Coś na obiad z okazji rocznicy ślubu - pierwszej zresztą

1. Data: 2001-02-20 21:43:01

Temat: Coś na obiad z okazji rocznicy ślubu - pierwszej zresztą
Od: "Mufa" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

No własnie - jak w temacie...
Będzie prawdopodobnie kilka blisko zaznajomionych osób i chciałabym czymś
zabłysnąć:-)) Sprawa nie jest super pilna, ale wolałabym wcześniej
potrenować, żeby w wiadomym dniu wszytko wyszło jak trzeba.
Jakieś propozycje ?? Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczna.

Pozdrawiam
Monika

1. Data: 2001-02-20 21:57:25

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mufa" <m...@p...com> napisał w wiadomości
.
> Jakieś propozycje ?? Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczna.
>
> Pozdrawiam
> Monika

Jeżeli masz w miarę zasobny portfel to jutro podam
kilka propozycji
pozdr. Alex
s...@i...pl

1. Data: 2001-02-20 22:09:42

Od: "Joanna Duszczyńska" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> potrenować, żeby w wiadomym dniu wszytko wyszło jak trzeba.
> Jakieś propozycje ?? Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczna.

Polecam schab nadziewany polędwiczką i jeszcze w środku ze śliwkami i
rodzynkami...
Albo kurczaki pieczone z nadzieniem...

--
Joanna
http://jduszczynska.republika.pl

1. Data: 2001-02-21 14:54:04

Od: "Mider" <m...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

Proste i efektowne - steki w pieprzu.
Jesli ma byc przyjemna atmosfera (jedzenie jako dodatek do rozmowy) to
fondue olejowe - tyle ze trzeba sie napracowac, zeby bylo atrakcyjne
wizualnie.
Jesli ma byc bajer to proponuje drob - najlepiej na lekko slodko zdobrymi
dodatkami.

Podaj wiecej szczegolow :)

Mider

1. Data: 2001-02-21 20:12:43

Od: "Mufa" <m...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik Mider <m...@c...pl> napisał:
> Proste i efektowne - steki w pieprzu.

Te steki w pieprzu wydają się być bardzo interesującą propozycją - poproszę
przepisik:-))

> Podaj wiecej szczegolow :)
> Mider

Szczegóły...hmmm... właściwie to nie mam jeszcze sprecyzowanych planów. Na
pewno coś na ciepło - i żeby można było zrobić większą ilość na raz, bo
jeden z planowanych gości jada zazwyczaj w dużych ilościach :-))) (wielki
chłop po prostu;-)). I może być z krowizny bo BSE jakoś mi nie straszne.
Aaaa...... I dobrze by było gdyby danie po robieniu efektownie wyglądało
(jak już postanowiłam zabłysnąć to na całego;-)).
No wiem, ze to trochę mało szczegółów ale liczę na wasze doświadczenie
"kuchenne".
Aaaa i jeszcze jedno - bardzo proszę o nieodsyłanie mnie do archiwum, bo i
tak płacę już ogromne rachunki za telefon (a żeby nie zanudzić grupowiczów
przepisami, które już były na grupie, to ewentualnie poproszę owe przepisiki
na priv).

Trochę długe wyszło....sorki

Pozdr.
Monika

1. Data: 2001-02-23 10:50:27

Od: "Aleksander Kłosiewicz" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Mufa" <m...@p...com> napisał w wiadomości
news:96uof1$f2u$2@portraits.wsisiz.edu.pl...> No własnie - jak w temacie...

> Jakieś propozycje ?? Będę bardzo, ale to bardzo wdzięczna.
>
> Pozdrawiam
> Monika
>
> oto moje menu:
1. sałata z sosem winegrette
2-3 główki sałaty(różnej), 4 pomidory, 2 papryki kolor.
1 cebula czerwona, 1 cebula zwykła, 100-150g żółtego sera utartego na grubej
tarce, 1 pusz ququrydzy, 100g oliwek mieszanych, 4-5 jaj na twardo. Sos-
wycisnąć 2-3 ząbki czosnku i rozetrzeć
z łyżeczką soli, łyżeczką cukru, łyżką musztardy Dijon
i 30ml czerwonego octu winnego. Do powstałej masy
dodawać powoli oliwę, ucierając tak aby powstał krem.Polewamy 10 min. przed
podaniem zmieszane delikatnie składniki i jeszcze raz mieszamy.
2.zupa-krem cebulowa
proporcja na 8 osób
2l bulionu, 8 dużych cebul, 400g startego żółtego sera, saszetka
ziołowa(koperek,tymianek,pietruszka),
6 łyżek masła, 4 łyżki mąki, 1/2szkl oliwy, 4 ząbki czosnku, grzanki z
krojonej w kostkę bułki, 200ml wina białego, 100ml winiaku, sól i pieprz
biały, vegeta
Obraną cebulę kroimy w kostkę i obsmarzamy na maśle z oliwą, dodajemy mąkę i
smażymy do zezłocenia.Dolewamy wino i winiak i odparowujemy
stale mieszając na małym ogniu.
Miksujemy i zalewamy bulionemdodajemy wyciśnięty czosnek i saszetkę ziołową.
Gotujemy na wolnym ogniu godzinę, wyjmujemy saszetkę.Podajemy z grzankami
posypanymi serem.
3.polędwiczki nadziewane rokpolem
1 polędwiczka na osobę, 1-2dag rokpola, 1/2 ząbka czosnku, vegeta lub
Delikat do potraw z rusztu i patelni, oliwa, pieprz.
czosnkiem utartym z delikatem nacieramy polędwiczkę z wierzchu i od grubszej
strony robimy
palcem głęboką dziurę, do której wkładamy słupek
rokpola i zawiązujemy koniec bawełnianą lub lnianą
nicią. Smażymy na silnie rogrzanej patelni lub w piekarniku.Podajemy z
pieczonymi ziemniakami.
4.omlet płonący z owocami
8 łyżek pokrojonych owoców z puszek- brzoskwinie gruszki, ananasy, śliwki,
200ml sosu waniliowego,
50ml likieru bananowego, 50ml rumu.
sos waniliowy-250ml wody, 150g cukru, 1/2 laski wanilii- składniki gotować
ok 15min na małym ogniu.
ciasto omletowe- 8 jaj, łyżka cukru pudru, szczypta soli, łyżka masła do
smażenia.
Pokrojone owoce gotować na małym ogniu w syropie
5-7min., wyjąć osączyć i odstawić w ciepłe miejsce.
Pozostały po gotowaniu syrop odparować do połowy i zmieszać z likierem.
Jaja ubić starannie z cukrem i solą usmażyć duży omlet.Ułożyć na nim owoce,
skropić sosem z likierem
i złożyć na pół. Przed samym podaniem polać ciepłym rumem i podpalić.
Mam na razie dosyć.Przepraszam grupowiczów za taką kobyłę ale inaczej się
nie dało. Mam nadzieję, że
cóś na tym skorzysta była panna młoda.
pozdr. Alex
s...@i...pl