Co typowo polskie na wyjazd?

31. Data: 2007-04-17 20:58:03

Temat: Re: Co typowo polskie na wyjazd? [OT]
Od: "Aicha" <b...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ludek Vasta" napisał:

> W porownaniu z Czechami widze w Polsce bardzo duza oferte
> herbat czysto owocowych

Zakupiłam, nieświadoma, czeskie "herbaty" Pickwick owocowo-smakowe, w
których oprócz naturalnych składników było jeszcze mnóstwo
chemikaliów. Ale na czysto owocową - w sensie, że zrobiona tylko z
danego owocu, też ciężko w Polsce trafić - pełno w nich hisbiskusa,
jabłek i innych "wypełniaczy". Ale chyba lepsze to niż kyselina
citronova :)

--
Pozdrawiam - Aicha

32. Data: 2007-04-17 21:19:59

Temat: Re: Co typowo polskie na wyjazd?
Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 17 Apr 2007 17:43:04 +0200, BBjk <b...@q...pl>
wrote:

>Oni lecą samolotem, powinna przeżyć, tyle, że jeszcze bryndzy dobrej nie
>u nas ma. Z Rumunii woziłam bryndzę w upale, w pudełeczkach z kory, w
>jakich tam ją sprzedają, przeżyła w dobrym stanie, ona chyba nie psuje
>się tak szybko - choć ta rumuńska jest jakby intensywniej bryndzowa i
>gęstsza, więc może bardziej trwała od naszej i w 100% owcza.

>z bigosem nie warto ryzykować, niekoniecznie musi posmakować Włochom, no
>i szkoda obciążać dziecka beczką, czy czymś w stylu, w dodatku narażać
>na stres, że ta kapusta może się wywalić i zasmrodzić wszystko wokół.

Nie wiem, co mi do glowy przyszlo, ze to autokar mial byc a nie
samolot...

moje wozenie bryndzy samolotem wlasnie sie odbywalo i ona nie
przezywala, ale to byla zwykla sklepowa bryndza a nie produkt
prawdziwy :P

Pierz
K.T. - starannie opakowana

33. Data: 2007-04-17 21:22:18

Od: Krysia Thompson <K...@h...fsnet.co.uk> szukaj wiadomości tego autora

>Mylisz się. Ale może nie marynują grzybów.
>

>Władysław

Marynuja ale nieco inaczej, bo ocet wodnisty dosc (lekki) z
oliwa...byc moze slowo "marynata" nie jest tu w 100% wlasciwa,
ale maja takowe...w sumie jak sobie pomyslalam to jadlam wloskie
grzybki marynowane, ale wlasnie zalewa byla bardzo lagodna...

Pierz
K.T. - starannie opakowana

34. Data: 2007-04-18 04:41:52

Od: Wladyslaw Los <w...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

In article <f03bg6$ru0$1@atlantis.news.tpi.pl>,
Jerzy Nowak <0...@m...pl> wrote:

> Słyszysz głosy z nieba?

Co ty bredzisz?

Władysław?

35. Data: 2007-04-18 10:34:55

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "mo" <m...@o...pl> napisał w wiadomości
> Moje dziecko jedzie na wymiane mlodziezy do Wloch. Wychowawczyni
> zasugerowala zeby wziac jakies typowo polskie artykuly spozywcze, ktore
> beda

Barszcz w proszku, najlepiej plastikowy słoiczek. Nie ryzykowałabym brania
plynnego koncentratu. W czasach studenckich na podobnej imprezie właśnie tym
dziwowałam Włochów (ochrzcili to red soup dla ułatwienia wymowy). I
strasznie przeżywali, ze zupa czerwona , bo oni robili makaron z pomidorowym
sosem - jak można podać dwa czerwone dania w jednym posiłku.

:-) Monika

36. Data: 2007-04-18 10:41:07

Od: "eMonika" <mcb[malpa][@]pompy.N0SPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "BBjk" <b...@q...pl> napisał w wiadomości
> Tak, ale to później z tym jest całe gotowanie. Do barszczu przydałyby się
> jakieś kulebiaczki/uszka/paszteciki, a porządny żurek też nie każdy

Nie bądźmy purystami. Włosi bardzo się ucieszą z informacji że u nas do tego
podaje sie cos podobnego do ich tortellini z mięsem. Rozcienczy sie proszek
wrzątkiem i każdemu do kubeczka naleje na spróbowanie z wytłumaczeneim z
czego się robi taką zupę.

Chyba, że jest to wycieczka uczniów szkoły gastronomicznej, ale na to nie
wygląda.

:-) Monika

37. Data: 2007-04-18 11:13:17

Od: BBjk <b...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

eMonika napisał(a):

> Nie bądźmy purystami.

No nie bądźmy, ale do czego pijesz? do barszczu z proszku?

> Chyba, że jest to wycieczka uczniów szkoły gastronomicznej, ale na to nie
> wygląda.

Stawiam na późne gimnazjum. W tym wieku dzieci różne są, jedne wiele
potrafią, inne nie, ale zrobienie ciekawego stołu/ menu to by była
głównie kwestia organizacji /chęci /dobrej woli/ pomysłowości/
umiejętności kulinarnych nauczycieli, którzy z nimi pojadą.
--
pa, Bbjk (nowe dodane rowerowe http://bajarka.fotolog.pl/ )

38. Data: 2007-04-18 18:50:19

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):

> Co ty bredzisz?

Sprawdzam, którą wersję popierasz, tę o księciu czy tę o św. Marcinie.
;-)
pozdr. Jerzy

39. Data: 2007-04-18 20:52:14

Od: "AW" <P...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

"Wladyslaw Los" <w...@o...pl> wrote in message

> Co ty bredzisz?
>
> Władysław?

Władysław czy nie Władysław?

40. Data: 2007-04-19 18:33:44

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Wladyslaw Los napisał(a):
> [...] Ponadto to niemiecki zwyczaj.

Władysławie, z czego to wnosisz?
pozdr. Jerzy

pytanie o przepis, ale nie wie jak sie potrawa nazywa
gotowanie na parze - garnek? mikrofala?
Pojemniki tupperware
[reklama] Wirtualna Kuchnia Polska
Grzyby