Co zrobic z boczku?

1. Data: 2001-04-04 09:03:51

Temat: Co zrobic z boczku?
Od: "Magda" <M...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

Mam ok. 1 kg boczku, co moge z niego przyrzadzic?
Dzieki, pa, duzo slonca!
Magda

1. Data: 2001-04-04 09:13:17

Temat: Re: Co zrobic z boczku?
Od: sadyl <s...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Magda wrote:

> Mam ok. 1 kg boczku, co moge z niego przyrzadzic?

- pokroj w plastry i upiecz na grillu
- ugotuj i zmiel - ekstra na chleb

sadyl

1. Data: 2001-04-04 09:16:14

Od: "Sorel" <k...@k...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <M...@p...pl> napisał ...
> Mam ok. 1 kg boczku, co moge z niego przyrzadzic?
> Dzieki, pa, duzo slonca!

Zmielić w maszynce, dodać łyżkę Vegety, opakowanie śmietany (~200gr).
Wymieszać. Wygląda nieciekawie... Zostawić w lodówce na 12 godzin.
Wrzucić w foremkę do ciasta, taką podłużną. Wstawić do piekarnika 180
stopni. Piec 60 minut. Wyjąć. Można zjeść na gorąco, ale lepsze na
zimno - taki "pasztet".
Smacznego

Sorel

1. Data: 2001-04-04 09:34:18

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Marta" <m...@i...pl> napisał w wiadomości
> Użytkownik "Magda" <M...@p...pl>

> Nadziać śliwkami suszonymi (kalifornijskie) lekko posolić, odstawić na 2
> godziny do lodówki i upiec.

Nadziać nie śliwkami tylko ząbkami czosnku, natrzeć solą pieprzem papryką
(słodką, ale z dodatkiem ostrej według gustu), posypać kminkiem. Odstawić na
jakieś dwie godziny (co najmniej, ale może być i cała doba) w chłodne
miejsce. Upiec.
--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-04-04 09:35:27

Od: "Marta" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Magda" <M...@p...pl>

1. Data: 2001-04-17 20:24:54

Od: l...@i...uj.edu.pl (Leszek(Lechu) Marmon) szukaj wiadomości tego autora

"Magda" <M...@p...pl> wrote:

>Mam ok. 1 kg boczku, co moge z niego przyrzadzic?
>Dzieki, pa, duzo slonca!

A ja na swieta zrobilem sobie i calej rodzinie taka zapiekanke, w ktorej
boczek odgrywal istotna role. Zapiekanka ta chodzila za mna juz od jakiegos
czas, bo wielokrotnie ja juz jadlem i zwsze przygotowuje ja dokladnie i
zgodnie z takim przepisem:

Oorane i umyte ziemniaki kroje w cienkie plastry. Boczek lub baleron tez
musi byc pokrojony w plastry. Ja z lenistwa kaze sobie pokroic w sklepie.
Oberam cebole i tez kroje w cienkie talarki.

Pozniej zaroodpore naczynie smaruje tluszczem i ukladam plastry ziemniakow
"na dachowke", przekladane cebole i tym boczkiem.Na samej gorze powinna byc
warstwa samych ziemnmiakow ale ja na nia klada zawsze pojedyncze plastry
boczku.

Naczynie przykrywam i wkladam do goracego piekarnika i pieke (caly czas pod
przykryciem) az ziemniaki beda miekkie. Jesli boczek n a gorze jest miekki
to na samym koncu zdejmuje przykrywke i zapiekam az sie zrobi chrupiacy.

Danie jest pyszne

Pozdrawiam.

Lechu

--