Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?

11. Data: 2008-02-11 18:57:10

Temat: Re: Czajnik bezprzewodowy czy czajnik na plyte indukcyjna?
Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Nie podejmę się wyliczania kosztów co do groszy ale mogę podać pewne
> wskazówki.
> Wodę w czajniku elektrycznym grzeje grzałka bezpośrednio zanurzona w
> cieczy

niekoniecznie zanurzona , bo są także czajniki elektryczne z płaskim dnem, pod
którym jest umieszczona grzałka (domniemywam, nie rozbierałem ;-)

> więc straty ze względu na przenoszenie ciepła są najmniejsze,
> czyli taki czajnik jest pod względem energetycznym najbardziej sprawny.
> Dalej idzie kuchnia indukcyjna
> a potem zwykła halogenowa (rezystancyjna,
> czy jak je tam zwał).

Niby "na chłopski rozum" tak, ale z drugiej strony trzeba pamietać, że to co
widzimy jako tradycyją grzałkę zanurzoną w wodzie, jest tylko jej metalowaą
obudową, natomiast dopiero w srodku jest własciwy element grzejny: drut
oporowy oddzielony od obudowy ceramiczną izolacją. Zatem choćby tutaj mogą
powstawać straty energii. Czy większe/mniejsze niż np. przy indukowaniu prądów
bezpośrednio w dnie metalowego naczynia - tego nie wiem, tak tylko sobie gdybam.

> Oczywiście różnice w zużyciu prądu mogą być relatywnie niewielkie ale
> jednak jakieś są.

Obok zacytowałem wyliczenia grupowicza - jeżeli wierzyć danym ze stronki, na
których sie opierał - z których wynika, że róznica w kosztach grzania 10 litrów
wody dziennie pomiędzy płytą "zwykłą" ceramiczną oraz indukcyjną wynosi raptem
około 2,5 zł miesięcznie (!).
Załóżmy teraz, że podobna różnica jest pomiedzy płytą indukcyjną a czajnikiem
elektrycznym. A przeciez gotowanie 10 l wody dzień w dzień to chyba niemało...?

Zdaniem moim, jeśli chodzi o oszczędności, problem raczej akademicki.

Pozdrawiam -

Stanley

12. Data: 2008-02-11 18:59:52

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Faktycznie. Pomyłka - przepraszam. Ale to jeszcze smutniejsze - różnica
> miesięczna 2,5 zł.

Tzn. chyba weselsze... Z alezy jak na to spojrzeć - patrzę jako nieposiadacz
płyty indukcyjnej i a zarazem posiadacz "zwykłej" ceramicznej" ;-)

pozdrawiam -

Stanley

13. Data: 2008-02-11 19:10:12

Od: paff <w...@p...zamien> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...com pisze:
> [...]
> indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
> w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne

Sprawność czajnika "zwykłego" tj. takiego z grzałką wynosi praktycznie
100%. Cały prąd jest zamieniany w ciepło. Bo ani czajnik nie świeci, ani
nie fruwa...

Trudno podejrzewać, żeby płyta indukcyjna dała sprawność powyżej tych
stu procent :)

Jedyne co może zmniejszyć straty energii to:
A) większa moc jednego z tych urządzeń (ile KW ma indukcja?) - przez to
woda gotuje się szybciej więc oddaje w tym czasie mniej ciepła do otoczenia
B) izolacja termiczna samego czajnika, tj zbudowanie czajnika w środku
termosu

Moim zdaniem bardziej ekonomicznym sprzętem będzie ten, który jest tańszy.

Pozdrawiam
Paweł

14. Data: 2008-02-11 19:29:58

Od: s...@o...pl szukaj wiadomości tego autora

> Tzn. chyba weselsze... Z alezy jak na to spojrzeć - patrzę jako nieposiadacz
> płyty indukcyjnej i a zarazem posiadacz "zwykłej" ceramicznej" ;-)

Swoją drogą, tak na chwilę jeszcze wracając do stronki:
http://www.gniazdkodomowe.pl/archiw/gd12/bie/1.htm

- ciekawe jak obliczyli (przeliczyli?) zużycie energii _kuchenki gazowej_
podane na stronce w _kWh_ ?

