Czarna róza

1. Data: 2008-02-11 20:11:21

Temat: Czarna róza
Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Witam,

Czy czarne róże istnieją i można
je gdzieś kupić albo zobaczyć?

2. Data: 2008-02-11 20:21:55

Temat: Re: Czarna róza
Od: "Ł." <l...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Czy czarne róże istnieją i można
> je gdzieś kupić albo zobaczyć?

ogólnie czarne kwiaty nie istnieją bo rośliny nie potrafią wytwarzać czarnego
barwnika - np. czarne tulipany czy bratki to tak na prawdę mają wpłatkach
bardzo duże ilości pigmentu fioletowego. co do "czarnych róż" to raczej nie
słyszałem. jak na razie nie udało się wyprowadzić typowo czarnej róży są tylko
o kolorach ciemnoczerwonych (np. Rosa 'Black Magic', Rosa 'Ruby Celebration}
więcej informacji tutaj: http://landscaping.about.com/library/bl_black_rose.h
tm
tutaj jest opis odmiany black baccara ale kolor kwiatów nie jest typowo
czarny...http://www.ccfc.org/encyclopedia/12.html

w sumie taka róża fajna byłaby na pogrzeby...
pozdrawiam
Ł.

3. Data: 2008-02-11 20:37:08

Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

Dzięki za szybką odpowiedź.
Czytam jednak, że "gdzieś w stanach" można zamówić takie róże.
Czy w naszym kraju ktoś wpadl już na pomysł sprowadzania takiej
róży? Podobno można kupić wszystko - kwestia zer na kwicie :).
Jak to jest u nas ? Widział ktoś gdzieś ofertę kwiaciarni w PL?

4. Data: 2008-02-11 20:45:57

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ChOpLaCz pisze:
> Dzięki za szybką odpowiedź.
> Czytam jednak, że "gdzieś w stanach" można zamówić takie róże.

Tutaj ją masz:
http://sunshinejoy.com/Default.asp?Item=37209&Name=F
eather_Rose_-_Open

> Czy w naszym kraju ktoś wpadl już na pomysł sprowadzania takiej
> róży? Podobno można kupić wszystko - kwestia zer na kwicie :).
> Jak to jest u nas ? Widział ktoś gdzieś ofertę kwiaciarni w PL?

A google wyłączyli?
;-)
pozdr. Jerzy

5. Data: 2008-02-11 20:51:39

Od: "Dirko" <i...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

W wiadomości news:foqbm9$5b9$1@inews.gazeta.pl ChOpLaCz
<c...@g...pl> napisał(a):

> Podobno można kupić wszystko - kwestia zer na kwicie :).

Hejka. Na szczęście są pewne wyjątki. :-)
Pozdrawiam idealistycznie Ja...cki

6. Data: 2008-02-11 21:02:00

Od: "ChOpLaCz" <c...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

> Tutaj ją masz:
> http://sunshinejoy.com/Default.asp?Item=37209&Name=F
eather_Rose_-_Open

Eee... simulates, to mogę sobie sam zrobić. :)
A gdzie prawdziwą zamówić ;)

> A google wyłączyli?

Guglał ja guglał i nic sensownego (w PL) nie wyguglał.
Sam spróbuj :)

pozdr

7. Data: 2008-02-11 21:27:48

Od: Jerzy Nowak <0...@m...pl> szukaj wiadomości tego autora

ChOpLaCz pisze:

eather_Rose_-_Open

> Eee... simulates, to mogę sobie sam zrobić. :)
> A gdzie prawdziwą zamówić ;)

> Guglał ja guglał i nic sensownego (w PL) nie wyguglał.
> Sam spróbuj :)

Ja juz wiem, to ile zer (po jedynce) będzie?
pozdr. Jerzy

8. Data: 2008-02-11 21:32:23

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

Ł. wrote:

> ogólnie czarne kwiaty nie istnieją bo rośliny nie potrafią wytwarzać czarnego
> barwnika - np. czarne tulipany czy bratki to tak na prawdę mają wpłatkach
> bardzo duże ilości pigmentu fioletowego.

Jak sie wpisze w google grafika plants black flowers, to kilka bardzo
ciekawych zdjec "czarnych" kwiatow wyskakuje, szczegolnie Tacca
chantrierei mi sie podoba.
MB

9. Data: 2008-02-11 21:32:28

Od: Magdalena Bassett <i...@b...com> szukaj wiadomości tego autora

ChOpLaCz wrote:
> Guglał ja guglał i nic sensownego (w PL) nie wyguglał.
> Sam spróbuj :)
>
> pozdr

Nie calkiem czarna, i nie w PL, ale moze sie przyda?

http://tinylink.com/?AKerEUgrfd

MB

10. Data: 2008-02-12 10:20:11

Od: Kresowiec <i...@t...de> szukaj wiadomości tego autora

Jak juz Ł napisal czarne roze nie istnieja. To podobnie jak niebieskie
marzenie hodowcow. Takie ciemnoczerwone, "prawie czarne" mozna kupic.
Niektore ma nawet moja Luba. Na pewno ma 'Souvenir du Dr. Jamain', bo
dla tej rozy wykarczowalem jakiegos iglaka, wiec mi sie w plecach i
pamieci utrwalilo. Tu mozna sobie poogladac, te "czarne" roze:

http://www.welt-der-rosen.de/schwarze_rosen.htm

Gdzies indziej wyczytalem, ze roza najbardziej czarna byla stara (1934)
odmiana 'Nigrette'. Niestety rosnie slabo i rownie slabo kwitnie.
Praktycznie nie mozna jej kupic w zadnej szkolce. Mozna ja zobaczyc np.
tuz za granica w Forst. Dodam jeszcze, ze po wejsciu Polski do EU, wiele
szkolek prowadzi sprzedaz wysylkowa tez do Polski, wiec gdybys
miala/mial konkretnie jakas roze a nie znala/znal niemieckiego, to
chetnie poszukam.

Irek

Popiól z kominka
Gdzie kupic sadzonki truskawek