Re: Coś do chleba ze słoika.

Newsgroups: pl.rec.kuchnia
Subject: Re: Coś do chleba ze słoika.
From: XL <i...@g...pl>
Date: 26 Oct 2017 10:59:46 GMT

Trybun <c...@j...ru> wrote:

> Taki jakiś popieprzony grzybowo ten region w którym mieszkam. Np. w
> poznańskim Antoninku (dzielnica Poznania) było więcej grzybów niż tu, w
> okolicznych lasach..

> Zielone też, ale gównie siwe,. Fachowo nazywają się chyba "Gąska
> Niekształtna". W praktyce poza kolorem niczym się nie różnią od tych
> zielonych. Ten sam zapach i smak po przyrządzeniu.

No nie wiem, czy ten sam. Zupa z zieleniatek jednak jest jedyna. Żaden inny
grzyb tego nie da.

> Problematyczne dla
> nowicjusza może być tylko ich rozpoznanie, bo jest kilka innych gatunków
> bardzo podobnych do tej gąski.
>

> https://nagrzyby.pl/atlas/179

Ja się znam na grzybach, jednak z zasady nie zbieram czerwonych gołąbków i
gąsek innych niż zielone i fioletowe. Zbieram te, nad którymi nie muszę się
zastanawiać.

PS. A już skrajności w rodzaju pomylenia sromotnika z kanią to ani rusz nie
pojmuję - przecie to jak konia z kotem pomylić.

--
XL