DEREŃ JADALNY-"Cornelian Cherry Dogwood

21. Data: 2005-04-12 19:39:26

Temat: Re: Cornelian Cherry Dogwood
Od: michalina27 <m...@v...NOSPAM.pl> szukaj wiadomości tego autora

Ireneusz P. Zablocki napisał(a):

> A nie masz jakiejs cioci w Austrii?

> auch herzlich,
>
> Irek

Mam paru przyjaciól w Niemczech , ale im głowy nie zawracam, bo sama mam
7 km do granicy. Możesz podać jakieś adresy szkólek pomiedzy Szczecinem
a Berlinem?
michalina

22. Data: 2005-04-13 07:11:09

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 schrieb:

> Mam paru przyjaci??l w Niemczech , ale im g?,owy nie zawracam, bo sama
> mam 7 km do granicy. Mo? 1/4 esz podaÄ? jakie?> adresy szk??lek pomiedzy
> Szczecinem a Berlinem?
> michalina

Oj nie bardzo. Jedyna porzadna szkolke jaka znam, to w Berlinie:
Spaetsche Baumschulen, Spaetstrasse 80/81, 12437 Berlin Musisz jechac
szosa 96a i gdzies w okolicy Niederschoeneweide musisz skrecic w lewo w
Baumschulenstrasse. Ale oni tez wszystkiego nie maja. Z dereni zdaje sie
tylko te slowackie:'Devin' i 'Titus'. Mam adresy z innych czesci Niemiec.

Irek

23. Data: 2005-04-13 07:34:09

Temat: Re: DEREŃ JADALNY-"Cornelian Cherry Dogwood
Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Grzegorz Sapijaszko schrieb:

> Aber sicher. Ale oni też mają burdel, tfu, tfurczy[1] bałagan.

Ja tam w burdelu jeszcze nie bylem, bo i Zone mam ponetna a i sam nie
koni nie strasze ale ponoc w burdelu wiekszy porzadek niz u niektorych w
domu- Ale jak ogrodnik ktos sugeruje, ze deren kanadyjski jest jadalny a
o dereniu wlasciwym tego nie podaje a o kalinie ze trujaca, to taki nie
jest ganz in Ordnung tylko glupi gasior albo ges.

> Ja, gut, einverstanden. Ale jak małe, to na ogół słodkie :).

Bo ja wiem... znalem jedna Maline, tez mala ale czasami taka ostra byla,
ze....

> Bo to nie ta klasa..

Oczywiscie my nie mamy nic naprzeciw czeresniom ale deren to deren.

> No pewnie, że chcę. A co do kasy, to już prywatnie się dogadamy.

A co tu ukrywac?! Mamy to wydajemy. Ja jeszcze nie mam ale jak kolega
odbierze 7 sadzonek Lonicery henryji i 5 zwyklej, to dostane za to 3 l
butelke Metaxy a w zwiazku z tym, ze zaoszczedze jakies 50 Euro to moge
sobie spokojnie te pieniadze wydac i jeszcze butelka zostanie na
nalewki. Dzieciom od ust nie odbieram. Poza tym zarobie na konfiturach,
ktore sprzedaje na dozynkach u nas na wsi z innymi matkami i
gospodyniami domowymi. Nie robie im konkurencji, bo ja sprzedaje
rarytasy a one klasyczne konfitury. Cum bajszpil brat apfel mit obstler
czyli konfitura ze smazonych jablek z wodka owocowa a ja
Kornelkirschekonfitüre mit Weintraubensaft und Metaxa.

> Pozdrowienia dla Uty i Ciebie,
> Grzesiek

Priwiet i pieredaj Wsiem priwiet,

Irik

24. Data: 2005-04-13 08:13:10

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 schrieb:

> No to widocznie masło-maślane nazwy funkcjonują zarowno u sprzedawcy,
> jak i w necie. Sprzedajacy podal mi nazwę derenia (podobno sprowadzony
> ze Stanów i tam funkcjonuje pod taką nazwą - szlus), a ja w necie
> odszukałam co o nim piszą. Rzeczywiście dereń to po angielsku:
> 1 dog-wood
> 2 cornel
> 3 cornelian-tree
> 4 dogberry
> 5 cornel-tree

Nazwa odmiany nieco irytuje i wzbudza watpliwosci. Uwierzylbym latwiej,
gdyby podane bylo jakies imie wlasne, bo ja wiem... imie prezydenta,
stanu, aktora czy zony tego co wyselekcjonowal. Problem w tym, ze deren
to owoc stosunkowo nieznany lub zapomniany. Niewiel o nim wiadomo.
Mozliwe, ze gdzies w Stanach ktos wyhodowal nowa odmiane i przy chrzcie
poszedl na latwizne, bo nie slyszal o tak wdziecznych nazwach, jak
'Jolico', 'Flava', Szumen'ski' czy 'Jantarnyj'. Na mnie ta strona robi
jak najbardziej dobre wrazenie ale wolalem sie tez podzielic moimi
watpliwosciami. Sprzedawcy powinno to byc na reke, jesli deren ten
zaowocuje i a my zaczniemy zachwalac. Chyba tez zamowie, bo dycha za
derenia to nie majatek a przeciez sa tam tez inne ciekawe roisliny.
> Podobno rozmnażany jest wegetatywnie. Kupilam niekwitnacego, więc pewnie
> czeka mnie długie oczekiwanie, ale mam pare innych owocujących już
> drzewek, to najpierw będę sie delektować wisniówką (jak uchronie przed
> szpakami).

