Cynizm - zdrowa postawa życiowa czy patologia ?

1. Data: 2001-08-12 12:56:28

Temat: Cynizm - zdrowa postawa życiowa czy patologia ?
Od: "Eva" <e...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

Właściwie wszystko już w temacie.
Co o tym sądzicie ?

Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli tak, to gdzie
ma źródło ?
E.

1. Data: 2001-08-12 17:40:25

Temat: Re: Cynizm - zdrowa postawa ?yciowa czy patologia ?
Od: F...@t...net (fatso) szukaj wiadomości tego autora

"Eva" <e...@w...pl> wrote in message news:<9l5ueb$5kq$1@news.tpi.pl>...
> Właściwie wszystko już w temacie.
> Co o tym sądzicie ?
>
> Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli tak, to
gdzie ma źródło ?

W zawisci.
Dorrit

1. Data: 2001-08-12 18:00:12

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> W zawisci.

Piękny sposób obrony przed otoczeniem i innymi ludźmi :)))

Piotrek. M.

1. Data: 2001-08-12 18:06:41

Temat: Re: Cynizm - zdrowa postawa życiowa czy patologia ?
Od: "\(Turbos\)" <t...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik "Eva" <e...@w...pl> napisał w wiadomości
> Właściwie wszystko już w temacie.
> Co o tym sądzicie ?

Oczywiscie, bardzo zdrowe, stosuje te fiozofie od bardzo dawna.
Zauwarzylem przy okazji ze czlowiek jest zwierzeciem stadnym.

> Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli
tak, to gdzie ma źródło ?

Z pewnoscia, chyba w chorobach psychicznych.

1. Data: 2001-08-12 21:36:56

Od: F...@t...net (fatso) szukaj wiadomości tego autora

> tak, to gdzie ma źródło ?

> Piękny sposób obrony przed otoczeniem i innymi ludźmi :)))

To nie jest forma obrony. To uczucie.
Dorrit

1. Data: 2001-08-12 22:42:10

Od: <p...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> To nie jest forma obrony. To uczucie.

Cynizm? Pisałem o cyniźmie...

Piotrek. M.

1. Data: 2001-08-13 00:43:37

Od: F...@t...net (fatso) szukaj wiadomości tego autora

>  tak, to gdzie ma źródło ?

> Cynizm? Pisałem o cyniźmie...

Nie cynizm - zawisc. Cynizm to postawa wobec zycia.
Dorrit

1. Data: 2001-08-13 07:35:24

Od: "roblop" <r...@f...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściwie wszystko już w temacie.
> Co o tym sądzicie ?

Na pewno nie patologia. Postawa życiowa owszem czy zdrowa to jest kwestia
dykusji. Z cyników których spotkałem nie zauważyłem żeby któryś był chory
psychicznie i leczył sie u psychiatry lub wizytował u psychologa. Cynizm w
wydaniu tych osób był swego rodzaju reakcja obronną na otaczającą
rzecywistości. Odnosiłem wrażenie, że osoby nie radziły sobie (lub nie
chciały, czyli bunt) z wartościami narzucanymi przez społeczenstwo toteż
lekceważąco podchodziły do różnego rodzaju przejawów życia w społeczeństwie.
Nie tylko słownie ale tez czynem.

> Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli
tak, to gdzie ma źródło ?

Istnieje. Sam byłem tego przykładem :)) Jak Dorrit słusznie zauważyła z
zawiści a ja dorzucę z zadrości. Nie mogłem patrzeć na to że ludzie są
szczęśliwi a ja nie.

Pozdrawiam Robert

1. Data: 2001-08-13 08:27:08

Od: "Valérie" <v...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

> Właściwie wszystko już w temacie.
> Co o tym sądzicie ?

zachowanie takiego np. Diogenesa patologia bym nie nazwala ot taki filozof
alternatywny
Patologia nazwala bym wowczas gdyby jednostka kierowala sie ( juz wymieniono
poprzednio) zazdroscia zawiscia i ja dorzuce jeszcze megalomania

--
pozdrawia
Valérie

1. Data: 2001-08-13 08:47:37

Od: "pupil" <p...@i...uni.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

Eva napisał(a) w wiadomości: <9l5ueb$5kq$1@news.tpi.pl>...
>Włałciwie wszystko już w temacie.
>Co o tym sądzicie ?
>
>Czy istnieje coś takiego jak bezinteresowne szkodzenie bliźnim, a jeśli
tak, to gdzie ma źródło ?
sądzę, że nie zawsze szkodzi...
czy może stać się źródłem (chociaż niezbyt wyszukanym i kulturalnym)
konstruktywnej krytyki, albo też bronią przeciwko manipulacjom??
ale czy cynicy raczej wykazują się myśleniem szukając argumentacji, czy
obracają znaczenie wypowiedzi, argumentów na zasadzie przeciwności??
właściwie temat dotyczy cynizmu, a nie cyników, ale czy istniałby cynizm bez
cyników... i dlatego, szczerze pisząc, niektórzy cynicy imponują mi
erudycją, trafnością sądów, itd., a niektórzy to zwykłe chamy.
raczej do patologii bym nie zaliczał...

PuPa...

Test Cattela
Okno Yohari