Cukier

1. Data: 2006-01-10 11:03:50

Temat: Cukier
Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

cukier i cholesterol we krwi .. czy to naprawde trzeba czekac 14h od
posilku do badania ?

I czy takie badanie ma sens, jesli pozniej pacjent zyje przewaznie
0-8h od posilku ?

J, zly, bo glodny :-)

2. Data: 2006-01-10 12:37:09

Temat: Re: Cukier
Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. napisał(a):
> Witam,
>
> cukier i cholesterol we krwi .. czy to naprawde trzeba czekac 14h od
> posilku do badania ?

Nie nie trzeba, ale im pozniej wykonane badanie od ostatniego spozycia tym
badanie bardziej miarodajne. Z tym, ze zbyt dlugie oczekiwanie tez nie ejst
najlepsze. Optymalnie 8 godzin po.

> I czy takie badanie ma sens, jesli pozniej pacjent zyje przewaznie
> 0-8h od posilku ?

Nie zreozumialam. Zyje pozniej tylko do 8 godzin? Ciekawe spostrzezenie ;)

> J, zly, bo glodny :-)

Tylko dlatego? Znaczy jestes latwy we wspolzyciu ;)

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

3. Data: 2006-01-10 13:13:28

Od: "Piotr Maksymowicz" <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Uzytkownik "J.F." <j...@p...onet.pl> napisal w wiadomosci
> Witam,
>
> cukier i cholesterol we krwi .. czy to naprawde trzeba czekac 14h od
> posilku do badania ?

Trzeba, szczegolnie przy badaniu Cholesterolu- w domysle frakcje czyli takze
trojglicerydy.
Oczywiscie mozna zrobic badanie i po 8h ale wtedy trojglicerydy moga byc
trudne do interpretacji.

> I czy takie badanie ma sens, jesli pozniej pacjent zyje przewaznie
> 0-8h od posilku ?
>
> J, zly, bo glodny :-)

Wyluzuj sie. Od 18 do 8 rano to 14 godzin. Nie wytrzymasz?????? Jak nie to
pij wode, oszukasz glód.

4. Data: 2006-01-11 21:24:57

Od: J.F. <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

On Tue, 10 Jan 2006 14:13:28 +0100, Piotr Maksymowicz wrote:
> [...]
>trojglicerydy.
>Oczywiscie mozna zrobic badanie i po 8h ale wtedy trojglicerydy moga byc

A wiadomo cos jak sie obniza poziom cukru/trojglicerydow/cholesterolu
wraz z uplywem czasu po posilku ?

>Wyluzuj sie. Od 18 do 8 rano to 14 godzin. Nie wytrzymasz?????? Jak nie to
>pij wode, oszukasz glód.

Ale mnie wzieli z zaskoczenia. Poprzednio bylo tylko "na czczo",
teraz "14h", i siedze bez sniadania, bez drugiego, bez lunchu :-)

A przy okazji .. to o ile moglem miec zawyzone wyniki w poprzednich
latach, jesli kolacje jadlem pozno ?

J.

5. Data: 2006-01-12 09:37:19

Od: wirgo <k...@s...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

J.F. napisał(a):

> [...]
> teraz "14h", i siedze bez sniadania, bez drugiego, bez lunchu :-)
>
> A przy okazji .. to o ile moglem miec zawyzone wyniki w poprzednich

nawet i do polowy wartosci jesli nei wiecej - w zaleznosci co bylo jedzone
na kolacje :)

Np raz spotkalam sie z pacjentem, ktory na kolacje zjadl sobie "taka malutka
kaczuszke" :D

--
Wirgo
(Mam gugla i nie zawaham się go użyć.)

uraz żeber
Leki z zagranicy
kursy usg
Granulatio tuberculoidea
TEST UREAZOWY DO WYKRYWANIA HELICOBACTER PYLORI 1 SZT.