Cukrzyca + nadpotliwosc ??

1. Data: 2005-03-23 18:18:42

Temat: Cukrzyca + nadpotliwosc ??
Od: "cluzo" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam
Jestem masazysta. Jedna z moich pacjentek choruje na cukrzyce, co
prawdopodobnie jest przyczyna wspoltowarzyszacej jej nadpotliwosci. Pani ta
trafila do dermatologa ktory powiedzial jej ze jest mozliwosc leczenia
nadpotliwosci (pani nie byla pewna nazwy leku, chyba "testeron" lub cos
podobnie brzmiace). Problem jest w tym ze zabieg kosztuje 2000 zl, a
pacjentki mojej nie stac na taki wydatek, zwlaszacza ze kuracje nalezy
powtarzac co rok, przez kilka lat.
Chcialbym zapytac w jej imieniu czy jest jakas mozliwosc uzyskania
refundacji z NFZ, a jesli tak to jak nalezy to zalatwiac i do kogo sie
zgloscic z tym problemem? Jesli NFZ nie pomoze, to mozliwe ze sa jakies
fundacje lub instytucje pomagajace ludzia z nadpotliwoscia - jakie?
Za wszystkie informacje bardzo dziekuje.
Pozdrawiam

Pawel Slowik

2. Data: 2005-03-23 19:56:25

Temat: Re: Cukrzyca + nadpotliwosc ??
Od: "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Nadmierne pocenie wystepuje u cukrzykow w momencie wystepowania
podwyzszonego cukru - np 200mg% (co nie jest tragedia po posilku) powoduje u
mojego syna mocne pocenie sie. Tego raczej nie zwalczysz. Dodatkowo przy
wysokim cukrze chce sie pic (organizm wydala cukier z moczem) - pijesz
wiecej = wiecej siusiasz i wiecej sie pocisz !

Simonto

3. Data: 2005-03-24 17:29:26

Od: "cluzo" <p...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Simonto" <s...@T...TOonet.pl> napisał w wiadomości
> [...]
> wysokim cukrze chce sie pic (organizm wydala cukier z moczem) - pijesz
> wiecej = wiecej siusiasz i wiecej sie pocisz !

Sprawdziłem już dokładie jak to jest u mojej pacjentki - jej dolegliwość nie
jest prawdopodobnie bezpośrednio związana z cukrzycą. Prawdopodobnie jest
ona spowodowana zaburzeniem nerurologicznym. Jej przypadek określiłbym jako
szczególnie ciężki ponieważ pani ta poci się nie tylko gdy coś zje, gdy się
zdenerwuje, ale poci się cały czas. Nawet gdy leży na kozetce poci się
podczas masażu tak obficie że ma mokre włosy głowy, tak jakby właśnie oblała
je wodą.
Jest na to sposób, leczenie toksyną botulinową - botox(r), ale kuracja ta
kosztuje 1,5 tys. do 2,5 tys. zł. Polega ona na wstrzykiwaniu owej toksyny w
miejsca szczególnej potliwości co poraża zakończenia włukienek nerwowych
odpowiedzialnych za wydzielanie potu. Niestety po 8 - 12 tygodniach
włukienka te się 'odradzają' więc kurację należy powtórzyć po mniej więcej
roku. Trwały efekt daje dopiero 3 - 5 krotne leczenie toksyną. Tak więc 2tys
zł trzeba pomnorzyć razy 3 do 5 :( Stąd moje pytania o możliwość refundacji.

4. Data: 2005-03-24 21:57:14

Od: "BlackMoon" <c...@N...SPAMU.wytjin.to.prosze.cie.bardzo.dziekuje.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

Pocenie przy cukrzycy

1. Neuropatyczne
2. źle uregulowana cukrzyca (wpada w hipoglikemie, czy trzęsą się ręce, zab.
mowy, widzenia, świadomosci)

Anty - pocenie

- botox (toksyna botulinowa) - cena, jak podajesz... niestety; hamuje ACh, a
ponieważ tworzą się nowe receptory zabieg trzeba powtarzać (od 0,5-1 roku)

5. Data: 2005-03-24 21:59:24

Od: "BlackMoon" <c...@N...SPAMU.wytjin.to.prosze.cie.bardzo.dziekuje.dyktator.com> szukaj wiadomości tego autora

> roku. Trwały efekt daje dopiero 3 - 5 krotne leczenie toksyną. Tak więc
> 2tys
> zł trzeba pomnorzyć razy 3 do 5 :( Stąd moje pytania o możliwość
> refundacji.

nie łudź się, botox nie daje trwałego efektu, jest to niemożliwe, ponieważ,
jak napsałem, mechanizm działania to zablokowanie receptorów dla
acetylocholiny w komórkach produkująch pot.

Ponieważ nie ma tych receptorów, nie pocimy się, ale organizm z czasem je
oddtwarza i komórki dalej reagują na ten przekaźnik i sprawa zaczyna się od
nowa.

Nie wiecie co to polpasiec?
Problem z harmonetem!Okres!
Kobiety i ich przepony