadnej tabliczki, roslinka byla tylko jedna. Na doniczce napisane jest
> tak:
> Salztopf bepflantz
> mit succulenten

Ciach.
Jak wynika z napisu - jest to sukulent.
Ta informacja wystarczy.
Podlewac oszczednie (troche jednak wiecej niz kaktusy) zimowanie podobnie.
Moze bys to cos z gruboszowatych ale nie jestem przekonany.
Mam chyba cos takiego, powolutku sobie rosnie bez jakichs wiekszych
problemow.

Tomek

2. Data: 2000-08-18 09:51:07

Temat: Co to za roslina (bo nie wiem, jak o nia dbac)
Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Czesc!

[...]
Cechy charakterystyczne:
* wysokosc calkowita (obecnie) ok. 180 mm
* srednica lodygi ok. 3-5 mm
* dlugosc lisci ok. 30-40 mm, szerokosc w najszerszym miejscu 10-15 mm
* roslina (i lodyga i liscie) ma kolor sino-szro-zielony (troche jakby
popielaty)
* brzegi lisci (ale tylko od mniej wiecje polowy) sa brazowe (jakby byly
opalone)
* cala rolisna pokryta jest drobnymi, gestymi, miekkimi wlodkami (i
lodyga i liscie).
Co to moze wg Was byc?
Gdyby byly problemy, to zrobie w miare dokladny rysunek i sprobuje go na
jakiejs stronie zamiescic. Zalezy mi na jak najszysbszym rozszyfrowaniu
rolsinki, bo boje sie, ze zmarnuje, nie wiedzac, ile ma miec wody,
swiatla itp.
A druga sprawa - czy uwazacie, ze warto taka rosline od razu przesadzic,
czy trzymac ja w tym czyms, w czym byla?

Pozdrawiam,
robal.

3. Data: 2000-08-18 14:15:58

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Rog wrote:

> Jak wynika z napisu - jest to sukulent.
> Ta informacja wystarczy.

Mi nie. Bo nie wiem:
1. czy kwitnie
2. jak sie rozmnaza
3. czy lubi zraszanie
4. ..... (cos wkrootce wymysle) :)

pozdrawiam,
robal.

4. Data: 2000-08-18 16:26:19

Od: Magdalena Bassett <m...@w...net> szukaj wiadomości tego autora

Czy te brazowe brzegi sa troche pofalowane? Czy liscie sa grube i trojkatne?
Magdalena Bassett

5. Data: 2000-08-21 08:38:54

Temat: Odp: Co to za roslina (bo nie wiem, jak o nia dbac)
Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...

> Sa, ale tylko dolne liscie lekko pozabkowane czy pofalowane (jak kto
woli).
> Liscie sa dosc grube, ale nie nadmeirnie i raczje nie torjkatne. Podczas
> zraszania kolor rosliny robi sie z sinozielonego w intensywny
ciemnozielony.

Jesli roslina ma wloski, to raczej nie nalezy jej zraszac (zasada ogólna),
moga liscie i roslina pogniwac.

Pozdrawiam, Basia.

6. Data: 2000-08-21 09:27:36

Od: Gamon' <r...@r...prv.pl> szukaj wiadomości tego autora

7. Data: 2000-08-21 12:35:57

Od: Maciej Szmit <M...@m...iw.lodz.pl> szukaj wiadomości tego autora

Tomasz Rog wrote:

> Jak wynika z napisu - jest to sukulent.
> [ciach]
> Moze bys to cos z gruboszowatych ale nie jestem przekonany.

A jakie sa sukulenty nie gruboszowate???
--
dr Maciej Szmit CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit
Textile Research Institute http://www.iw.lodz.pl

8. Data: 2000-08-21 15:00:47

Od: "Jerzy" <j...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

> A jakie sa sukulenty nie gruboszowate???
> --
> dr Maciej Szmit CNA http://www.leto.com.pl/Mszmit
> Textile Research Institute http://www.iw.lodz.pl
> IT Department http://ni.iw.lodz.pl

dajmy na to kaktusy,
podr. Jerzy

9. Data: 2000-08-22 05:47:10

Od: Tomasz Rog <u...@t...if.uj.edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

Jerzy wrote:

> dajmy na to kaktusy,
> podr. Jerzy

No wlasnie, albo agawy.
Moze sie myle, ale dla mnie klasycznym przykladem grubsza jest "drzewko
szczescie"
Pewnie wszyscy wiedza jak to wyglada, takie male drzewiaste z d\grubymi
soczysto-zielonymi
liscmi.

Inne sukulenty nie grubosze: stapelia (gwiazda szeryfa), senecio (takie
wiszace kuleczki),
litopsy (zywe kamienie)

A propo pytan Robalka:
Nie zraszam, moja zona potrafi rozmnozyc to kladac pojedynczy lisc na
ziemi.
(Ale potrafi nie takie sztuczki z kwiatami robic).
Pewnie zakwitnie po 37 latach w sprzyjajacych warunkach ;-)))))

Tomek

10. Data: 2000-08-23 07:54:11

Od: "basia" <b...@z...polsl.gliwice.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Gamon' <r...@r...prv.pl> w wiadomooci do grup dyskusyjnych
napisał:3...@r...prv.pl...

> Gdzie mozna to nabyc (bo bardzo mi sie podoba, a jeszcze nigdzie nie
> widzialam).

Bywa na wystawach kwiatów w Chorzowie :(, jak przyjezdzaja hodowcy
sukulentów i kaktusów.

A czy to niewiadomoco jest moze podobne do trzykrotki, tylko owlosione?

Pozdrawiam, Basia.

Sprzedam samochody w dobrej cenie
Zapraszamy na Polagre
obgryzanie brzozy