Cud metoda na wyjście z depresji

31. Data: 2006-01-08 23:06:45

Temat: Re: Cud metoda na wyjście z depresji
Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

"Eulalka" <e...@l...net.pl> wrote in message
news:dps52f$etd$1@theone.laczpol.net.pl...

> Tylko wówczas, gdy możesz tę wiedzę, jaką nabyjesz wykorzystać. Mnie
> dołuje strach, że nie zdążę :(

dlaczego??

iwon(k)a, zaniepokojona

32. Data: 2006-01-09 07:14:45

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Elske" <k...@o...pl> napisał w wiadomości

> Mnie by jeszcze bardziej zdołowało. Chociażby to, że tak wiele
> nieszczęścia a ja nic nie mogę zrobić. IMHO metoda dla tych, którzy lubią
> jak "ktoś ma gorzej niż ja".

Nie chodzi o to. Może mówisz tak, bo nidy nie próbowałaś? Może Cię to
zdziwi, ale w wolontariacie im więcej dajesz z siebie, tym więcej do Ciebie
wraca. Nagle okazuje się, że jesteś komuś bardzo potrzebny i nie masz czasu
na zamartwianie się. Nie chodzi o to, czego zrobić nie możesz, raczej o to,
co da się zrobić, a czego na co dzień niestety nie robimy. Nie pomyślałaś o
tym?
Pozdrawiam

Dorota

33. Data: 2006-01-09 07:15:54

Od: "Dorota D." <d...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

> Przecież pisała, że po konkretnych przeżyciach...

Pisała, że przeżycia były ciężkie, ja nie wiedząc co to dokładnie dla niej
znaczy poddałam dwie różne metody.

D.

34. Data: 2006-01-09 07:35:37

Od: "Jacek" <j...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eulalka" <e...@l...net.pl> napisał w wiadomości

> Tylko wówczas, gdy możesz tę wiedzę, jaką nabyjesz wykorzystać. Mnie
> dołuje strach, że nie zdążę :(

Więc tym bardziej szkoda czasu,
nie daj się.

Jacek

35. Data: 2006-01-09 09:41:12

Od: krys <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eulalka napisał(a):

> Tylko wówczas, gdy możesz tę wiedzę, jaką nabyjesz wykorzystać. Mnie
> dołuje strach, że nie zdążę :(

Ale Ty wiesz, gdzie leży przyczyna. Teraz tylko musisz znaleźć sposób,
jak ja usunąć. Strach jest złym doradcą, nie zakładaj, że nie zdążysz
( co to w ogóle znaczy, bo mi się źle kojarzy).

Justyna
"Lepiej grzeszyć, i potem żałować,
niż żałować, że się nie grzeszyło."

36. Data: 2006-01-09 10:59:21

Od: medea <e...@p...fm> szukaj wiadomości tego autora

Dorota D. napisał(a):

> wraca. Nagle okazuje się, że jesteś komuś bardzo potrzebny i nie masz czasu
> na zamartwianie się.

To mnie przekonuje. Często dzieje się tak (abstrahuję od przypadku
Eulalki, bo o nim nic nie wiadomo), że człowiek sam sobie tworzy
problemy albo te rzeczywiste, obiektywnie niewielkie, wyolbrzymia. W
momencie, kiedy styka się z prawdziwym nieszczęściem albo po prostu
twardą rzeczywistością, która wymaga konkretnego działania, jego własny
problem odarty jest z niepotrzebnych imaginacji, na które nie starcza
już czasu. Inna sprawa, że człowieka w depresji chyba trudno do
działania nakłonić bez podania jakichś środków farmakologicznych
przynajmniej na początku. Wolontariat może być IMO dodatkowym elementem
leczniczym obok leków i psychoterapii.

