Co zrobic z brokułu? POMÓŻCIE!!!:-)

1. Data: 2004-11-03 12:46:55

Temat: Co zrobic z brokułu? POMÓŻCIE!!!:-)
Od: "Ewulka" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam!

Mam ogromna prosbe! Mam w lodowce duuzego brokuła i chcialabym z niego
zrobic cos dobrego:-) Kiedys czytalam tutaj o bardzo dobrym brokule w sosie
beszamelowym...ale nie umiem go juz znalesc bo chyba w temacie nie bylo
slowa "brokuł". Prosze napiszczie cos :-)

Dziekuje

Ewulka

1. Data: 2004-11-03 13:58:23

Temat: Re: Co zrobic z brokułu? POMÓŻCIE!!!:-)
Od: "aja" <a...@g...n_o_s_p.am.gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> beszamelowym...ale nie umiem go juz znalesc bo chyba w temacie nie bylo
> slowa "brokuł". Prosze napiszczie cos :-)

To cos lubie tylko w postaci salatki:
ryz + jajka + majonez + kukurydza + gotowany rozdrobniony brokul

AJA

1. Data: 2004-11-03 14:22:35

Od: "Gusiek" <a...@W...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ewulka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> beszamelowym...ale nie umiem go juz znalesc bo chyba w temacie nie bylo
> slowa "brokuł". Prosze napiszczie cos :-)

Zupa krem... świetna jest
Nie pamiętam dokładnie, ale bierze się "nogę" od brokuła, na plasterki, dusi
chwilę na masełku, miksuje, zalewa jakimś bulionem, rosołkiem, do tego się
wrzuca obgotowane różyczki brokułowe, część z nich też można zmiksować.
Zabiela sie śmietaną. Czosnek się wciera...
Może ktoś coś wyprostuje, bo ja mam zaćmę ;)
Pozdrawiam, Agata

1. Data: 2004-11-03 19:17:35

Od: "Medea" <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Gusiek" <a...@W...onet.pl> napisał w wiadomości

> Użytkownik "Ewulka" <e...@p...onet.pl> napisał w wiadomości

> sosie

Robisz beszamel serowy: do roztopionego masła (1 łyżka) dodajesz 1 łyżkę
mąki, do tego dolewasz mleko (tyle, żeby całość po zagotowaniu uzyskała
konsystencję dość gęstej śmietanki) i zagotowujesz cały czas mieszając tak,
żeby pięknie rozprowadzić wszystkie grudki (masz uzyskać z tego jednolitą
gładką masę). Przyprawiasz solą, białym pieprzem, czosnkiem i odrobiną
startej gałki muszkatołowej. Na końcu dodajesz trochę startego sera żółtego.
Brokuła dzielisz na różyczki i lekko obgotowujesz w osolonej wodzie
(wystarczy na 3 minuty wrzucić do wrzątku). Wyjmujesz brokuły z wody,
przekładasz do naczynia żaroodpornego i zalewasz beszamelem, posypujesz to
wszystko startym serem i zapiekasz w 180st. około 20 minut. To wersja
jarska. Ja do całości jeszcze dodaję podsmażony boczek lub szynkę. Żzyczę
smacznego.
Ewa

1. Data: 2004-11-03 19:38:37

Od: Kruszyzna <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Ewulka wrote:

> [...]
> beszamelowym...ale nie umiem go juz znalesc bo chyba w temacie nie bylo
> slowa "brokuł". Prosze napiszczie cos :-)

Podczytałam to i owo tu na grupie i zrobiłam tartę z brokułami. PIerwszą w
życiu. Wyszła, jak na mój gust, na prawdę niezła.

Ciasto to: szklanka mąki, około pół kostki masła, jedno żółtko, łyżka wody,
trochę soli (przepis na ciasto mam skądinąd). Zagniatamy ciasto. NA pół
godz. do lodówki. Smarujemy tortownicę tłuszczem, posypujemy mąką i
wykładamy na to schłodzone ciasto. Cieniutko. Wkładamy do pierkarnika na 200
st. i podpiekamy, ale nie na złoto, tylko tak, żeby nie było surowe.

Na farsz: gotujemy brokuły, smażymy cebulę pokrojoną w kostkę i kilka ząbków
czosnku pokrojonych w plasterki. Mieszamy to z rozdrobnionymi brokułami
(takimi rozciapkanymi). Przyprawiamy pieprzem i solą. Bierzemy pudełeczko
śmietany (ja wzięłam 30%) i mieszamy z 4 jajkami. Przyprawiamy gałką
muszkatołową, solą, szczyptą pieprzu i to wszystko mieszamy z brokułami.
Farsz wykładamy na podpieczone ciasto i jeszcze raz to wszystko do
piekarnika, aż się zupełnie zetnie. Do farszu można dać żółty, starty ser.
Ja dałam. Bardzo dobry dodatek do mięsa - o tarcie mówię - bardzo fajnie
smakuje podana z ketchupem. Nie wiem, czy to nie jest profanacja tarty
podawanie jej z ketchupem, ale co tam. Moża zrobić też jakiś niesamowity sos
pomidorowy. Aż się prosi do tych brokułów. Ja podałam tartę do befsztyka.
Fajne zestawienie :)

Krusz.

--
Kruszyzna