Było: Cornus... Może jednak ktoś coś wie?

1. Data: 2003-06-18 10:35:58

Temat: Było: Cornus... Może jednak ktoś coś wie?
Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

ponawiam pytanie, czy nikt nie ma pomysłu na poradę?
Parę dni temu pisałem tak:

Kochani, poradźcie bo już nie wiem....
Mam piękną kępę derenia z cudonie czerwonymi pędami - cóż kiedy w kółko
chorują mu liście. A to przędziorek je wcina, a to dla odmiany przędziorek -
a jak już go opryskam jakimś zajzajerem to znowu coś innego atakuje mojego
cornusa... pewnie jakiś inny przędziorek....:)
Wiosną dereń pięknie rośnie, po przycięciu cudnie się rozkrzewia, listki
sobie rosną zielone i zdrowe, kwiatostany OK, a począwszy od czerwca -
przechodzą taką brudną czerwienią, zatrzymują się we wzroście, jakoś tak
parszywieją.... brzegi wręcz czernieją....zaczynają sie dziury... oprysk nie
bardzo pomaga. Co dziwniejsze tuż obok rosną dwa inne gatunki (flaviramea -
żólte pędy i alba elegantissima - złotoobrzeżony) i one nie chorują ani
trochę! Wszystkie liście zdrowe bez żadnych oprysków.
Poradźcie czy już "on tak ma mieć" czy jest jakieś remedium skuteczne?
Pozdrawiam ciesząc się z dzisiejszego deszczu,
Janek

2. Data: 2003-06-18 11:37:03

Temat: Re: Cornus... Może jednak ktoś coś wie?
Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Janek" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
> ponawiam pytanie, czy nikt nie ma pomysłu na poradę?
> Parę dni temu pisałem tak:
>
> Kochani, poradźcie bo już nie wiem....(...)
>

> Przykro mi,ale nie wiem jak pomóc:((
Mam derenia "dzikiego" i zdrów jak ryba,
rośnie,kwitnie i zdobi.Szkoda,że odmiany
są takie wrażliwe:(

Pozdrawia boletus

3. Data: 2003-06-18 15:13:39

Od: "Janek" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "boletus" <b...@o...pl> napisał w wiadomości
> Mam derenia "dzikiego" i zdrów jak ryba,
> rośnie,kwitnie i zdobi.Szkoda,że odmiany
> są takie wrażliwe:(
>
> Pozdrawia boletus

Dzięki chociaż za dobre słowo...:) Juz myślałem, że zimna obojętność na
grupie panuje względem derenia... że tylko wszyscy ochają i achają nad
swoimi winoroślami, tujami i budlejami....
Nadal więc szukam jakiegoś skutecznego remedium...
Pozdrawiam serdecznie
Janek

4. Data: 2003-06-18 15:34:04

Temat: Re: Było: Cornus... Może jednak ktoś coś wie?
Od: Grzegorz Sapijaszko <g...@s...net> szukaj wiadomości tego autora

"Janek" <j...@p...onet.pl> writes:

> [...]
> przędziorek - a jak już go opryskam jakimś zajzajerem to znowu coś
> innego atakuje mojego cornusa... pewnie jakiś inny przędziorek....:)

Cornus alba 'Sibirica' zapewne... Nie mniej jednak cóż można poradzić,
skoro nie potrafisz podać przyczyny? Skoro to przędziorki, to pryskaj
na przędziorki... Jeśli to jakieś mszyce -- u mnie dość częste na
dereniach białych -- to może na mszyce? A może to jakaś choroba
grzybowa?

Szczerze powiedziawszy, nie miałem takich objawów na żadnym ze swoich
dereni, a mam ich kilka. I nieprawdą jest to, co sugeruje Boletus, że
odmiany są słabe -- u mnie rosną i mają się dobrze...

> [...]
> listki sobie rosną zielone i zdrowe, kwiatostany OK, a począwszy od
> czerwca - przechodzą taką brudną czerwienią, zatrzymują się we

Hmmm, a podlewasz czasem tego derenia w czasie suszy?

Pozdrawiam,
Grzesiek
--
Był pewien artysta pod Coethen
Z wyrytym na dupie bukietem.

5. Data: 2003-06-18 15:47:54

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> Pozdrawiam serdecznie
> Janek
>
> Ależ skąd.Na grupie istnieje silna mafia dereniowa:)

Pozdrawia boletus

6. Data: 2003-06-18 16:10:42

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Grzegorz Sapijaszko" <g...@s...net> napisał w
wiadomości news:m1wufj4cyb.fsf@sapijaszko.net...
> [...]

> odmiany są słabe -- u mnie rosną i mają się dobrze...

> Hmmm, a podlewasz czasem tego derenia w czasie suszy?

Sam jestem zaskoczony,że dereniom cokolwiek dolega,
nawet tym odmiennym:)

Pozdrawia boletus

7. Data: 2003-06-18 18:15:39

Od: "Bpjea" <b...@...pl (usun 'x' - z powodu spamu)> szukaj wiadomości tego autora

Janek napisał(a) w wiadomości: ...
>Juz my?lałem, że zimna obojętno?ć na
>grupie panuje względem derenia... że tylko wszyscy ochaj? i achaj? nad
>swoimi winoro?lami, tujami i budlejami....

Bardzo lubie derenie. Rosna u mnie bezproblemowo - jedyne, co je dreczy to
mszyce.
Nie wiem, co dolega Twojemu krzewowi, dlatego nic nie odpisalem.
Przypuszczam, ze na tej grupie nie ma osob obojetnych na cokolwiek, co
rosnie w ogrodzie :)

Pozdrawiam,
Bpjea

8. Data: 2003-06-18 20:32:44

Od: s...@s...pl (Tadeusz Smal) szukaj wiadomości tego autora

9. Data: 2003-06-18 21:07:04

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]

Hehehe,nigdy nikomu nie liżę dupy,tym bardziej
nie będę tego czynił na grupie, hehe:))

> a w sprawie sibirici
> mam go u siebie ale zajace (zapewne)
> juz dwukrotnie zrobily mi z niego bonsai
> widocznie ta czerwona barwa galezi cos w sobie ma

gdzie się nie obejrzysz, wszędzie czerwono:(

10. Data: 2003-06-19 12:30:55

Od: "boletus" <b...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Przypuszczam, ze na tej grupie nie ma osob obojetnych na cokolwiek, co
> rosnie w ogrodzie :)
>
> Pozdrawiam,
> Bpjea
>
> I nie tylko rośnie,ale i na to co piszczy w trawie:))

Pozdrawia boletus

Las - przygotowanie podłoża
kilkuletnie nasiona kwiatow? -sa takie ?+sklep WWW?
[SPAM] Pompka do usuwania kleszczy, żądeł, jadu
test
Czy mozna uratowac drzewko