Pozdrawiam
Ewa

37. Data: 2006-01-09 15:10:10

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś takową?
> Słodycze, solarium, deprim odpadaja - nie działa.
> Coś, by sie pozbierać i stanąć na nogi po cieżkich przejściach?
>
> Eulalka

Witaj

poza tym, co napisano o lekach, lekarzach i poradniach (popieram, nie zaszkodzi)

wiele zależy od przyczyn depresji (ale to ocenisz sama)

Ja (ze swoich doświadczeń) polecam:

1/ wyjazd gdzieś gdzie "ładujesz akumulatory" , wcale nie potrzeba na to nie
wiadomo ile pieniędzy. W moim przypadku są to prawie zawsze góry (ale lepiej z
dala od skał, przepaści i terenów zagrozonych lawinami), a jak mam do nich za
daleko (tzn. za mało czasu), to Kazimierz Dolny (tam mam blisko). Najlepiej
byłoby w towarzystwie. Czasem człowiek chce pobyć sam, ale nie zawsze powinien.

2/ intensywne uprawianie sportu (może być w połaczeniu z pkt 1/) np. siłownia,
pływanie.

wspomagające , choć może za słabo działające ;

a/ muzykoterapia
b/ dobra książka, poezja, film
c/ zrobienie "czegoś" dla urody np. zmiana fryzury lub koloru
d/ kontakt ze zwierzętami (mam na myśli taką formę jak spacer z psem, jazda
konna łącznie z czyszczeniem konia i sprzątaniem stajni, opieka nad zwierzętami
w schronisku, w moim przypadku nawet głaskanie i czesanie kota-persa)

plus rozmowa z kimś mądrym, ciepłym, bliskim

Proszę się nie śmiać.

Pozdrawiam i życzę dużo siły

Sasanka

38. Data: 2006-01-09 17:34:14

Od: "Iwon\(k\)a" <i...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

<s...@o...pl> wrote in message

> [...]
> zaszkodzi)
>
> wiele zależy od przyczyn depresji (ale to ocenisz sama)

(....)

mam wrazenie, ze podajesz remedium na chandre, a nie depresje.

iwon(k)a

39. Data: 2006-01-10 21:53:53

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> (....)
>
> mam wrazenie, ze podajesz remedium na chandre, a nie depresje.

Zapewne tak. I nie dlatego iż depresji nie miałam (mimo iż sporo przeszłam w
życiu). Miała ją kiedyś moja córka gdy była w wieku ok. 17 lat. Poważnie.
Prawie nie wychodziła przez tydzień z pokoju. W końcu ściągnęłam zaprzyjaźnioną
lekarkę (bo nie dało się córki zaprowadzić) i przepisała to, co mogła. Pomogło,
ale i tak było trudno. Dziś już najgorsze minęło choć również wiele się
zdarzyło.
Podaję trochę w nawiązaniu do Eulalii, która wspomniała o solarium i słodyczach
(akurat tych dwóch rzeczy bym nie polecała). Deprim to co innego.
A na chandrę nieraz wystarczy mi że np. kupię sobie kwiat w doniczce, rybkę do
akwarium, posłucham muzyki (ale nie każdej).
Wyjazd (np. w góry) jest najlepszy ale nie zawsze jest na to zdrowie, czas,
pieniądze itd.
Przyczyny depresji mogą być różne. Na przykład kłopoty finansowe, rodzinne,
małżeńskie, choroba własna lub kogoś nliskiego, utrata pracy, rozwód i wiele,
wiele innych.
Eulalia o swoich nie pisze i to jej sprawa, nie o to chodzi. Ale w tej sytuacji
tylko ona będzie wiedziała który z omawianych sposobów ma szanse jej pomóc.
Pozdrawiam
Sasanka

40. Data: 2006-03-24 20:01:14

Od: "LeoTar" <l...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

> Zna ktoś takową?
> Słodycze, solarium, deprim odpadaja - nie działa.
> Coś, by sie pozbierać i stanąć na nogi po cieżkich przejściach?
>
> Eulalka

Poznaj źródło emocji, które powodują depresję.

LeoTar

25 letni mężczyzna podejmie pracę na terenie Warszawy lub okolic
Małe conieco
eris
zapracuj na swój internet
[OT][Reklama][Spam] Sarmacja - wirtualne panstwo - Twoja przyszlosc?