;-)

pozdrawiam -

Stanley

15. Data: 2008-02-11 20:05:14

Od: "emarcin" <e...@p...com> szukaj wiadomości tego autora

> [...]
> nieposiadacz
> płyty indukcyjnej i a zarazem posiadacz "zwykłej" ceramicznej" ;-)

Czyli dokładnie tak samo jak ja. Starałem się przyjrzeć problemowi dość
kompleksowo,
uwzględniając również koszty dodatkowe (poza róznicą cen w/w płyt) - czyli
np. koszt garnków
(mnie napewno by to czekało).
I osobiście jednak namawiam znajomych na płyty ceramiczne z wieeelostopniową
regulacją.

Pozdrawiam emarcin

16. Data: 2008-02-11 20:57:37

Od: "Hipcio" <h...@y...com> szukaj wiadomości tego autora

Użytkownik <s...@o...pl> napisał w wiadomości

> Co prawda nie ma tam w wykresach czajnika tzw. bezprzewodowego, ale IMO
> można
> przyjąć jego zużycie energii jak dla "zwykłej" płyty ceramicznej lub płyty
> żeliwnej (zakladam, że czajnik bezprzewodowy pobiera ciut wiecej energii
> jak

Czajnik elektryczny powinien mieć lepszą transmisję energii niż płyta
indukcyjna. Przynajmniej nie ma po drodze tyle elektroniki a plastikowy
czajnik pobierze mniej energii niż rozgrzewanie czajnika z blachy.

Jeśli porównywać ogrzewanie wody w czajniku elektrycznym i zwykłej plycie
opornosciowej to zaryzykowałbym stwierdzenie, ze płyta pobierze 2x wiecej
energii

http://galerkiwnetrz.pl/

17. Data: 2008-02-11 21:56:58

Od: doslaw <doslaw_usunto@_totez_.zlo.pl> szukaj wiadomości tego autora

i...@g...com pisze:
> [...]
> indukcję. Zastanawiam sie jaka jest skutecznosc czajnikow na indukcje
> w stosunku do czajnikow bezprzewodowych? Co jest bardziej ekonomiczne

a to ciekawe pytanie
jak nie zapomne to sprawdze w piatek, jak juz dojade do siebie,

majac czajnik elektryczny i stalowy na plyte, i tak uzywam elektrycznego
(bo wygodniej), a ten metalowy sluzy jako ozdoba ;]

18. Data: 2008-02-11 22:02:32

Od: Tomasz Finke <t...@i...pwr.wroc.pl> szukaj wiadomości tego autora

s...@o...pl pisze:

> - ciekawe jak obliczyli (przeliczyli?) zużycie energii _kuchenki gazowej_
> podane na stronce w _kWh_ ?

Pewnie najpierw policzyli je w dżulach, a potem przeliczyli na kWh,
żeby było łatwiej porównać z innymi kuchenkami.

T.

19. Data: 2008-02-12 12:02:05

Od: " 666" <j...@w...eu> szukaj wiadomości tego autora

Ze wszystkich czterech pól grzejnych płyty używać "lubię" dwa i strasznie by mnie
wqurzało, że na jednym z nich chcę
wodę zagotowac, a akurat pola zajęte przez jakiś garnek czy patelnię.
Wolałbym więc osobny czajnik elektryczny, wieksza elastyczność przy gotowaniu (typu
"zalej potrawę wrzątkiem").
Ale z obserwacji najwięcej energii marnuje sie przez gotowanie zbyt dużej ilosci
wody.
Zastanawiam sie, czy podgrzewanie przepływowe (np. ekspres) nie jest tańsze, niż
objetościowe (czajniki).
Natomiast serwisowanie ekspresu (jeżeli już jest w domu, do kawy) może na dłuższą
metę drogo wyjść przy uzywaniu go
stale do "gotowania" wody na herbatę.
Poza tym jednak trochę hałasu (dysza z wrzątkiem) i niezbyt wygodne uzupełnianie wody
do pojemnika.
JaC

20. Data: 2008-02-18 10:42:27

Od: "jjj." <f...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

A nie najprosciej zagotowac 1l. wody w czajniku i 1l. na plycie ceramicznej a
potem porownac te czasy ?

Solidny pawlacz
drzwi classen
Jaka kupic suszarke do wlosow?