Cornus chinensis na gwalt potrzebny

31. Data: 2008-03-25 18:46:07

Temat: Re: Cornus chinensis na gwalt potrzebny
Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Niestety, kochany Irku, nie bedzie nasion z Vancouver. Oto odpowiedz z
ogrodu. Lekko tlumaczac, ich Cornus chinensis jest pojedynczy i nasion
jeszcze nie mial:

"[...]the Friends of the Garden (our volunteer organization) collects
seed from the garden, packages and sells them through the Shop in the
Garden. In any event, our Cornus chinensis have not yet produced seed,
probably because the specimen is a singleton, so there is none available
at this time.

Regards,

Douglas
--
Douglas Justice
Associate Director and Curator of Collections

32. Data: 2008-03-27 17:37:09

Od: "mirzan" <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

Może być taki?

http://www.allegro.pl/item331314516_owoce_pelne_wita
min_deren_super_owoc_.html

33. Data: 2008-03-27 19:16:16

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Może być taki?

http://www.allegro.pl/item331314516_owoce_pelne_wita
min_deren_super_owoc_.html

Aureę ma w ofercie szkółka Hajdrowskich. To tak dla uzupełnienia. A mnie
kwitnie Variegata, pierwszy raz - czy mam szansę na owoce?

Pozdrawiam, Basia.

34. Data: 2008-03-29 06:14:51

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Magdalena Bassett schrieb:
> Niestety, kochany Irku, nie bedzie nasion z Vancouver. Oto odpowiedz z
> ogrodu. Lekko tlumaczac, ich Cornus chinensis jest pojedynczy i nasion
> jeszcze nie mial:

Trudno sie mowi. Dziekuje za starania. Mam jeszcze slad w USA i
ostatecznie moge zamowic te drogie pestki. Ostatecznie nie pale i nie
place podatkow na kosciol.

Irek

35. Data: 2008-03-29 06:24:16

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

mirzan schrieb:
> Może być taki?
>
> http://www.allegro.pl/item331314516_owoce_pelne_wita
min_deren_super_owoc_.html

Moze. Ale osoby majace inne odmiany moga byc rozczarowane. 'Devin' rodzi
niewielkie owoce, ledwie 2 gramy. (Nieskromnie dodam, ze moje wlasne
selekcje, warzone w aptece maja jedna 4.4 g i 3.8 g, przy czym ta
ostatnie odznacza sie wyjatkowa slodkoscia i niezwykle ciemna barwa
owocow). Smak tez nieszczegolny cierpko-kwasny. Moglby miec wartosc
tylko dla kolekcjonera ale na plus trzeba mu zapisac, ze owocuje obficie
co roku. Slowem, na nalewki nadaje sie jak najbardziej i chwala
sprzedawcy, ze na tej polskiej pustyni ogrodniczej wprowadzil na rynek
ta odmiane.

Irek

36. Data: 2008-03-29 06:26:47

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz schrieb:

> Aureę ma w ofercie szkółka Hajdrowskich. To tak dla uzupełnienia. A mnie
> kwitnie Variegata, pierwszy raz - czy mam szansę na owoce?
>
> Pozdrawiam, Basia.

Kupilem 'Variegate' juz po kwitnieniu i od samego poczatku, co roku
mialem owoce. Takie malenkie. Twoja tez tak "szybko" rosnie?

Irek

37. Data: 2008-03-29 06:47:20

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec schrieb:

> Moze. Ale osoby majace inne odmiany moga byc rozczarowane. 'Devin' rodzi
> niewielkie owoce, ledwie 2 gramy.
>
> Irek

Sprostowanie i to nie male. Natrafilem na dane, ze 'Devin' w innym
miejscu, poprzednio chodzilo o Wieden, rodzi owoce, tym razem sa to
okolice Poczdamu owoce o wadze 4.5. Inaczej mowiac: warto zamowic
zamawiac. Ja np. jestem rozczarowany co do odmiany dunskiej
'Macrocarpa'. Tez sredniej wielkosci owoce. Zobaczym, jak bedzie w tym
roku. Jeszcze raz podkreslono wyjatkowa obfitosc i sytematycznosc
owocowania. W Slowacji uprawia sie 'Devin' w celach przetworczych.

Irek

38. Data: 2008-03-29 08:46:18

Od: "Basia Kulesz" <b...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Kresowiec" <i...@t...de> napisał w wiadomości
> Kupilem 'Variegate' juz po kwitnieniu i od samego poczatku, co roku
> mialem owoce. Takie malenkie. Twoja tez tak "szybko" rosnie?

Moją załatwił śnieg w pierwszym sezonie, nieźle ją połamał. Ale to miło, że
być może będą owoce :)

Pozdrawiam, Basia.

39. Data: 2008-03-29 08:52:00

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Basia Kulesz schrieb:

> Moją załatwił śnieg w pierwszym sezonie, nieźle ją połamał. Ale to miło, że
> być może będą owoce :)
>
> Pozdrawiam, Basia.

Tak sie wlasnie zastanawiam, czy nie uprawiac tych ozdobnych dereni w
donicach. Rosnie toto tak powoli, ze trawa je zarasta. 'Tricolor' i tak
musze przeniesc w cieniste miejsce.

Irek

40. Data: 2008-03-29 18:05:52

Od: JerzyN <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

Kresowiec pisze:

> Trudno sie mowi. Dziekuje za starania. Mam jeszcze slad w USA i
> ostatecznie moge zamowic te drogie pestki. Ostatecznie nie pale i nie
> place podatkow na kosciol.

Włącz google i sprawdź na jakim poziomie były podatki (podpowiedź -
dziesięcina) kiedy zdzierał je kościół.
;-)
pozdr. wyzwolonego/uciśnoionego Jerzy

kalendarz biodynamiczny