Mozliwe, ze to bardzo mlode sadzonki lub tez kwiatostany byly
uszczypywane, zeby nie hamowac ukorzenianaia i wzrostu.

> michalina

Irek

25. Data: 2005-04-13 13:21:16

Od: Michal Misiurewicz <m...@i...rr.com> szukaj wiadomości tego autora

michalina27 wrote:

> [...]
> ze Stanów i tam funkcjonuje pod taką nazwą - szlus), a ja w necie
> odszukałam co o nim piszą. Rzeczywiście dereń to po angielsku:

Deren to dogwood. Inne nazwy moze lokalnie funkcjonuja, ale ja sie z nimi
nie spotkalem ani w publikacjach, ani w szkolkach.

Pozdrowienia,
Michal

--
Michal Misiurewicz
m...@m...iupui.edu

26. Data: 2005-04-13 18:22:48

Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> wrote:

> Bo ja wiem... znalem jedna Maline, tez mala ale czasami taka ostra
> byla, ze....

Malina? Malina? Ostra? To dla Janusza najpewniej :).

> [...]
> konfitury. Cum bajszpil brat apfel mit obstler czyli konfitura ze
> smazonych jablek z wodka owocowa a ja Kornelkirschekonfitüre mit

Weintraubensaft? Bez udzialu drozdzy? Tez cos.. :->

27. Data: 2005-04-14 20:50:15

Od: "komix" <komix#@pf.pl> szukaj wiadomości tego autora

> TO CO TY NA TEJ GRUPIE SZUKASZ !!!! Tu sa waryjaty, co do Danii na urlop
> jada, zeby sobie derenia przywiezc. A inni tez nie lepsi, bo cuda z
> zagranicy sciagaja. ....

A dlaczego wszyscy wala w niewlasciwym kierunku po derenia, a nie do jego
ojczyzny?
http://www.szkolkarstwo.pl/article.php?id=432

--
Pozdr
komix

28. Data: 2005-04-15 07:30:45

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

komix schrieb:

> A dlaczego wszyscy wala w niewlasciwym kierunku po derenia, a nie do jego
> [...]
Po pierwsze ojczyzna derenia jest zapewne Azja Srodkowa, a jesli juz
Europa, to predzej Kaukaz. Po drugie: owszem Ukraincy maja wspaniale
derenie ale w przeciwienstwie do Europy zachodniej nie bardzo wiem,
gdzie mozna je tam kupic. Zdradz nam wiec, gdzie walic na Ukrainie, zeby
dostac te derenie? Malo tego zaplace Ci prawdziwymi pieniedzmi, jesli mi
te derenie zalatwisz. Po trzecie: podejrzewam, ze to ja predzej moge
sobie zamowic ukrainskiego derenia pod amerykanska nazwo niz Ty
sciagniesz derenia z Kijowa. Zakladamy sie?

przemadrzaly Irek

29. Data: 2005-04-15 09:24:19

Od: "JerzyN" <N0,007,SPAM@megapolis.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de>
> [...] Zdradz nam wiec, gdzie walic na Ukrainie, zeby
> dostac te derenie?

Koniec języka za przewodnika:

Central Botanical Garden NAN
252014 Kiev, Ukraine
Timiryazevskaya, 1
(044)2954105
(044)2961063 (fax)

> [...]
> sobie zamowic ukrainskiego derenia pod amerykanska nazwo niz Ty
> sciagniesz derenia z Kijowa. Zakladamy sie?

A ze mną się założysz?
Dr Swietłana Klimienko - http://www.szkolkarstwo.pl/kontakt.php

--
Pozdrawiam, Jerzy

30. Data: 2005-04-15 09:45:41

Od: "Ireneusz P. Zablocki" <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

JerzyN schrieb:

> Koniec języka za przewodnika:
>
> Central Botanical Garden NAN
> 252014 Kiev, Ukraine
> Timiryazevskaya, 1
> (044)2954105
> (044)2961063 (fax)

Dobryj den'! I oni tak z czystej sympatii do Lacha, wezma i zapakuja i
wysla. Jerzu ukochany, a certyfikaty, a koszty wysylki a ryzyko, bo to
dziki wschod i czort wie czy dojdzie? A wiesz ile kaza sobie placic we
wschodnich archiwach tylko za to, ze sprawdza czy tam maja czyjegos
przodka?

> A ze mną się założysz?
> Dr Swietłana Klimienko - http://www.szkolkarstwo.pl/kontakt.php

Dr Klimenka jest tez slawa wsrod niemieckich "dereniowcow". Dobrze,
zaloze sie. Biorac poprawke na to ze to tani produkt z Ukrainy, jak
benzyna czy wodka, skilki Ty z mene choczesz za 'Jantarnoho' kizil/a?
Tak miedzy nami, ja te ukrainskie derenie bede mial. Z Polski. Nie moge
powiedziec skad, bo nie zostalem do tego zobowiazany. Zadna tam
tajemnica, milczec mi nie kazano ale jak pozwola, to moim kochanym na
pl.rec.ogrody powiem.

> --
> Pozdrawiam, Jerzy

Prywit i do pobaczennia!

Irek

nie otwierać tego postu: " :-))))"
żywiec gruczołowaty
Biały kwiatek
co z popio?em??
{GDIZE} Malinowa Oberlandzka (jablon) - gdzie mozna kupic